Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hei. Vi er et par på 20 og 24 som venter vårt første barn nå og siden jeg studere han jobber å vi har et stort hus vurderer vi å ta inn en Au pair til og hjelpe oss.. Men siden vi er så unge er dette mulig?? Hva er reglene på dette??
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Det er selvsagt mulig, såfremt dere har både plass og økonomi til det.
Gjest ts Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Det er selvsagt mulig, såfremt dere har både plass og økonomi til det. Ja vi har økonomi og plass til det, hvertfall sånn vi har beregnet det.. da har vi regnet 5000 til lønn, mat og rom er der, lagt til en til på ferie turer og et norsk kurs til ca 1000kr måneden..
ViljaH Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Hei. Vi er et par på 20 og 24 som venter vårt første barn nå og siden jeg studere han jobber å vi har et stort hus vurderer vi å ta inn en Au pair til og hjelpe oss.. Men siden vi er så unge er dette mulig?? Hva er reglene på dette?? Det er en annen tråd som lister arbeidsoppgaver, med lenke til UDIs regelsett. Jeg reagerer litt på at du sier du trenger Au Pair fordi du har et stort hus. Au Pair'en skal kun gjøre lett husarbeid, og da relatert til barnet. F.eks. støvsuge lekerommet, vaske barnets tøy, lage mat til barnet, rydde og vaske kjøkken etter å ha laget mat til barnet. Det er ikke anledning til å ha au pair'en til å gjøre generelt husarbeid..
Jens Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Det er en annen tråd som lister arbeidsoppgaver, med lenke til UDIs regelsett. Jeg reagerer litt på at du sier du trenger Au Pair fordi du har et stort hus. Au Pair'en skal kun gjøre lett husarbeid, og da relatert til barnet. F.eks. støvsuge lekerommet, vaske barnets tøy, lage mat til barnet, rydde og vaske kjøkken etter å ha laget mat til barnet. Det er ikke anledning til å ha au pair'en til å gjøre generelt husarbeid.. Joda, det er det. De skal bare ikke jobbe mer enn 30 timer i uken.
Gjest D-shol Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=2651 Det er vel strengt tatt bare å ta kontakt med et Au Pair-byrå og spørre?
ViljaH Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Joda, det er det. De skal bare ikke jobbe mer enn 30 timer i uken. Det er det ikke. Jeg har selv reist gjennom Atlantis som au pair. Det var da klare regler på hvilken type husarbeid man kan settes til og ikke. Det er ikke bare max antall timer i uken som gjelder. En au pair skal f.eks. ikke settes til å vaske de voksnes klær, eller rydde/vaske etter de voksne, eller ha ansvar for å lage mat for de voksne.
Gjest Gjest_Selma_* Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Det er ikke et krav at det er barn i vertsfamilien i det hele tatt så da sier det seg vel selv at arbeidet ikke må være relatert til barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå