Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Jeg lurer på noe som sikkert er veldig tåpelig, men det får står sin prøve: bør man ta på kjolen før eller etter at sminke og hår er ordnet?
Colargol Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Nå har jeg aldri hoppa inn i en brudekjole, men har jeg på meg en pen kjole og spes. om den er lys så tar jeg på meg kjolen etter sminken. Er fort gjort å få sminke på kjolen, -og sminke med fett i (foundation, lebestift osv.) er krise å få av. Kanskje greit å få noen til å hjelpe deg å ta på kjolen mens du beskytter ansiktet ditt med en vaskeklut eller lignende om du har en stor kjole? Lykke til!
¤flicka¤ Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg fikk lagt sminken først, så ble håret ordnet og helt til slutt kom kjolen på. Blant annet har jeg bilder av meg selv med brudesminke, hårruller og joggedress - et artig minne å ha i ettertid
leirbål Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 I brudesalongen hvor jeg kjøpte kjolen min sa de flere ganger at jeg måtte huske å ta på kjolen helt til sist. Og at jeg skulle ta på meg kjolen "nedenifra", ikke over hodet, for å ikke ødelegge frisyren og sminken.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 ett lite tips! Husk å ha på deg en topp eller ei jakke med knapper når du skal ordne håret/sminke deg!Da slepp du å ødelegge frisyren med å dra f.eks. ei t-skjorte over hodet når håret er ferdig fiksa.Råd eg fikk fra frisøren min:-)Og Kjolen blei kledd på tilslutt etter hår og sminke va ferdig.
Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Tusen takk for svar! Da var det en ting mindre å finne ut av (på den lange, lange, lange listen ).
Concertina Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Og at jeg skulle ta på meg kjolen "nedenifra", ikke over hodet, for å ikke ødelegge frisyren og sminken. Er ikke alltid det funker da, jeg får ikke kjolen min på meg nedenfra, jeg må ta den over hodet. Men jeg tenker jeg får hjelp til det, også har jeg frisørene mine tilstede som kan fikse dersom det går litt skjevt
-Englefjes- Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Er ikke alltid det funker da, jeg får ikke kjolen min på meg nedenfra, jeg må ta den over hodet. Men jeg tenker jeg får hjelp til det, også har jeg frisørene mine tilstede som kan fikse dersom det går litt skjevt Samme her. Jeg må ta på kjolen over hodet. Men med litt hjelp tror jeg ikke det skla være noe problem.
thumbalina Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 Jeg ble ferdig sminket, og håret halveis ferdig. Så tok jeg på kjolen (over hodet) også gjorde hun ferdig håret og satt på plass sløret.... Veldig lurt å ha en cardigan på seg ja! gjør ting litt enklere det. og en liten digresjon - husk å ta med tøy til dagen etter bryllupet... lurt å legge det tøyet du hadde på deg under sminken i en bag, og sette rett på hotellet/overnattingsstedet = ) Mannen min endte opp med skjorts og finsko dagen etter på hotellet
effy Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 ett lite tips! Husk å ha på deg en topp eller ei jakke med knapper når du skal ordne håret/sminke deg!Da slepp du å ødelegge frisyren med å dra f.eks. ei t-skjorte over hodet når håret er ferdig fiksa.Råd eg fikk fra frisøren min:-)Og Kjolen blei kledd på tilslutt etter hår og sminke va ferdig. *Signerer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå