Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Både jeg og mannen ønsker barn, men finner liksom alltid en unnskyldning til å ikke begynne å prøve... Vi har begge faste jobber, kjøpt et hus og vært sammen lenge, men er vel forholdsvis unge syns jeg, han er 28 og jeg er 25.

Hvordan viste dere at tiden var inne?

Hilsen frk. vinglete

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere begge finner på unnskyldninger hele tiden, er dere muligens ikke klare for barn riktig enda?

Skrevet

Ja, sant nok! Er helst meg som kommer med dem da...

For eksempel: "Jeg burde minst ha vært i jobben et år", "vi skulle kanskje hatt mer tid sammen først", "vi burde kanskje reise litt", "vi er kanskje for unge"... På en annen side, er det ingenting jeg heller vil en å ha barn med mannen min, men er så redd for at jeg ikke skal klare det, at det er MYE tøffere enn en tror, og så etter å ha kikket her i dette forumet i 1 1/2 år, så er det virkelig ikke sikkert at det klaffer med en gang. Det er ikke sikkert vi får det til... Og at vi for SA gang på gang. Når jeg tenker på det, så vil jeg helst ha begynt i går, men så er jeg redd for at det da skal "klaffe" første gang. Er rett å slett bare forvirret. Ingenting jeg heller vil enn å få barn, skulle bare ønske at det var ett eller annet som gjorde at jeg visste at I dag er dagen her for å prøve...

Gjest Fisk73
Skrevet

Når vet man når tiden er rett?

Tja, tiden er vel aldri helt rett? Det vil alltid være ett eller annet som ikke vil passe, tror jeg?

Selv har valget om å prøve å få barn vært det at jeg har funnet en mann jeg er veldig glad i og ønsker å ha barn sammen med. En mann som kan ta vare på barna uten meg tilstede, en som vil stille opp i vanskelige tider, en som er stabil og som har verdier jeg setter stor pris på. Vanskeligere enn det har det ikke vært for meg.

På den andre siden er jeg selvsagt usikker på hvordan det vil prege oss som par, hvordan vi vil takle å plutselig ha en skrikende baby i hus, hvordan det er med jobb og tusen andre bekymringer.

Gjør det som føles riktig ut.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...