Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 24 år og ska snart på ferie. Jeg skulle derfor gjerne hatt noen bokanbefalinger. Jeg liker det meste a alle sjangre egentlig. Fantasy, drama, komedie, krim osv. Så om noen har noen godbiter så bare kom med forslag :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste akkurat "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson.

En nydelig svensk roman om to kvinners skjebner og vennskap. Spesiell og fin og noe for alle jenter som liker å lese.

Ellers er det en triologi av Hanne- Vibeke Holst om Therese Skårup som finnes i pocket. Den første heter Thereses tilstand. Handler om en Journalist som treffer den store kjærligheten, men det har effekt på jobbsituasjon etc. Gode og lettleste, fine feriebøker.

Hvis du liker krim anbefaler jeg Åsa Larsson, tror hun har gitt ut tre bøker på norsk, gode alle sammen.

Gjest Dora Flanica
Skrevet

Åsa Larson som en over meg nevnte er bra.

The Thirtheenth Tale av Diane Setterfield er og utrolig spennende, en blanding av krim, spenning og mystikk.

Av fantasy kan man ikke komme utenom Tidshjulet av Robert Jordan, hvis du liker lange serier med innviklet handling og stort persongalleri. (du vet, high fantasy og sword and sorcery-tingen:hjerte: )

Roma Sub Rosa-bøkene er gode, de handler om en detektiv i romertiden.

Populærmusikk fra Vittula av Mikael Niemi er også verdt å få med seg, den er trist, men samtidig hylende morsom. Handler om en kameratgjeng og deres oppvekst i etterkrigstidens Finland.

Må slenge med en klassiker, Don Quijote av Miguel Cervantes. Boka er hauggammal, men fortsatt fantastisk morsom. Handler om en fyr som har forlest seg på ridderbøker, og nå skal han ut og redde verden og skjønne jomfruer. Problemet er vel at verden ikke vil reddes, og jomfruen er ikke helt det man forventer av skjønne jomfruer i nød...

Skrevet

Da vil jeg anbefale Camillia Lackberg(er en tøddel over a`en jeg ikke får til :ler: ). Dette er svensk politikrim, som er akkurat passe til å ha med på ferie. Ellers så vil jeg anbefale på det sterkeste Jo Nesbø med sine Harry Hole bøker... de er en personlig favoritt!

Ha en god ferie :bolledeig:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg regner med at det er skjønnlitteratur du er ute etter. Du burde absolutt lese Pinnsvinets Eleganse av Muriel Barberry. Eller så kan jeg anbefale Norwegian Wood av Haruki Murakami.

Gjest Gjest_pus_*
Skrevet

Clive Cussler - Sahara, syns jeg er bra! Spennende lesning!

Ellers vil jeg anbefale

Jo Nesbø - Snømannen

Andre Bjerke - De dødes tjern

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

"Vente, blinke" av Gunnhild Øyehaug. Leste den nettopp, og den anbefales!

"Flommen" av Jonny Halberg

"En spøk" av Milan Kundera

for å nevne noen få....:)

Skrevet
Timetravellers wife

Denne stemmer jeg også for!

Hvis du vil ha litt snått og tårer så er Idas dans en fantastisk bok!

Cecelia Ahern har mange gode bøker. (hun som skrev Ps I love you)

James Patterson har veldig gode krimbøker.

Tess Gerritsen har også veldig gode krimbøker som har en medisinsk vinkling.

Lee Child har også gode krimbøker( en uavhenig serie om Jack Reacher)

Marian Keyes (chick litt)

Det var det jeg kom på nå :0)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Hei! litt sent svar kansje, men du kan låne disse bøkene til ferien 2010;)

Jeg kan varmt anbefale Camilla läckberg sine bøker! dette er krim, men også hverdagstemaer. veldig underholdene! Jeg har selv lest alle bøkene i "patrik og Erica serien".

Jeg leter forøvrig etter en liste med lesernes topp 100 over beste bøker, tror jeg fant den på dagbladet i fjor eller noe? irriterer meg grønn over at jeg ikke finner igjen den listen nå....noen som tlfeldigvis har link??:)Jeg husker at bla. "Øya" var høyt rangert på den lista!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...