Gå til innhold

Sommerferie, alkohol og graviditet..(?)

Anbefalte innlegg

Gjest apriljente37
Skrevet

Hei, jeg er ny her og lurer litt på følgende:

Sluttet med p-pillen i november-02 og har hatt stabil menstruasjon. Sist måned gikk jeg 10 dager over tiden og hadde graviditetstegn iflg. kvinneguiden. Testet negativt og dagen etter fikk jeg mens (med blodklumper..). :cry: Derfor lurer jeg på om mensen da kommer 4 uker etter siste mens, eller har noen erfaring med at den kommer senere?

Jeg er nå 5 uker fra siste mens, er litt "oppblåst" i livmoren og lurer på om jeg kanskje er gravid, evt om mens bare forsinket. Problemet er også at jeg har hatt 3 ukers ferie og det har vært øl, vin nesten hver dag (i begrensede mengder)...ehh... :-?

Sist uke opplevde jeg at det kom melk fra brystene mine, noen som har opplevd lignende??

Jeg vet jeg heller bør teste, men ønsker å høre om det er andre med samme erfaring. Mottas med takk 8)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med alkoholen trenger du ikke å bry deg så mye om.

Det er massevis av gravide som har gjort det før deg, og da mener jeg det å drikke når man ennå ikke vet...

Lurer på om det er først tre uker etter eggløsning at du "deler" blodbaner med fosteret, men vet ikke... Sikkert noen andre her som vet!

Angående "melk" i puppene så vet jeg om noen som har fått det helt tidlig i svangerskapet, men de har ammet før.

Gjest Anonymous
Skrevet
Sluttet med p-pillen i november-02 og har hatt stabil menstruasjon. Sist måned gikk jeg 10 dager over tiden og hadde graviditetstegn iflg. kvinneguiden. Testet negativt og dagen etter fikk jeg mens (med blodklumper..). :cry:

Dette høres ut som en såkalt "sen mens" grunnet tidlig sa. Svært vanlig og det skjer som regel på denne måten. Behøver heller ikke å vise tegn på en test da det var svært tidlig.

Alkohol svært tidlig i svangerskap skal ikke være farlig da det ikke er noe forbindelse med morkakas blodgjennomstrømmning og mor enda.

Men ta en test du, så får du vite det helt sikkert.

Skrevet

Legen min sa til meg at hvis fosteret hadde tatt skade

av alkoholen, så hadde jeg abortert..

(så tidlig i svangerskapet)

Gjest apriljente37
Skrevet

Takk for svar . Kanskje er det bare "sen mens", men det er lov å håpe... Det blir vel snart en test på meg, jeg klarer ikke å vente. Alene denne gangen :P

Gjest apriljente37
Skrevet

Hei, nei har ikke testet ennå, venter litt i spenning. Har ingen spes. graviditetssymptomer så jeg tror det kun er forsinket mens, det er bare det at jeg har så oppblåst mage og det har jeg hatt over 1 uke.

Ser jo ut som jeg er i 4 mnd... :-?

Men siden du spør, skal jeg kjøpe noen tester allerede i dag :)

Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg. Kan jo håpe det hjelper? :wink:

Lykke til!

Gjest apriljente37
Skrevet

Jeg slapp å teste, mensen kom dagen etter jeg kjøpte graviditetstest :-?

Men da er jo det avklart!

Men makan til oppblåst mage skal man lete lenge etter.

Så nå er det bare å fortsette å prøve. Håper det klaffer snart. Høsten er vel en fin tid å gå gravid på :) *håper håper*

Gjest Anonymous
Skrevet

Bedre lykke neste gang!

Jeg er også plaget med oppblåst mage + ømme bryster før mens, og siden dette også er tegn på graviditet er det jo lett å håpe....

Vi har snart prøvd i 1 år og håper at det klaffer denne høsten!!!!

Lever som vanlig med mht. kosthold, fest og trening og krysser fingrene!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...