Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg ble gravid har håret mitt endret seg mye!

Jeg mener det er pga graviditeten fordi dette skjedde plutselig mens jeg ble gravid! Jeg har alltid vært mørkblond/komunegrå, men etter jeg ble gravid har jeg fått mørk mørk brun ettervekst, nesten svart! Faren min har svart hår, så samboer mener at det er av det og ikke graviditeten. Men jeg mener å ha fått inntrykk av at håret kan endre seg når man er gravid?

Dessuten har jeg fått krøller! Ikke store krøller i lengdene men håret rundt hårfestet er som et par skrutrekkere når jeg ikke glatter det ut!

Jeg begynnte altså graviditeten som en glatthåret blondine og avslutter graviditeten som en krøllete brunette!

Noen andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

Jeg har lest at at håret kan endre struktur, i alle fall. Akkurat som noen får krøllete hår når de kommer i puberteten. Fargeendring har jeg ikke hørt om før.

Har også hørt at noen får tykkere hår under graviditet. En del mister mye hår etter fødsel.

Skrevet

Jeg har ørt om kvinner som har endret hårfarge både på hodet og nedentil ;P

Gjest Gjest
Skrevet

Håret mitt hadde ganske mye fall i seg før jeg ble gravid.. nå er det helt glatt..

Vet ikke helt hvordan jeg skal stelle håret lengre for dette er nytt for meg..

Skrevet
Håret mitt hadde ganske mye fall i seg før jeg ble gravid.. nå er det helt glatt..

Vet ikke helt hvordan jeg skal stelle håret lengre for dette er nytt for meg..

Dersom du har lyst på mer bevegelse kan du bruke varmruller (<3), saltvannspray når håret fortsatt er vått eller tang. Mest lettvinte er saltvannspray, men den kan bidra til å solbleke håret om sommeren, og håret vil FØLES tørt, men det er ikke usunt for håret. :)

Skrevet

Jepp! Det kan nok stemme det :) Jeg har også hatt mørkblond/kommunegrå, men under graviditeten nå har det endret seg til nesten helt svart... Min frisør sa at det var normalt at håret kunne forandre struktur og farge under graviditeten :)

Skrevet
Jepp! Det kan nok stemme det :) Jeg har også hatt mørkblond/kommunegrå, men under graviditeten nå har det endret seg til nesten helt svart... Min frisør sa at det var normalt at håret kunne forandre struktur og farge under graviditeten :)

Aha. :)

Men blir det slik nå for alltid eller vil det gå tilbake til sitt normale igjen?

Skrevet

Jeg har et relatert spørsmål: Øyenfargen min har forandret seg, er det også vanlig? Har ikke funnet noe om det på nettet, og glemte det da jeg var hos legen.

De var jevnt mørkebrune, men har blitt lyse med mørk ring...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er lys blond og har også fått mørk ettervekst. Etter forrige sv.skap ble det ganske lyst igjen og det håper jeg skjer denne gangen også ;-)

Ellers var håret blankt og tykt under sv.skapet, men etter ca 4 mnd med amming hadde jeg mistet nesten halvparten! Føltes ihvertfall sånn.... Er vel hormoner som gjør at man ikke mister hår under graviditeten, men når nivåene normaliseres igjen så faller det av og man føler man mister "alt"

Skrevet

Håret mitt ble veldig raskt mye mørkere! Har skjønt at det er helt normalt, og at det vil gå tilbake til sin naturlige farge etterhvert..

Skrevet

Jeg har hørt om ei som hadde krøller før første graviditet, og fikk slett hår etter fødsel. Det som var enda mer snodig, var at hun fikk krøllene tilbake etter andre fødsel flere år senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...