Gjest julle Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Vil jeg få fulle feriepenger dersom jeg har fått sykepenger utbetalt av arb.giver? Vet at dersom man får de av Nav vil man ikke få for mer enn noen uker..
Krista83 Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har fått utbetalt sykepenger av arbeidsgiver og på mine lønnslipper ser jeg at feriepengegrunnlaget hør økt i takt med utbetalingene. Jeg jobber i kommune og da er det hvertfall slik. Tror det er slik om du jobber i staten også..
Gjest ts Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Jeg jobber i privat bedrift. Ser at feriepengene har steget på lønnsslippen min også når jeg har fått utbetalt sykepenger. Men stoler ikke på at jeg faktisk skal få disse dersom jeg ikke har rett på det. Men det står jo der så jeg håper jo det stemmer...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Feriepenger opparbeidet du deg i fjor, så om du er sykemeldt nå har ingenting å si for det du skal ha utbetalt i feriepenger i år. Men var du sykemeldt i fjor også, så kan det ha noe å si. Trenden er at private ikke betaler mer enn det NAV gir (litt, men ikke mye feriepenger). Men noen private gir det (og da må man høre med sin bedrift for å få vite). Offentlige har tariffavtaler som gjør at man får feriepenger som normalt, selv om man er sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå