Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hei=) Har kjøpt en skinnjakke for noen uker siden (100 % gris skinn står det). Jeg likte den veldig godt. Både farge og fasongen. Den er lys brunn. Kjøpte på vero moda. Problemet er at den stinker veldig " skinn " - eller " gammel skinn". Jeg kjente ikke lukta mens jeg prøvde den på butikken. Nå lukter det hjemme på gangen der den henger. Jeg klarer ikke gå ut med den. Bare på butiken og tilbake Det er for seint til å bytte den nå. Jeg har vart på butikken og sett på de andre fra samme serie og de lukter egentlig akkurat likens...hmmh Hva kan jeg gjøre for å få bort lukta? vil ikke kaste den...
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Hei=) Har kjøpt en skinnjakke for noen uker siden (100 % gris skinn står det). Jeg likte den veldig godt. Både farge og fasongen. Den er lys brunn. Kjøpte på vero moda. Problemet er at den stinker veldig " skinn " - eller " gammel skinn". Jeg kjente ikke lukta mens jeg prøvde den på butikken. Nå lukter det hjemme på gangen der den henger. Jeg klarer ikke gå ut med den. Bare på butiken og tilbake Det er for seint til å bytte den nå. Jeg har vart på butikken og sett på de andre fra samme serie og de lukter egentlig akkurat likens...hmmh Hva kan jeg gjøre for å få bort lukta? vil ikke kaste den... Er skinnlukt så ille da? Du kan jo eventuellt henge den ut til lufting et par dager.
yggdrasil Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Du kan prøve å legge den i fryseren. Det er visst et kjerringråd som sier at lukta blir borte hvis du lar den ligge i fryseren en stund (et døgn eller så....) Og joda hvis det er kraftig lukt av skinn så kan det være ille...
hufsa! Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Hiv den i maskinen på 30 grader med milo.Har vaska alle skinnejakker i alle år.
Tonka Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Hiv den i maskinen på 30 grader med milo.Har vaska alle skinnejakker i alle år. ??? Oi, det hadde jeg aldri våget å gjøre! Ødelegger ikke det jakka da? Det kommer vel litt an på om det er skinn eller lær, men det er jo en grunn til at skinnsko blir større i regnvær, og at man impregnerer skinnting. Hm. Hvis du virkelig mener at det er tingen å gjøre så lærte jeg nettopp noe nytt. Og nyttig.
hufsa! Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 ??? Oi, det hadde jeg aldri våget å gjøre! Ødelegger ikke det jakka da? Det kommer vel litt an på om det er skinn eller lær, men det er jo en grunn til at skinnsko blir større i regnvær, og at man impregnerer skinnting. Hm. Hvis du virkelig mener at det er tingen å gjøre så lærte jeg nettopp noe nytt. Og nyttig. Ja,det mener jeg!!Det eneste som kan sje er at stoffet inni jakka kan bli en tanke "større"men ikke noe som er plagsomt.Sleng den i maskinen på 30 grader med Milo blir som ny.Jeg mener jakker MÅ vaskes som andre plagg og hvorfor kjøpe noe som ikke kan vaskes? Det er svinete i mine øyne..He he.Man svetter,søler og griser jo på jakker au.Og lukter jakka vondt må den kastes uansett og da kan man likegodt vaske den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå