Gå til innhold

Tips til aktiviteter i alkoholfritt bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Kompromissbruden
Skrevet

Vi gifter oss hos byfogden og skal ha selskap med kaffe og kaker dagen etter. Selskapet blir midt på dagen og vi har invitert i overkant av 90voksne og ca 40barn.

Det skal være ganske uformelt og ingen skal føle seg tvunget til å holde de "obligatoriske" talene, hverken jeg eller min tilkommende mann har nerver til å holde en tale for hverandre.

Men jeg er litt redd for at selskapet skal bli litt kjedlig slik at folk bare spiser kake og går hjem igjen liksom.

Så jeg trenger tips til noen artige aktiviteter/innslag som vi kanskje kan ha for å live opp stemningen litt :jepp: Vil jo gjerne at gjestene skal huske selskapet som noe positivt, og ikke kjedlig.

-Jeg har egentlig droppet tanken på velkomstdrikke ved inngangen, siden det kan bli mye å holde styr på for de som har med seg flere barn osv.

-Jeg har tenkt å ha musikkanlegg som spiller romantiske sanger ved inngangen slik at det blir en koselig stemning når folk kommer, men videre underholdning/opplegg er jeg helt blank på...klarer ikke å komme på noen ting.

-Vi skal ha litt høytidelig kakeskjering der jeg og mannen spretter kaken sammen og mater hverandre en liten bit.

-Usikker på om vi skal ha brudevals og dansing siden dette er på dagen og at det er helt alkoholfritt.

Vil gjerne ha deres synspunkter på dette =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo ha dans selv om det er på dagen og alkoholfritt?

dere begynner, og så avtaler dere med to, tre andre par at de skal starte etter en stund. Når noen begynner kommer flere etter, selv om det kan ta litt tid av og til. :)

Hva med selskapsleker? Jeg vet at det er utskjelt her på kg, men hvis dere ikke tvinger noen er det morsomt.

Er noen av gjestene flinke til å synge/ spille? Da kan dere spørre dem om de vil underholde litt.

Skrevet

Selvfølgelig kan dere danse! Har ingenting å si at det er på dagtid eller uten alkohol. Har danset oftere edru enn full faktisk, og i mer formelle selskap som bryllup så er det jo bare hyggelig å danse edru.

Høres skikkelig koselig!

Hvorfor kan dere ikke ha f.eks. alkoholfri cider med jordbær på kanten til velkomstdrink? Forfriskende og sommerslig.

Når det er så mange som 40 barn, så er det veldig ok å ha noen aktiviteter som er for barna (de kjeder seg fort i selskaper). Hva med å gjennomføre leker som er typisk for st. hans eller 17. mai? Altså leker hvor store grupper barn går greit. Som f.eks. slå på ring, kari og knut siste par ut, sekkeløp, potetløp, skattejakt i en av de hundre versjonene... noen av lekene er morsomt med blanding av barn og voksne, spesielt hvis barna er store. Det kan gjelde sekkeløp men også selskapsleker som ballonglek (den med feste ballong rundt ankelen), spise knekkebrød og plystre, spise mest marshmallows og si en vanskelig setning... det er mange slike leker. Hva med å ha quiz? Var i to bryllup hvor de laget skikkelig morsomme quiz'er. Så er det for dem som liker å vise seg og så er det for dem som ikke orker å være med så mye.

For å tipse deg om morsomme leker og det å danse edru, så kan jeg anbefale på det sterkeste å se på Ellen Show. Ellen på youtube

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...