generalen Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hei! Beklager mangelen paa norske bokstaver. I sommer har ikke jeg og samboer planlagt noen ferie. Vil gjerne overraske henne med en hyggelig tur med varighet maks. en uke. og minimum 3-4 dager. Jeg er nesten helt blank paa forslag, men kunne tenkt meg noe litt intimt. Leie en liten hytte i en pen svensk kystby f.eks. Kanskje bo paa et koselig hotell i en litt spennende europeisk by, Praha muligens? Hvis vi skulle tatt en hoppe-paa-tur til sydligere stroek, hvor mye vil jeg maatte belage megpaa aa betale for reise- og boutgifter? Helst ikke et typisk fest-sted for ungdommer, litt turisme er ikke saa farlig. Saa for meg en totalpris paa 4-5 tusen for reise og opphold, men skjoenner at dette kan bli noe snaut. Kan saa klart strekke meg litt lenger for aa komme meg litt lenger eller oppleve noe litt ekstra Som sagt, er aapen for alle forslag, haaper noen vil ta seg bryet med aa anbefale en koselig tur, helst et sted hvor vi kan bade, for meg og min kjaere i sommer! Avreise vil nok skje ca tidlig august.
Bøllefrø86 Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Jeg overrasket samboeren min med en 4-dagers tur til London for noen år siden, det kom ikke på mer enn ca 3000,- totalt. Nå er det jo ikke så store bademuligheter der da, men det viser jo i allefall at det er mulig å få til en fin ferie for godt under 5000,- Min kjære hadde aldri vært i London før, og det falt tydeligvis i smak, for han overraska meg med tur dit før jul ifjor (jeg visste ingenting, fikk bare beskjed om at jeg måtte skaffe meg fri den og den dagen) Hvis dere veldig gjerne vil bade, så er det gode muligheter for å finne billige "hoppe på" turer til Spania og Hellas. Ei venninne var på Mallorca for litt siden, tror hun betalte mellom 1500,- og 2000,- for ei uke (Det var med både fly og hotell) Jeg har aldri vært i Praha selv, men har hørt mange anbefale det. Ellers kjenner jeg noen som skal til Krakow i august, der skal det visst også være kjempe fint Lykke til videre i "leitingen", håper dere får en fin ferie!
Anglofil Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jeg ville anbefalt Sozopol, Bulgaria. Superbillig, og nydelig sted. Var der én uke i fjor, helt ypperlig, med strand, sol og alt som hører med. Hadde vanskeligheter for å bruke opp 1000 kr på ei uke, så vel, dyrt er det ikke. Et sted jeg definitivt kommer til å reise tilbake til. Mvh Yvonne
generalen Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg overrasket samboeren min med en 4-dagers tur til London for noen år siden, det kom ikke på mer enn ca 3000,- totalt. Nå er det jo ikke så store bademuligheter der da, men det viser jo i allefall at det er mulig å få til en fin ferie for godt under 5000,- Min kjære hadde aldri vært i London før, og det falt tydeligvis i smak, for han overraska meg med tur dit før jul ifjor (jeg visste ingenting, fikk bare beskjed om at jeg måtte skaffe meg fri den og den dagen) Hvis dere veldig gjerne vil bade, så er det gode muligheter for å finne billige "hoppe på" turer til Spania og Hellas. Ei venninne var på Mallorca for litt siden, tror hun betalte mellom 1500,- og 2000,- for ei uke (Det var med både fly og hotell) Jeg har aldri vært i Praha selv, men har hørt mange anbefale det. Ellers kjenner jeg noen som skal til Krakow i august, der skal det visst også være kjempe fint Lykke til videre i "leitingen", håper dere får en fin ferie! Takk for tips! Vet du om man får "hoppe-på-turer" med både fly og hotell inkludert, eller om man bare får flybillett? Jeg ville anbefalt Sozopol, Bulgaria. Superbillig, og nydelig sted. Var der én uke i fjor, helt ypperlig, med strand, sol og alt som hører med. Hadde vanskeligheter for å bruke opp 1000 kr på ei uke, så vel, dyrt er det ikke. Et sted jeg definitivt kommer til å reise tilbake til. Mvh Yvonne Hørtes deilig ut! Desverre virker det som prisene blir tålelige først etter skolestart, merkelig nok, hehe. Hvilket hotell bodde dere på? Charter?
Anglofil Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Takk for tips! Vet du om man får "hoppe-på-turer" med både fly og hotell inkludert, eller om man bare får flybillett? Hørtes deilig ut! Desverre virker det som prisene blir tålelige først etter skolestart, merkelig nok, hehe. Hvilket hotell bodde dere på? Charter? Ja, vi reiste charter (Lilleput) i juni, 1 uke kostet omkring 3000 kr. Vi bodde på Hotel Barex. Veldig fornøyde. Mvh Yvonne
generalen Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2009 Ja, vi reiste charter (Lilleput) i juni, 1 uke kostet omkring 3000 kr. Vi bodde på Hotel Barex. Veldig fornøyde. Mvh Yvonne Kan det stemme at lilleput kun selger reiser til 5 forskjellige destinasjoner for øyeblikket? www.lilleput.no
Anglofil Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Kan det stemme at lilleput kun selger reiser til 5 forskjellige destinasjoner for øyeblikket? www.lilleput.no Jepp, det kan nok stemme, men vet at Apollo har reiser til bl.a Sozopol. Mvh Yvonne
Bøllefrø86 Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Man skal kunne få hoppe-på tur med både fly og hotell ja, har ei venninne som gjør det nesten hvert eneste år :gjeiper: Har du fått tenkt no mer på hvor du vil dra nå da? Min kjære og jeg hadde veldig lyst til å dra på ferietur i sommer, men blir nok utsatt til høsten. Begge skal være forlovere i sommer, og mye å gjøre gitt. Neste år blir det roadtrip nordover, da faren til min kjære er fra Nordland. Gleder meg
generalen Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2009 Jepp, jeg har tenkt litt! Storebroren min har leilighet i London, så det kan se ut som om vi slipper unna med flytur og billig leie:) Men, Sozopol så jo veldig fristende ut det og... Hvordan er Bulgaria mtp kultur, mat, renslighet osv? Var i Hurghada Egypt i fjor sommer, billig og veldig bra hotell, men der det ikke fantes turisme fantes det ikke et gram sjarm heller. Hygiene var ikke funnet opp.
Mermaid Blues Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Jeg ville anbefalt London, byen har absolutt alt! (bortsett fra strender, men det finner man i Brighton, en kort togtur unna.) Ta klatreturen til topps i St.Paul's for panoramautsikt over hele byen (en tredjedel av prisen for London Eye og null kø) - samt at kirken i seg selv selvsagt er en serenade verdt - man skjønner hvorfor det britiske forsvaret ga alt for å redde St.Paul's under 2.verdenskrig! Ellers kan man jo feks dra i akvariet og kose med tamme rokker, få omvisning på Shakespeare's Globe, dra på Dalí Universe (anbefales virkelig!), se en musical eller et kjempesært samtidsstykke - evt klassisk Shakespeare spilt utendørs. British Museum, Tate Modern, Buckingham Palace og Tower er bra, jeg likte også Science Museum veldig godt - gratis inngang, og IMAX-kino hvis dere ikke har prøvd det før Shopping i Camden, Notting Hill eller Covent Garden, og glem for all del ikke Carnaby Street :rødme: Og stikk innom Long Acre ved Leicester Square; topp stemning, god mat og superkoselige servitører og bartendere =) Café Nero (finnes overalt) har mye bedre kaffe enn Starbucks, og det er mye koseligere der inne Kjempegod panini og nydelig økologisk sjokolade! Og husk for all del studentbevis - det er studentrabatt på så godt som alt i London, på Topshop får studenter til og med rabatt på klær! Alt for lenge siden sist jeg var der nå, kjenner jeg :gjeiper: Håper dere får en fin ferie, uansett hvor dere drar
generalen Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2009 Nå fikk jeg bare enda mer lyst til å dra til London! Takk for innspill, blir nok London-tur på oss, selvom det blir 4.gangen minst for meg:) Med mindre det blir skikkelig drittvær her hjemme i Norge hele sommeren, da blir det kanskje hoppe-på-tur til sydligere strøk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå