Gjest Gjest_Jon Are_* Skrevet 13. juni 2009 #1 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Her om dagen satt jeg på bilen til en kammerat av meg. Foran oss kjørte en bil med skiltet "barn i bilen". Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule paff! Jeg lurer vel på hva som egentlig er vitsen med slike skilt..skal man vise mer hensyn hvis man kjører bak noen som har et slikt skilt? Med hilsen fra Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #2 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Her om dagen satt jeg på bilen til en kammerat av meg. Foran oss kjørte en bil med skiltet "barn i bilen". Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule paff! Jeg lurer vel på hva som egentlig er vitsen med slike skilt..skal man vise mer hensyn hvis man kjører bak noen som har et slikt skilt? Med hilsen fra Jon Are Det forklarer andre bilister hvorfor en kjører forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 13. juni 2009 #3 Del Skrevet 13. juni 2009 Vi har et slikt skilt i baksetet pga. da holder forhåpetligvis bilistene bak litt avstand. (Vanlig 3-sek regel altså). Det er ikke moro å ha bilen bak deg så nært på motorveien at man ikke ser frontlyktene engang! For da vet jeg at om jeg må bråbremse så rekker ikke bilen bak meg å reagere og da smeller den rett i bakenden på bilen min og ungen min i baksetet er da meget utsatt... Man skal selvfølgelig alltid holde avstand, men kanskje enkelte bilister blir litt mer obs på det når de ser at man reiser med barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxtor Skrevet 13. juni 2009 #4 Del Skrevet 13. juni 2009 Har også sett disse skiltene. Jeg kjører på samme måte om folk har slike skilt eller ikke. Jeg gjør ikke forskjell på livet til et barn og en voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 13. juni 2009 #5 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg kjører også likt. Men jeg er ganske hensynsfull i trafikken allikevel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 13. juni 2009 #6 Del Skrevet 13. juni 2009 Kjører likt og uavhengig av slike klistremerker (som jeg forøvring synes er ganske stygge og gratisreklame for Baby Shop o.l). Og tror dessverre at grisekjørere ikke tar mer hensyn i trafikken pga slike klistremerker. Her om dagen kjørte jeg bak en bil som hadde liknende "barn i bilen"-klistremerke, men med "katt i bilen - vis hensyn!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 13. juni 2009 #7 Del Skrevet 13. juni 2009 Kanskje jeg skal lage et skilt med: "Min elskede er i bilen- vis hensyn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxtor Skrevet 13. juni 2009 #8 Del Skrevet 13. juni 2009 "Jeg er i bilen - vis hensyn" =p 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 13. juni 2009 #9 Del Skrevet 13. juni 2009 Det forklarer andre bilister hvorfor en kjører forsiktig. Kjører man mer forsiktig med barn i bilen? Jeg har ikke lyst til å kræsje uansett... Og kjører man overdrevent forsiktig skaper man jo farlige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #10 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg ville tenkt at man kanskje kjører mer ukonsentrert med barn i bilen fordi man fokuserer på ungen. Kan sammenliknes med å snakke i mobiltelefon - så hvorfor ikke skilte med "Jeg snakker i mobil mens jeg kjører - vis hensyn/hold ekstra avstand/bær over med vinglekjøring". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 13. juni 2009 #11 Del Skrevet 13. juni 2009 I landet jeg bodde i for ett år siden har så godt som alle som har barn et sånt klistret i ruta. Og vi skaffet også det så snart førstefødte kom til. For meg personlig var det bare av ren stolthet over å være forelder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. juni 2009 #12 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Her om dagen satt jeg på bilen til en kammerat av meg. Foran oss kjørte en bil med skiltet "barn i bilen". Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule paff! Jeg lurer vel på hva som egentlig er vitsen med slike skilt..skal man vise mer hensyn hvis man kjører bak noen som har et slikt skilt? Med hilsen fra Jon Are Det var uforsiktig, synes jeg, og ulovlig også. Du må sette deg inni bilen, vet du . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 13. juni 2009 #13 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg kjører likt uansett om bilen forran meg har det skiltet eller ikke. Her om dagen så jeg en bil med skiltet "Tvillinger i bilen - hold dobbel avstand" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 13. juni 2009 #14 Del Skrevet 13. juni 2009 "Jeg er i bilen - vis hensyn" =p hahah det skulle vi hatt! ;D Men den "katt i bilen" var jo bra da ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #15 Del Skrevet 13. juni 2009 hahah det skulle vi hatt! ;D Men den "katt i bilen" var jo bra da ;D Enn hva med "tiger i bilen - hold avstand". Den må vel funke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OKAI Skrevet 13. juni 2009 #16 Del Skrevet 13. juni 2009 For oss som liker å kræsje i andre biler med vilje så er det greit å vite hvem vi skal unngå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 13. juni 2009 #17 Del Skrevet 13. juni 2009 "Traumatisert, ustabil Kosovoveteran bak rattet" sies å fungere like greit som "Barn i bilen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #18 Del Skrevet 13. juni 2009 Enn hva med "tiger i bilen - hold avstand". Den må vel funke? Eller "overivrig politimann i sivil i bilen", den burde funka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 14. juni 2009 #19 Del Skrevet 14. juni 2009 "Jeg er i bilen - vis hensyn" =p Vi har et slikt skilt i baksetet pga. da holder forhåpetligvis bilistene bak litt avstand. (Vanlig 3-sek regel altså). Det er ikke moro å ha bilen bak deg så nært på motorveien at man ikke ser frontlyktene engang! For da vet jeg at om jeg må bråbremse så rekker ikke bilen bak meg å reagere og da smeller den rett i bakenden på bilen min og ungen min i baksetet er da meget utsatt... Kanskje han kjører oppi rompa di sånn at han kommer nærme nok til å lese hva som står på skiltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. juni 2009 #20 Del Skrevet 14. juni 2009 Tullete med sånne skilt spør du meg. Man skal vise hensyn uansett, og ulykker med voksne er like tragiske som ulykker med barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå