Gjest Emera Skrevet 12. september 2009 #21 Del Skrevet 12. september 2009 Ble veldig nysgjerrig her jeg også! Vi bor i nærheten av sverrsborg og syntes det hørtes veldig romantisk ut å gifte seg der. Men dersom Stavkirka er liten, blir det jo ikke plass til alle gjestene vi hadde tenkt oss (dvs ca 60). Og hva med museumsbygget? Hvor mye koster det å leie og kan man ordne mat selv der? Dvs er det kjøkken og kan man servere alkohol der? Det vanlige er å gifte seg i Lo kirke når man gifter seg på Sverresborg. Men det vet du sikkert som bor rett i nærheten. 60 tilskuere er det ikke plass til i Haltdalen stavkirke, nei. De bør i hvertfall ikke ha klaustrofobi, selv i den mildeste form... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 12. september 2009 #22 Del Skrevet 12. september 2009 Det vanlige er å gifte seg i Lo kirke når man gifter seg på Sverresborg. Men det vet du sikkert som bor rett i nærheten. 60 tilskuere er det ikke plass til i Haltdalen stavkirke, nei. De bør i hvertfall ikke ha klaustrofobi, selv i den mildeste form... Takk Bor ikke helt ved siden av da:-) Og er ganske nyinnflyttet til området og er ikke så kjent på Sverresborg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 12. september 2009 #23 Del Skrevet 12. september 2009 I stavkirka..? Eller mener du Lo kirke, den røde? Stavkirka er bitteliten og har ingen vinduer, ikke lys, ingen sitteplasser (kan sikkert settes inn men da går det bort enda mer plass) og intet instrument. Men klart, hvis dere ikke venter så mange gjester så går det vel... Bare lurer, altså. Nei, jeg mener i stavkirka Vi blir 37 stykker, stoler leier jeg et sted og døra står åpen. Kanskje det blir med plassøkonomisk med benker, jeg må se litt på det. I tillegg har vi stearinlys og noen få lamper, man kan legge inn en skjøteledning med strøm. Det blir trangt, men vi får det til og alle er glade i hverandre så dette blir bra Vi gifter oss i bunad/steiermarkdrakt, min tilkommende er fra Østerrike. Hele familien er i fyr og flamme ved utsiktene til å komme i bryllup i Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 12. september 2009 #24 Del Skrevet 12. september 2009 Hei bryllup på sverresborg hørtes veldig romantisk ut da..vi skal prøve å få tatt bildene våre der hvis været tilater det ...men det er det jo ingen som har noe garantifor her i trondheim.jeg personlig har også hørt med flere blomsterforettninger og de sier så forskjellig i forhold til pris og utsendet.men jeg fant ut at det var valentinlyst blomster som skulle få lage bukketten min og de caragene til mannfolka .jeg tror de er ikke så dumme prismessig heller. Jeg undersøkte på plantasjen men de skulle ha langt over 3000 for den bukketten jeg ville ha og 150 pr knapphullsblomst så jeg har hatt noen runder ...jeg skal ha bare hvite roser i min da og da blir det litt dyrt.. Jeg har hørt at de der oppe skal være veldig flinke.. Hvilken musikk er det dere skal ha da band eller annlegg.. : Takk for tips om blomster! Vi er musikere begge to og vennene våre er kolleger, så i kirka blir det veldig bra På festen blir det anlegg, regner jeg med. Band er dyrt og svært ymse og kjæresten min er fra Østerrike og det er vanskelig å finne et band som kan gjøre oss begge glade. Hvis vi lager spillelister, kan vi spille musikk som passer begge våre tradisjoner. Wienervals må det bli, og jeg øver! Når jeg skal danse vals foran et kobbel med østerrikere, MÅ det være bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 12. september 2009 #25 Del Skrevet 12. september 2009 Nei, jeg mener i stavkirka Vi blir 37 stykker, stoler leier jeg et sted og døra står åpen. Kanskje det blir med plassøkonomisk med benker, jeg må se litt på det. I tillegg har vi stearinlys og noen få lamper, man kan legge inn en skjøteledning med strøm. Det blir trangt, men vi får det til og alle er glade i hverandre så dette blir bra Vi gifter oss i bunad/steiermarkdrakt, min tilkommende er fra Østerrike. Hele familien er i fyr og flamme ved utsiktene til å komme i bryllup i Norge! Stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 12. september 2009 #26 Del Skrevet 12. september 2009 Stilig! Takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 12. september 2009 #27 Del Skrevet 12. september 2009 Ble veldig nysgjerrig her jeg også! Vi bor i nærheten av sverrsborg og syntes det hørtes veldig romantisk ut å gifte seg der. Men dersom Stavkirka er liten, blir det jo ikke plass til alle gjestene vi hadde tenkt oss (dvs ca 60). Og hva med museumsbygget? Hvor mye koster det å leie og kan man ordne mat selv der? Dvs er det kjøkken og kan man servere alkohol der? Å hei, glemte å svare deg. Lo kirka har plass til seksti, tror jeg. Museumsbygget er veldig fint, du betaler ingenting for leien, men maten må da kjøpes der. Du kan få Bagles egen meny, eller Taverns. Jeg har ikke spurt om alkoholen enda. Skal skrive igjen når jeg vet noe. Jeg synes det er fryktelig romantisk på museet, vi skal ha mottagelse etter vielsen i Vikastua (en utrolig fin feststue med rosemalt tak) og så går vi til middagen. Jeg var sågar en gang i et bryllup på museet som foregikk oppå borgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 19. oktober 2009 #28 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Heisan.... vi har hatt litt dårlig erfaring med at bilder ikke kommer som bestil og det har vært en god del rot med bestillingenene,har en kamerat av meg han har tatt familiebilder for lenge siden og fikk beskjed nesten et halvt år i etterkant at det hadde mistet det og det var en god del frem og tilbake mye styr for å si det sånn,så får vår del så blir det studio g heimdal skal ringe og avtale med det utover høsten her,vi har vaslet i fra at vi velger å bruke de så de er oppmerksomme på datoen så den er boket... Hva heter den fotografen dere ikke er fornøyde med? Jeg har vurdert Stan Serdjukov, kanskje det er han? Jeg har egentlig ikke sjekket så mye, så jeg tar gjerne i mot tips til fotografer også fotograferer utenfor Tr.heim by. edit: Så at jeg hadde spurt om frisør ikke fotograf Endret 11. november 2009 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 20. oktober 2009 #29 Del Skrevet 20. oktober 2009 Vi er bosatt i Trondheim, men skal gifte oss på Hvaler. Dato: 2.juli 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 20. oktober 2009 #30 Del Skrevet 20. oktober 2009 Vi er bosatt i Trondheim, men skal gifte oss på Hvaler. Dato: 2.juli 2010 Å så kos! I Hvaler kirke? Vi har sommersted på Hvaler, i Romsundet. Det blir sikkert nyyydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 11. november 2009 #31 Del Skrevet 11. november 2009 Har dere noen bra tips på frisører i Trondheim? Fortrinnsvis noen som har erfaring med brudekroner??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå