Gå til innhold

Er det noen bruder fra trøndelag her da....

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Heisan

kansje vi skal starte tråd vi også som de brudenen i tromsø har gjort...

Artig å følge med på planleggingen deres....

Jeg selv skal gifte meg 26.juni 2010 ved tiller kirke og er godt i gang med planlegging....enn dere hvor langt har dere kommet...... :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei! Jeg er utflytta trønder som bor i Molde, men skal gifte meg i Havstein kirke 12 september i år. Begynner å få ting på plass, men det er fortsatt noe som mangler, meny, fotograf (usikker på hvem jeg skal bruke) Har lyst å ha solosang i kirka, men vet ikke hvor jeg skal finne noen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei! Jeg er utflytta trønder som bor i Molde, men skal gifte meg i Havstein kirke 12 september i år. Begynner å få ting på plass, men det er fortsatt noe som mangler, meny, fotograf (usikker på hvem jeg skal bruke) Har lyst å ha solosang i kirka, men vet ikke hvor jeg skal finne noen :tristbla:

Heisan jeg ville hørt med kirkekontoret anngående solo sang de har sikkert noen de bruker.Iforhold til fotograf så får vår del blir det studio g .,vi har ikke hatt så god erfaring med fame for å si det sånn.Hvor skal dere ha festen da? uansett lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skal høre med kirkekontoret. Tenkte vi skulle bruke Fame, men jeg har sett at flere ikke har vært fornøyd. Hva var det du ikke var fornøyd med? Har fått tilbud fra en på lade, en utenlandsk. Synes studio G var dyre :tristbla: Vi skal ha festen på Hotel Grand Olav. Er bare et lite bryllup med 17 stk inkl brudeparet. Skal dere ha stort bryllup? Hvilken frisør skal du bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter emg også i Havstein Kirke, 15 August i år.

Vi bruker studio G fordi fame var alt for dyre for oss.

Studio G trenger ikke være så dyre da, om man skal ha pakken med helt vanlig prøvealbum, koster det under 2000.- etter hva jeg forstår.

For vår pakke med 18 blider montert i ett skinnalbum (tror bildene er 20x20 eller noe sånn) Fotografen kommer til erkebispegården og tar bilder. Vi skal ha en blanding av sorthvitt og farver, ta bilder med barna. Betaler vi 5000.- Men vi kunne jo valgt en billigere pakke. :) Da vi var der på planleggingstime gikk vi derfra med en god følelse. Skikkelig seriøs fotograf som ser ut til å vite hva han pratet om. :)

Vi skal ha festen på Folkets hus på Ranheim. Gleder meg veldig nå. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 10.juli 2010. Satser på Strinda kirke :) Festen etterpå blir vel mest sannsynlig på Jonsborg. Er i allefall der vi har reservert.

Vi har bestillt Studio G på heimdal som fotografer. Fame er utrolig dyre på fremkalling.

Har ikke kommet så langt i planleggingen enda da. Satser på kjoleprøving til høsten :jepp: Gleder meg veldig :-)

Jeg skal dekorasjonene, navnelapper og invitasjoner selv, så jeg har noe å gjøre fremover da. hehe. Lager også bryllupskaken selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Skal høre med kirkekontoret. Tenkte vi skulle bruke Fame, men jeg har sett at flere ikke har vært fornøyd. Hva var det du ikke var fornøyd med? Har fått tilbud fra en på lade, en utenlandsk. Synes studio G var dyre :tristbla: Vi skal ha festen på Hotel Grand Olav. Er bare et lite bryllup med 17 stk inkl brudeparet. Skal dere ha stort bryllup? Hvilken frisør skal du bruke?

Heisan....

vi har hatt litt dårlig erfaring med at bilder ikke kommer som bestil og det har vært en god del rot med bestillingenene,har en kamerat av meg han har tatt familiebilder for lenge siden og fikk beskjed nesten et halvt år i etterkant at det hadde mistet det og det var en god del frem og tilbake mye styr for å si det sånn,så får vår del så blir det studio g heimdal skal ringe og avtale med det utover høsten her,vi har vaslet i fra at vi velger å bruke de så de er oppmerksomme på datoen så den er boket...

Når dere er bare 17 så går det jo ann og ha festen på grand hotell olav .

Vi har leid samfunshuset på klett vi og skal være ca 50 til middag med voksne og barn..så blir det vel 30 som kommer til kaffe tror vi det blir vel klart når innvitasjonene er sendt ut.

Anngående frisør så har jeg ikke tenkt så langt enda men på heimdal her jeg bor så er det jo et flust av dem så jeg får se hva jeg gjør......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Vi gifter oss 10.juli 2010. Satser på Strinda kirke :) Festen etterpå blir vel mest sannsynlig på Jonsborg. Er i allefall der vi har reservert.

Vi har bestillt Studio G på heimdal som fotografer. Fame er utrolig dyre på fremkalling.

Har ikke kommet så langt i planleggingen enda da. Satser på kjoleprøving til høsten :jepp: Gleder meg veldig :-)

Jeg skal dekorasjonene, navnelapper og invitasjoner selv, så jeg har noe å gjøre fremover da. hehe. Lager også bryllupskaken selv :)

Hørtes spennende ut at du skal lage bryllupskaka selv det har ikke jeg gjort for da har det blitt bare klabb og babb...er ingen baker hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også trønderbrud, men har heldigvis langt mindre planlegging igjen enn det dere har... :gjeiper:

Gifter meg 4. juli i år, på Hitra. Det blir stort og tradisjonelt, med grendahus, hele slekta og en lokal fotograf. Trodde det kom til å bli kjempedyrt, med 70 til middagen og 90 til kaffen, men vi har heldigvis sluppet relativt billig unna.

Onkelen min jobber på Gilde, og her får de innimellom kjøpe hvilket som helst kjøtt til 25 kr per kilo. Lammesteken er dermed bryllupsgaven fra ham.

Alkohol har vi bestilt fra Tyskland (se superpris.se og bottleshop247.com) og hentet på Storlien. Kjekt å bo nærme grensa!

Ellers har vi spredt utgiftene, alt av trykksaker består av papp til 100,- for 250 ark på Binders, microsoft word/powerpoint, og (utallige) blekkpatroner.

Synes nesten det er litt synd at planleggingstida snart er over, for jeg har kosa meg så veldig under prosessen! Mye stress, JA, men absolutt verdt det.

Lykke til videre, dere 2010-bruder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sommerogsol_*

Vi gifter oss 10.07.10 om vi finner et bryllupslokale... Forlovet oss 07.10.07 så vi mener dette må være en fin dato:)

Men står veldig i stampe når det gjelder lokale da. Har lyst til å stille med kokk og drikke selv og da er ikke alternativene så mange. Mottar gjerne forslag!!! Søstrene mine har hatt bryllupsfesten i Jernbanefolkets hus og på Fykenborg (Ranheim). Kjempeflotte lokaler men tror det blir litt vel likt om jeg skal velge samme lokaler som dem. Håper på å finne lokale snart... Vil veldig gjerne planlegge bryllup utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trønderbrud..

Blir gifta bort på Hitra :)

Men bor i Trondheim.. Sånn er det når man finner en fra havgapet:) (må innrømme jeg er fra havgapet selv også :rodme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Vi gifter oss 10.07.10 om vi finner et bryllupslokale... Forlovet oss 07.10.07 så vi mener dette må være en fin dato:)

Men står veldig i stampe når det gjelder lokale da. Har lyst til å stille med kokk og drikke selv og da er ikke alternativene så mange. Mottar gjerne forslag!!! Søstrene mine har hatt bryllupsfesten i Jernbanefolkets hus og på Fykenborg (Ranheim). Kjempeflotte lokaler men tror det blir litt vel likt om jeg skal velge samme lokaler som dem. Håper på å finne lokale snart... Vil veldig gjerne planlegge bryllup utover høsten!

Heisan

jeg lurer på om jernbanefolkeshus er solgt ,eller at de ikke tok i mot noen betillinger, jeg synes og ha sett det her inne.. vi skal ha festen på samfunnshuset på klett det kostet oss 45oo inkludert vasking synes ikke det var så galt ....men lykke til i letingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei trønderbruder!

Vi skal gifte oss i Nidarosdomen domkirk, middagen holdes på frimurerlogen i festsalen.

Fortell om deres dag.=)

Ønsker alle trønderbruder lykke til med den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nordlending som skal være brud i Levanger 3.Juli 2010 :) Vi tenkte egentlig ha det i Trondheim da begge bor her men bestemte oss for Levanger da vi fant et lokale som passet bra for oss der.. :) dessuten er brudgommen derifra :)

Har allerede funnet drømmekjolen på en salong her i trondheim.. skal faktisk dra dit imorgen og kjøpe den :D Gleder meg!! Ellers er kirke, lokalet og musikere/bandet booket. Har også bestemt oss for to ulike fargetema da lokalet har en førsteetasje hvor festen og kaffen skal holdes, og en andreetasje hvor middagen skal være :) Brudgommen har allerede funnet smokingen sin (jobber i klesbutikk :gjeiper: ). Så brikkene faller sakte men sikkert på plass..Men listen for planleggingen er fortsatt lang føler jeg.. Men gøy da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Pippelipp

Ja, jeg er litt sent ute på denne tråden, jeg. Jeg er utflytta trønder og skal gifte meg i stavkirka på folkemuseet på Sverresborg. Festen har vi i museumsbygget med tradisjonsmat fra Tavern (håper jeg, skal ringe dem på mandag)

Jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg for å få en fin brudebukett og i det hele tatt, pene blomster. Noen tips?

Musikk er i boks.

Jeg trenger brudekrone! Igjen: noen tips???

Datoen er 17. Juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest tina

Hei

bryllup på sverresborg hørtes veldig romantisk ut da..vi skal prøve å få tatt bildene våre der hvis været tilater det ...men det er det jo ingen som har noe garantifor her i trondheim.jeg personlig har også hørt med flere blomsterforettninger og de sier så forskjellig i forhold til pris og utsendet.men jeg fant ut at det var valentinlyst blomster som skulle få lage bukketten min og de caragene til mannfolka .jeg tror de er ikke så dumme prismessig heller.

Jeg undersøkte på plantasjen men de skulle ha langt over 3000 for den bukketten jeg ville ha og 150 pr knapphullsblomst så jeg har hatt noen runder ...jeg skal ha bare hvite roser i min da og da blir det litt dyrt..

Jeg har hørt at de der oppe skal være veldig flinke..

Hvilken musikk er det dere skal ha da band eller annlegg.. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, jeg er litt sent ute på denne tråden, jeg. Jeg er utflytta trønder og skal gifte meg i stavkirka på folkemuseet på Sverresborg. Festen har vi i museumsbygget med tradisjonsmat fra Tavern (håper jeg, skal ringe dem på mandag)

I stavkirka..? Eller mener du Lo kirke, den røde? Stavkirka er bitteliten og har ingen vinduer, ikke lys, ingen sitteplasser (kan sikkert settes inn men da går det bort enda mer plass) og intet instrument. Men klart, hvis dere ikke venter så mange gjester så går det vel... Bare lurer, altså. :)

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stavkirka..? Eller mener du Lo kirke, den røde? Stavkirka er bitteliten og har ingen vinduer, ikke lys, ingen sitteplasser (kan sikkert settes inn men da går det bort enda mer plass) og intet instrument. Men klart, hvis dere ikke venter så mange gjester så går det vel... Bare lurer, altså. :)

Ble veldig nysgjerrig her jeg også! Vi bor i nærheten av sverrsborg og syntes det hørtes veldig romantisk ut å gifte seg der. Men dersom Stavkirka er liten, blir det jo ikke plass til alle gjestene vi hadde tenkt oss (dvs ca 60). Og hva med museumsbygget? Hvor mye koster det å leie og kan man ordne mat selv der? Dvs er det kjøkken og kan man servere alkohol der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...