Gå til innhold

Lytte til hodet eller hjertet?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym jente
Skrevet

Jeg begynner bare rett på, som tittelen sier; bør man til syvende og sist lytte til hodet eller hjertet?

Jeg har ikke lyst å gå så mye inn på selve forholdet, men kan si at dette ikke bare er en jeg har plukket opp fra byen forrige helg. Det ligger mye "hemmelig" historie bak. Hjertet sier ja, absolutt ja! Men hodet er ikke enig, desverre. Vi vet hva vi vil. Problemet er de rundt oss, familien, delvis samfunnet etc.

Det kan kanskje sammenlignes litt med å f.eks. ta med en satanist hjem til ens egen sterkt religiøse familie, ha et forhold til en kusine/fetter etc.

Det vil nok føles sånn for min familie og delvis lokalsamfunnet. Og derfor sier hodet mitt at dette kan bli slitsomt og tøfft, og at det er lettere å bare gå videre.

Men hjertet er og har alltid vært hos ham (det er gjensidig).

Er det noen som har vært i en liknende situsjon som kan dele sine erfaringer eller bare komme med synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest LuTeM
Skrevet

Bruk hodet. Definitivt. Menn kommer og går, så tent på hva som er best for deg.

Skrevet

Jeg ville lyttet til hodet. :jepp:

Forelskelse går over, og å gå inn i et forhold som allerede fra begynnelsen får så mye motbør gjør et vanskelig samliv ekstra vanskelig.

Og det må jo være en grunn tl at så mange reagerer. Nei, bruk fornuften i denne saken er mitt råd.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler deg til å lytte hodet, for det varer lengst.

men hjertet har en kort periode, så fort realiteten kommer inn så vil både hodet og hjertet si nei, så hvorfor skal du ut av dette med større konsekvenser og kjærlighetssorg?????

Dette har jeg opplevd, jeg følte hjertet mitt, men etter 2 par år nå, skal j skille meg nå om en uke :(.. skulle ønske jeg hadde følgt fornuften ifra starten..

Tenk nøye, så bestem..

Gjest både og
Skrevet

hvis det er familien og andre som tas hensyn til når du tenker å følge hodet, vet jeg ikke om det er riktig for hvorfor skal du ta hensyn til dem?

jeg fulgte hodet engang og det hendte en masse triste saker i årene etter det og jeg angret mange ganger selv om jeg ikke var skyldig i det som hendte.

Gjest Gjest_Selma_*
Skrevet

Lytt til hodet.

Hode og hjertet vil være enige den dagen du finner den rette.

Gjest anonym jente
Skrevet

Det høres veldig fornuftig ut som de fleste av dere sier, om å lytte til hodet. Men man hører jo så mye om det å følge hjertet også, kanskje er det bare en klisje..

En liten korrigering, så vil nok ikke hans familie ha noen problemer med dette, det er nok bare min. Familien min er det jeg setter høyest her i livet og vil jo at de skal være stolte av meg. Og siden jeg ser for meg at de vil bli veldig skuffet, så er det klart jeg bryr meg om det. Men også, som skrevet tidligere, vil nok lokalsamfunnet reagere litt, men det bryr jeg meg ikke så mye om.

Vil samtidlig få presisere at dette ikke er noe tabu på noen måte, ikke noe voldsom aldersforskjell, og ikke vil det gå ut over noen personlig på noen måte etc.

Hvis du er gift: lytt til hodet

Neida, vi er begge single.

Skrevet

Lytt til hodet likevel. Det er nok det som varer lengst. Men er litt enig med både og i innlegg #5 - hvis det "bare" er familien din som tilsier hodebruk, så er det ikke nødvendigvis like rett.

Hva sier ditt hode om din situasjon og din mulige fremtid med denne mannen?

Gjest anonym jente
Skrevet
Lytt til hodet likevel. Det er nok det som varer lengst. Men er litt enig med både og i innlegg #5 - hvis det "bare" er familien din som tilsier hodebruk, så er det ikke nødvendigvis like rett.

Hva sier ditt hode om din situasjon og din mulige fremtid med denne mannen?

Jeg kan se for meg at det kan bli litt vanskelig til tider. Så jeg forstår reaksjonene som måtte komme. Men alle har jo problemer i sine forhold. Jeg tror at mange av de hverdagslige problemene som folk flest har, vil ikke vi slite like mye med.

Men samtidlig så kan det hende jeg finner unnskyldninger overfor meg selv for å finne "god nok grunn" til at det kan bli oss. Det er nesten så jeg bare har lyst til å lukke øynene, følge hjertet og se hva som skjer. Så får jeg bare ta konsekvensene av det.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Om du er tøff følger du din intuisjon.

Om du vil følge samfunnets normer og familiens forventninger, så velger du det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...