Gå til innhold

Vårt bryllup:)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal vise klokka 11.00 - sharp:D

Deretter er det lunsj på et menighetshus, lek og mingling, ingen taler, ingen alkohol der. Så skal vi feire dagen ute ved en festning, grill og lek, øl og vin - ikke sprit. Vi skal ha en avslappa atmosfære, gifter oss i bunad og satser på solskinn og shortsvær etter lunsjen;)

Men bevares det er mye som skal planlegges uansett! Men det er kanskje ikke nødvendig med dokurver når det er "utedo" (men med vanlig toalett) der?? Tror det er begrenset med speil også... Blir det regn må vi ta på regntøy, men det er hus vi kan bruke dersom det skjer... *husk å be til værgudene her, ja*.

Det er utfordringer i massevis!! Dekketøy, isbiter og hvordan holde ølet kaldt dersom det er steiksol - er bare noen... Men det får gå bra, det er bare praktiske ting, hehe.

Godt det finnes mange måter å gjøre det på!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som et flott bryllup. Grillmat er kjempegodt og utendørs bryllup virker veldig hyggelig og sosialt. :)

Skrevet (endret)

Synes dette høres veldig koselig ut! :D

Vår første bryllupsfest (vi har to), hadde vi i hagen vår, med papptallerkner i gull! ;) Og krus i samme, men obs obs: Disse kan lekke ved bruk av varm drikke, fant vi fort ut! (Butikken vi kjøpte de på, tok renseriregninga, og var veldig glad for at vi sa ifra)

Av glass fant vi ut at det var billigere å kjøpe sånne brett med 24 rødvinsglass fra luminarc e.l på Nille, Rema, Pytt og Panne osv. enn å kjøpe plast...

Husk også på at kanskje skaffe dere et sikkert sted å oppbevare bryllupsgavene på! :) Kan bli litt kinkig å samle de sammen i mørket, og dessuten måtte passe på de hele tiden hvis dette er et offentlig sted.

Ellers vil jeg anbefale å kjøpe en haug med fleecepledd til 20kr på Jysk, og myggspiraler så dere kan sitte ute og kose dere selv etter at sola har gått ned!

Hvordan holde ølet kaldt kan dere ordne ved å leie frysebakker fra et cateringselskap, eller samle sinkbaljer etc, og fylle disse med vann, is, og evt flytende blomster innimellom flaskene! Veldig stilig! Kan også putte flytelys, appelsinskiver og sånn oppi disse på kvelden! :jepp:

Masse, masse lykke til!!! Kos dere enormt mye! :D Og så håper jeg du tar deg bryet med å leie brudekrone til bunaden, det er så nydelig!!!!!

Og enda en ting: Biltema har noen flotte lykter som går på lampeolje! Koster 20kr stk, og blir utrolig stemningsfulle i kveldmørket! Gå på biltema.no og søk på fakkel, så får du opp "bambusfakkel"...

Endret av kaprifolen
Skrevet

Åh, det høres ut somet kjempeflott bryllup, høres ut som noe jeg kunne tenkt meg selv hvis jeg hadde turt å satse på utebryllup. Var mange gode råd fra kaprifolen her også. Lykke til, det blir nok kjempeflott:)

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det hørtes kjempe koselig ut jeg også! :)

Det viktigste er ikke hva alle andre mener, men at bryllupet heller gjenspeiler brudeparet synes jeg :)

Skrevet
Av glass fant vi ut at det var billigere å kjøpe sånne brett med 24 rødvinsglass fra luminarc e.l på Nille, Rema, Pytt og Panne osv. enn å kjøpe plast...

De har mine foreldre også kjøpt til selskaper - og spedd på med flere hver gang selskapet blir større. Kjempegreit, og kan brukes mange ganger! Ta vare på eskene glassene kommer i, så kan de oppbevares i pose uten å knuses.

Lykke til med utebryllup, og håper på godt vær for dere!

Gjest Gjest
Skrevet
Synes dette høres veldig koselig ut! :D

Vår første bryllupsfest (vi har to), hadde vi i hagen vår, med papptallerkner i gull! ;) Og krus i samme, men obs obs: Disse kan lekke ved bruk av varm drikke, fant vi fort ut! (Butikken vi kjøpte de på, tok renseriregninga, og var veldig glad for at vi sa ifra)

Husk også på at kanskje skaffe dere et sikkert sted å oppbevare bryllupsgavene på! :) Kan bli litt kinkig å samle de sammen i mørket, og dessuten måtte passe på de hele tiden hvis dette er et offentlig sted.

Ellers vil jeg anbefale å kjøpe en haug med fleecepledd til 20kr på Jysk, og myggspiraler så dere kan sitte ute og kose dere selv etter at sola har gått ned!

Hvordan holde ølet kaldt kan dere ordne ved å leie frysebakker fra et cateringselskap, eller samle sinkbaljer etc, og fylle disse med vann, is, og evt flytende blomster innimellom flaskene! Veldig stilig! Kan også putte flytelys, appelsinskiver og sånn oppi disse på kvelden! :jepp:

Masse, masse lykke til!!! Kos dere enormt mye! :D Og så håper jeg du tar deg bryet med å leie brudekrone til bunaden, det er så nydelig!!!!!

Og enda en ting: Biltema har noen flotte lykter som går på lampeolje! Koster 20kr stk, og blir utrolig stemningsfulle i kveldmørket! Gå på biltema.no og søk på fakkel, så får du opp "bambusfakkel"...

Tuuuuusen takk for gode tips! Tenkte egentlig å ha plastglass, men det med de luminarcglassene var jo en god idé Bør helst ikke knuses så mye der, hehe. Vi har kjøpt tallerkener i hardplast (fikk de superbillig til under 4,- pr stk).

Bestikk er en ting jeg tenker litt på. Bor langt unna ikea, men har de sånn ekstremt billig bestikk der? Mener de hadde det før...

Pledd er på lista, men regner med at vi trekker inn etterhvert - der er det ikke allverdens med plass, men en del drar vel hjem når kvelden faller på... Der er det åpen ild og det er masse ildsteder rundt om (lovlige altså). Men pledd er lurt... :)

Ja, ja - bryllup blir det, men det er utrolig mye som skal plalgges selv om det ikke er et stramt bryllup...!

At det er en fin måte å feire på viser alle tilbakemeldingene vi har fått. Mange som gleder seg, spesielt siden vi tar med alle ungene til gjestene også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...