Suzy Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 Sol, sommer og en ganske deilig brunfarge på toppen, men selvfølgelig har jeg fått det jeg kaller sommerkviser. Fet film oppå huden og masse små prikker - spesielt i panna... :-? Er det noen som har noen gode råd?? Renser huden, men det blir ikke særlig bedre. Virker som jeg reagerer på solkrem spesielt og på varmen :cry: Trenger hjelp og råd!!! Suz - kvisetryne :-?
Pusekatt Skrevet 28. juli 2003 #2 Skrevet 28. juli 2003 Jeg bruker sjelden eller aldri solkrem i ansiktet. Bruker heller fuktighetskrem med solfaktor og en lett foundation med solfaktor. Det pleier å holde! I tillegg smører jeg huden med aloe vera gele om kvelden, hvertfall hvis jeg har vært utsatt for mye og sterk sol.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 Solkrem er altfor fet for ansiktshuden- ikke rart du har fått uren hud. Bruk en lett dagkrem med solfaktor og ikke sol deg i ansiktet- det er ikke bra for huden. Minnie
Suzy Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2003 Soler meg ikke i ansiktet, men er ute mye og jobber (male hus, legge opp ved, klippe gress, plante...) - derfor må jeg beskytte meg. Har brukt Clinique sin Cityblock for ansiktet, men til og med den får jeg problemer av... :-? Godt tips med dagkrem m faktor - får man dem helt opp i faktor 15 - 20? Vil bekytte meg godt. Suz 8)
Fakse Skrevet 28. juli 2003 #5 Skrevet 28. juli 2003 Jeg har en dagkrem med faktor 15, så det finnes!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. juli 2003 #6 Skrevet 28. juli 2003 Dagkrem med faktor finnes- ta deg en tur til ett parfymeri og fortell at du får kviser av solkrem så hjelper de deg. Vet at bla. Biotherm har spesialisert seg på problemet med solkrem & kviser. Minnie
Gjest Jamila Skrevet 28. juli 2003 #7 Skrevet 28. juli 2003 Min Clarins dagkrem har spf 15. Men dersom jeg er ute i sterk sol bruker jeg Clarins solkrem i tillegg. (og av alle merkelige ting er det kun i ansiktet jeg blir brun, der jeg har mest solkrem og -block av alt)
starie Skrevet 28. juli 2003 #8 Skrevet 28. juli 2003 Jeg synes du skal prøve Solar Defense Booster fra Dermalogica. Tar du den rett på huden har den solfaktor 30, men du kan også blande den i fuktighetskremen din og få faktor 15.
Suzy Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2003 Hm... det var ikke så dumt Starie! Kostbart?? Suz 8)
starie Skrevet 28. juli 2003 #10 Skrevet 28. juli 2003 Hm... det var ikke så dumt Starie! Kostbart?? Suz 8) Jeg husker ikke salongprisen jeg.. Har prislistene mine ett eller annet lurt sted som jeg ikke husker
*Lillian* Skrevet 28. juli 2003 #11 Skrevet 28. juli 2003 Jeg bruker ikke solkrem, rett og slett fordi jeg sjelden blir verken solbrent eller særlig brun. Likevel får jeg veldig uren hud på sommeren, særlig på haka/ rundt skillet ansikt/hals (nederst i ansiktet altså) og i panna. Jeg har ganske fet hud, og svetter lett i panna så det er sikkert derfor nå som det er så varmt. Det er det samme hver eneste sommer..... Er det noen som har et godt tips til meg, da, som ikke er for kostbart? (Har ikke så god råd akkurat nå) Lillian
Litago Skrevet 29. juli 2003 #12 Skrevet 29. juli 2003 Selges Neutrogenas solkremer i Norge? Jeg bruker Neutrogena Sensitive Skin Sunblock Lotion (faktor 30) og er kjempefornøyd. Ikke er den dyr heller. Mener at Neutrogena også har faktor 15. Det beste med Neutrogena er at den ikke stopper til porene slik som mange andre hudkremer gjør. Dermed unngår man kviser.
Suzy Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2003 Jeg har ganske fet hud, og svetter lett i panna så det er sikkert derfor nå som det er så varmt. Det er det samme hver eneste sommer..... Det må være noe slikt, i tillegg til solkremen, med meg og. Har utrolig blank og fet hud i panna når det er varmt... :-? Suz
Fakse Skrevet 29. juli 2003 #14 Skrevet 29. juli 2003 Jeg bruker ikke solkrem, rett og slett fordi jeg sjelden blir verken solbrent eller særlig brun. Likevel får jeg veldig uren hud på sommeren, særlig på haka/ rundt skillet ansikt/hals (nederst i ansiktet altså) og i panna. Jeg har ganske fet hud, og svetter lett i panna så det er sikkert derfor nå som det er så varmt. Det er det samme hver eneste sommer..... Mulig manglende bruk av solfaktor faktisk er en del av ditt problem. Sol tørker ut og skader huden(selv om du ikke blir brennt), og for å rette på dette produserer huden mere talg, men ofte produserer den for mye slik at en da får kviser. Bruk dagkrem med solfaktor (eller annen solkrem som ikke tetter porene), og rens huden nøye etter en "svett" dag!
veslepus Skrevet 30. juli 2003 #15 Skrevet 30. juli 2003 Har nøyaktig samme problem. Får kviser med den gang hvis jeg bruker vanlig solkrem i ansiktet. Men Biotherm har solkrem spesielt for ansikt - denne funker veldig bra for meg! I tillegg tror jeg at ansiktskremen min har faktor 15. Men jeg bruker ikke disse samtidig, da....
ivanka Skrevet 30. juli 2003 #16 Skrevet 30. juli 2003 dette skjer hvert år. det er ikke solkrem som er problemet mitt, men varmt og fuktig vær. (jeg er ikke så mye ute i sola og bruker sminke med faktor 15 året rundt, men ikke solkrem i ansiktet. men så soler jeg meg heller ikke.) i år går det bedre, etter at jeg eksperimenterte litt på vita. generelt skeptisk til billig hudpleie, det fungerer ofte veldig dårlig på meg, men jeg gjorde et lite forsøk med nye l'oreal pure zone vaskegele (pumpeflaskevarianten) og fuktighetskrem. (droppa ansiktsvannet, det var nesten ren sprit). og tror du ikke det virket! beste valuta for pengene på veldig lenge.
Suzy Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2003 Hm... dagens beste tips fra deg ivanka!!! :D Suzy :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå