Pepperminte Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Hvor mye koster det å trekke om en sofa, hos en profesjonell? Tenker på antikke sofaer, som denne f.eks http://www.gwunderland.com/images/sofa_antik.jpg Er det evt vanskelig/dyrt/tidkrevende å gjøre selv, for en nybegynner?
Gjest Fisk73 Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Vanskelig å trekke om en slik sofa, men det kommer jo an på hvor nevenyttig du er Går selvsagt an å gjøre det selv, men jeg ville satt bort et slikt prosjekt til noen som virkelig kunne det. Prisen avhenger litt av hvor i landet du bor. For en del år siden var prisen i Tromsø rundt 8-10 000,- for omtrekking av en slik sofa vil jeg tro.
Pepperminte Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2009 10 000 kroner?? Gjør man det selv koster det vel bare en brøkdel av prisen?
Gjest Fisk73 Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Kommer jo an på hvilket stoff du vil ha... Møbelstoff koster gjerne 4-600,- meteren om du vil ha et godt stoff. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt bilde av sofaen du vil ha trekt opp, sendt mail til ulike møbeltapetserere og bedt om prisoverslag. I Tromsø var det få som gjorde dette (den gangen) og prisene vil muligens da bli en smule høye av den grunn. Personlig ville jeg kanskje ikke gjort jobben selv. Det er ikke lett å få det pent, men vi er alle forskjellig på hvor mye skrukker og slikt vi tåler. Les litt om det og snakk med folk som har gjort det før. Det kan jo bli ganske kostbart å kjøpe stoffet til sofaen "to ganger" Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå