Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Hei..

Lurer på om det er noen her inne som har blitt sammen med sin ex igjen og som trodde det aldri kom til å skje?(han/hun sa at det aldri kom til å bli dere igjen....)

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei..

Lurer på om det er noen her inne som har blitt sammen med sin ex igjen og som trodde det aldri kom til å skje?(han/hun sa at det aldri kom til å bli dere igjen....)

:sukk:

Ja :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke blitt sammen igjen, men han ville. Han vil det faktisk fremdeles, 10 år etter at det ble slutt. Heldigvis innså jeg fort at han der vil jeg aldri, aldri være sammen med noe mer. Er drittlei hele fyren og blir sliten bare av å huske på hvordan det var å være sammen med han. Jeg så ikke klart da, måtte løsrive meg først :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke faen! en eks er en eks og skal ignoreres fullt og helt til evig tid.

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet
Ikke faen! en eks er en eks og skal ignoreres fullt og helt til evig tid.

Tror ikke det er så svart-hvitt...

Om man hadde et bra forhold sammen...

Skrevet

Det har skjedd meg!

Det kommer vel an på grunnen til at ex ble ex!

Om h*n slo, var utro, stjal penger eller no annet "sjokkerende" som kanskje ikke klarer å glemme/tilgi fullt og helt så bør man vel tenke seg om to ganger. mange har også en tendens til å bare huske de fine tingene, og glemmer at man kanskje ikke passer sammen i lengden!

Ex'er jeg kjenner som har blitt sammen på nytt gikk fra hverandre på litt annet grunnlag -flytting pga. jobb og studier og slikt. Har også opplevd at folk har kommet sammen igjen etter å ha fått ryddet opp i familieproblemer på hver sin kant!

Med andre ord -grunnen til at det ble slutt i utgangspunktet er det man må tenke mest over og snakke mest om. Forutsatt at begge er skikkelig forelska og at man ikke bare går tilbake av "gammel vane".

Mener jeg ;)

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Vi hadde ikke noe dårlig forhold:)

Var vel at vi ble usikker om vi i passet sammen,så vi tok letteste utvei...

Noe som var ganske dumt...

Men i følge han blir det aldri oss igjen...

Lurte bare på om nen andre hadde hørt den setninga,men at det alikevel hadde ordnet seg:)Og det var det jo...

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Noe lignende har skjedd med meg.

Vi ble ikke sammen igjen da, for når han kom krypende tilbake så ville jeg ikke ta han tilbake.

Bruddet kom delvis fordi han hadde forpliktelsesangst og var usikker, og jeg hadde nådd et punkt i forholdet/forelskelsen hvor jeg ville ha trygghet, og delvis (eller kanskje mest, innser jeg i ettertid) fordi han hadde sett seg ut ei annen dame som han ville prøve ut.

Han sa ikke ordrett at det "aldri ville bli oss igjen", men han var ganske klar i at det var punktum finale og at vi burde holde oss helt fra hverandre en god stund. Innså ikke det da, men selvsagt var dette fordi han skulle hoppe rett over på hun andre.

Men da jeg tok han på ordet og forsvant helt ut av livet hans, så tok det jammen ikke lange tiden før han savnet meg fælt og angret seg.

Hold avstand, det er den desidert beste måten å få en fyr tilbake på.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hold avstand, det er den desidert beste måten å få en fyr tilbake på.

Ikke denne karen. Hold avstand og jeg vet at vedkommende ikke er noe videre interresert. Hvem gidder å stresse etter folk som ikke er interresert?

Skrevet
Ikke denne karen. Hold avstand og jeg vet at vedkommende ikke er noe videre interresert. Hvem gidder å stresse etter folk som ikke er interresert?

Enig, hos meg og er det nok mye "ut av syne-ute av sinn". Gidder ikke holde kontakten? Neivel, da går jeg videre!

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Dette gjelder jo for menn som gjør det slutt med kjæresten, som tror de har det bedre uten henne og ikke planlegger å stresse videre etter dem. Om man da henger på dem som en klut, sender smser og ringer i hytt og pine, tigger dem om å ta deg tilbake osv, så har dette ofte motsatt effekt: man skyver bare eksen enda lengre fra seg.

Om man har litt avstand, konsentrerer seg om sitt eget liv og om å være en fantastisk og selvstendig kvinne, så er poenget at han skal begynne å savne deg og se deg som en attraktiv person igjen når dere igjen møtes.

Dette er selvsagt ikke en kokebokoppskrift som fungerer i alle tilfeller med alle menn, men egen og andres erfaring - pluss alle råd fra "eksperter" om du leser bøker om hvordan få eksen tilbake (jada jada, dette er ikke nøyaktig vitenskap altså.. :gjeiper: ) - tilsier at det som oftest er en bedre idé å trekke seg to skritt tilbake enn å legge seg gråtende på dørmatta hans og synge kjærlighetsviser.

Jeg har som sagt opplevd det selv og sett det skje med andre.

Metoden har faktisk noe for seg av mange grunner.

For det første er det få mennesker som virkelig takler avslutninger. Han gjør det slutt, men vet jo han har deg der, som en "venn" eller whatever. Når du trekker deg helt vekk, så kan alvoret av situasjonen gå litt opp for han og om dere har hatt et godt forhold så vil han savne deg. For det andre så er det utelukkende plagsomt og uattraktivt å høre mas fra noen man har slått opp med. Man blir ikke mer glad i den personen, man får bare dårligere samvittighet for bruddet og misliker den for å gi deg det. Du vil også fremstå som en klengende og svak person. Om du derimot holder avstand, og i tillegg viser deg som den selvstendige og morsomme kvinnen han ble forelsket i en gang hvis dere møtes, så vil han se deg i et annet lys. Her kommer også det berømte jaktinstinktet inn. Han får ikke lyst på deg igjen når du henger rundt foten hans, men når du er en spennende person litt utenfor hans rekkevidde.

Må selvsagt balansere det litt da, ikke vær så langt borte at han gir opp alt håp. Å bli sammen med en ny fyr er f eks ikke århundrets idé. Noen menn er også litt for stolte til å innrømme at de vil ha deg tilbake, så du må jo gi han en åpning når du føler tiden er inne.

Jeg troen på å ta det kuli og fokusere på sitt eget liv, prøv til og med å aktivt unngå steder du vet han er rett etter bruddet. Meningen er at han skal savne deg, absence makes the heart grow fonder, og det får han ikke gjort hvis du stalker han. Nå vet jeg ikke hvordan trådstarter og eksen er nå, men det typiske er jo at man av diverse grunner liksom skal være venner og at den som er dumpa klamrer seg desperat til dette. Ikke gjør det.

Hos meg er det forøvrig også "ute av syne, ute av sinn" som gjelder.. så for all del, dette er ikke en bombesikker metode (selv om forfatterne av selvhjelpsbøker som spekulerer i knuste hjerter mener den er 90% sikker - bare betal $19.99 :fnise: ). Nå har jeg jo forøvrig skrevet en hel bok om det i dette innlegget, så der sparte du de pengene trådstarter

Gjest brutal_mann
Skrevet
Dette gjelder jo for menn som gjør det slutt med kjæresten, som tror de har det bedre uten henne og ikke planlegger å stresse videre etter dem. Om man da henger på dem som en klut, sender smser og ringer i hytt og pine, tigger dem om å ta deg tilbake osv, så har dette ofte motsatt effekt: man skyver bare eksen enda lengre fra seg.

Om man har litt avstand, konsentrerer seg om sitt eget liv og om å være en fantastisk og selvstendig kvinne, så er poenget at han skal begynne å savne deg og se deg som en attraktiv person igjen når dere igjen møtes.

Dette er selvsagt ikke en kokebokoppskrift som fungerer i alle tilfeller med alle menn, men egen og andres erfaring - pluss alle råd fra "eksperter" om du leser bøker om hvordan få eksen tilbake (jada jada, dette er ikke nøyaktig vitenskap altså.. :gjeiper: ) - tilsier at det som oftest er en bedre idé å trekke seg to skritt tilbake enn å legge seg gråtende på dørmatta hans og synge kjærlighetsviser.

Kan bare svare for meg selv, men avsgtand vil aldri fungere i forhold til meg.

Det er bare én ting som trigger meg, oppriktig interesse. Om noen forteller meg at vedkommende ikke lenger føler noe for meg lenger så er mitt svar "Ja vel. Skal vi bare avslutte forholdet da?" Så langt har svaret vært "ja" i alle tilfellene. Så da har jeg pakket sammen sakene mine og aldri sett meg tilbake.

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Begge avsluttet forholdet...Jeg fikk panikk..og ville tilbake..

hang vel som en klut kan du si...

Er vel eneste utvei å bare prøve å gå videre..og håpe på at han husker alt det bra etterhvert....

Men han sier jo at det aldri blir oss igjen..så...

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Takk gjest,for oppskriften:)

Får håpe at det hjelper at jeg trekker meg tilbake...

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet
Takk gjest,for oppskriften:)

Får håpe at det hjelper at jeg trekker meg tilbake...

Ingen årsak :)

Jeg kan ikke garantere at han kommer tilbake, men jeg tror det er den beste måten. Og jeg kan garantere at oppskriften er best for deg!

Litt av poenget er nemlig at du skal fjerne deg fra han, helst unngå å se han i det hele tatt og slette han fra mobil/facebook/whatever, og fokusere på deg selv i en periode. Dette er alltid en bra ting uansett når man har kjærlighetssorg! Ta godt vare på deg selv, prøv å ha det gøy, heng med venner, få deg en hobby, tren, klipp håret osv.

Om du virkelig har tenkt å gå inn for å få han tilbake, så sett av en dato ca en måned frem i tid hvor du skal ha lov til å ringe han og be han på en "casual" kopp med kaffe. Hver gang du får lyst til å ta kontakt så tenker du at du bare må holde deg til den datoen.

Eller så kan du bare drite i det og se hva som skjer. Enten tar han kontakt med deg igjen etter en stund (stor fare for det) eller så merker du plutselig en dag at du er over han og at det ikke er så farlig om han tar kontakt eller ei.

Vinn-vinn situasjon. Gjelder bare å ha en god porsjon tålmodighet.

En annen ting som er greit med denne metoden er at det er en fin livbøye å desperat klamre seg til når man har det som tyngst.. var egentlig mest sånn den fungerte for meg. Når det begynte å bli klart for å sette i gang del 2 av planen med å få han tilbake, så hadde jeg egentlig ikke lyst på han tilbake!

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Mange kloke ord...:)

Hva var det som skjedde i ditt tilfellet da?Han som dumpet deg?

Tror du det ødelegger alt om man HAR hengt som en klut/tryglet om en ny sjanse?...eller er vi mennesker skapt sånn at vi husker mest det bra og glemmer det kjipe?

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

ok,nå så jeg at du hadde skrevet hva som skjedde lenger opp her :)

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet
Kan bare svare for meg selv, men avsgtand vil aldri fungere i forhold til meg.

Det er bare én ting som trigger meg, oppriktig interesse. Om noen forteller meg at vedkommende ikke lenger føler noe for meg lenger så er mitt svar "Ja vel. Skal vi bare avslutte forholdet da?" Så langt har svaret vært "ja" i alle tilfellene. Så da har jeg pakket sammen sakene mine og aldri sett meg tilbake.

Og de har aldri kontaktet deg igjen?

Jeg gjør det samme som deg (og det er jo akkurat det jeg anbefaler her og), pakker snippesken og stikker. Men i samtlige tilfeller har fyren kommet luskende tilbake. Jeg har ikke sett meg tilbake, men eksene mine har gjort det.

Og jeg smører ikke tjukt på når jeg sier samtlige engang, alle jeg har vært sammen med har angret seg om de hadde mest skyld i bruddet. De tre som har dumpet meg er verst på det. De man har dumpet selv holder seg gjerne mer unna.

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet
Mange kloke ord...:)

Hva var det som skjedde i ditt tilfellet da?Han som dumpet deg?

Tror du det ødelegger alt om man HAR hengt som en klut/tryglet om en ny sjanse?...eller er vi mennesker skapt sånn at vi husker mest det bra og glemmer det kjipe?

Føler jeg utgir meg for å være en slags kjærlighetsguru her, hehe. Jeg er ikke det altså.. har bare vært ute en vinternatt før. Og vært så patetisk langt nede at jeg har lest hele seksjonen om kjærlighet og brudd på biblioteket til psykologisk fakultet, samt slukt all slags mer eller mindre nyttig info på nettet!

Ja du så vel at jeg hadde skrevet lengre oppe hva som skjedde. Egentlig er det en lengre historie, og det var et ganske kaotisk og plutselig brudd, noe som sikkert medfører enda større sjanse for at det faktisk bare var en tabbe og ikke noe skikkelig gjennomtenkt som han var sikker på.

Jeg tror man husker best de bra tingene når man får det litt på avstand. Fikk selv et lengre brev av han som dumpet meg sist, hvor han skrev ordrett at han hadde innsett hvor bra vi hadde det nå i ettertid. Han hadde innsett flere av mine kvaliteter når han var sammen med hun andre.

Tror det ødelegger litt at man henger som en klut, men når du plutselig ikke gjør det lengre så kan det lille av lettelse han kanskje føler gli over til at han blir betenksom og kjenner på hvordan det er uten deg. Forhåpentligvis kjennes det ikke bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...