Gå til innhold

Turkis kjole

Gjest Gjest_Turkis_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Turkis_*
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup i september, hvor bruden skal ha en enkel, turkis kjole.

Jeg kjøpte ny kjole til et annet bryllup for et par år siden, den er turkis og noe mer pyntet enn den denne bruden skal ha.

Kan jeg bruke kjolen min i bryllupet, eller bør jeg kjøpe ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal spørre bruden om det.

Skrevet

Kanskje du kan spørre bruden hva hun syns?

Jeg ville kanskje vert skeptisk til å bruke den siden bruden skal ha samme farge - men som sagt, hør med henne - det ville jeg gjort vertfall

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vurderer en kjole i samme farge som bruden - og attpåtil en som er mer pyntet enn bruden. Det kan da ikke være vanskelig å ta på seg en annen kjole. :filer:

Gjest Gjest
Skrevet

Står det noe spes i invitasjonen? Ser ikke helt problemet med å bruke den kjolen jeg. Så lenge hun ikke skal ha brudekjole, så må hun jo bare regne med at noen av gjestene kommer i samme farge osv... Hvis hun hadde giftet seg i bunad, hadde ikke gjestene da kunnet bruke bunad?? Men er jo minste sak å spørre henne:)

Skrevet (endret)

I utgangspunktet kan jo ikke gjestene vite hva bruden skal kle seg i om hun ikke opplyser om det. Og hadde du ikke tenkt på at du ikke kunne bruke den i det hele tatt.

Spør henne du :)

Endret av Sunshine
Skrevet

Jeg ville ikke brukt en kjole med samme farge som bruden som i tillegg er mer pyntet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er egentlig brudefolk så opptatt av hva gjestene har på seg? Redd for å ikke få nok oppmerksomhet? Isåfall gifter man seg ikke i en vanlig kjole. Vi har ikke satt noen kleskode for vårt bryllup, fordi vi vil at folk skal komme i det de føler seg vel i. Jeg bryr meg katta i hvem som har på seg hva, så lenge gjestene har det gøy og koser seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde brukt en annen kjole siden du vet på forhånd at hun også skal ha en i samme farge. Da jeg giftet meg (i hvit kjole) brydde jeg meg filla om noen hadde hvit (eller rød, eller svart, osv) kjole, men som gjest hadde jeg nok følt på at jeg var for lik bruden, da noen bruder/gjester er temmelig opptatt av dette. Kjipt å føle seg uglesett (enten det bare er en følelse, eller det er sant).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...