Gå til innhold

Er du kvinne og pedofil?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

At kvinner kan være pedofile, er nok noe som overrasker de fleste. Det bryter med forestillingen vi generelt har av kvinnen som objekt, som lar seg bli begjært men som selv ikke kan begjære.

I realiteten har jenter alltid hatt gleden av å stimulere hverandre og ha sex, også om de primært ikke er lesbiske, men bare har opplevelser i en fase av livet der man er åpen og eksperimenterer. Samfunnets syn på seksualitet tilsier at jenter kan være mer fysiske med hverandre enn det gutter kan være. Forhold mellom unge og eldre jenter er også forskjellig. Slike forhold er ikke like "alvorlig" eller like "skadelig" som når en mann er involvert. Dette reflekteres også i rettspraksis og straffeutmåling, der kvinner som står tiltalt for å ha brutt den seksuelle lavalder ofte får mildere straffer.

Det er ingenting som skulle tilsi at det finnes færre kvinnelige pedofile enn mannlige pedofile i verden. Likevel er det sjeldent at vi hører om dem i media. Personer mistenkt for seksuelle overgrep er i hovedsak menn. Kvinner kan kanskje dekke sine seksuelle behov på en mer diskret måte? De kan lettere omgåes barn på en måte som ikke vekker oppsikt? Menn kan ikke så lett ha med barn å gjøre som ikke er deres egne (noe som i seg selv er diskriminerende og urettferdig).

Enkelte lesbiske kvinner oppfatter nok mannens seksualitet som mer selvsentrert og mindre følsom enn sin egen. Kanskje gjør dette at lesbiske kvinner og homofile menn generelt har hatt vansker med å samarbeide for å oppnå rettigheter og fjerne fordommer i samfunnet?

Innlegget er endret iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Er dette en reklame for pedofile damer sitt eget nettsted?

Skrevet

Teksten din holder ikke vann for min del.

Skrevet

Start gjerne en tråd for å diskutere tabuisering av kvinnelige overgrep mot barn. Diskuter gjerne hvorfor kvinners overgrep sjeldnere oppdages eller snakkes mindre om. Men start ikke en tråd hvor du oppfordrer pedofile til å møte likesinnede.

Ja, og så har jeg rapportert innlegget ditt, ts.

Skrevet

Lesbisk pedofil? Alle kan vel gruppere seg? Hvorfor kan ikke snakke om dette?

Vera vinge, synes du at vi burde hysje og tie og forby folk å snakke om ting? Er det ikke bedre at slike holdninger kommer opp i luften, eller skal vi gjemme dem i kjelleren?

Skrevet
Lesbisk pedofil? Alle kan vel gruppere seg? Hvorfor kan ikke snakke om dette?

Vera vinge, synes du at vi burde hysje og tie og forby folk å snakke om ting? Er det ikke bedre at slike holdninger kommer opp i luften, eller skal vi gjemme dem i kjelleren?

Jeg syns vi skal gjemme seksuelle følelser overfor barn i kjelleren.

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å snakke med en selverklært pedofil. Lurer på hvordan de ser på samfunnet og hvordan de årsaksforklarer ting siden de går ut med legningen sin?

Skrevet

Syns ikke dette er noen "reklame" som noen mener. Må jo være greit å snakke åpent om alt, selv om pedofili er forferdelig.

Gjest Gjest
Skrevet
Er dette en reklame for pedofile damer sitt eget nettsted?

nei

Skrevet
Syns ikke dette er noen "reklame" som noen mener. Må jo være greit å snakke åpent om alt, selv om pedofili er forferdelig.

Jeg ser på innlegget ditt at du skrev det etter at det ble moderert i startinnlegget. Slik det står nå, oppfatter jeg det ikke som reklame av nettsted for pedofile.

Og så tilbake til det waco nevner med å snakke åpent om ting. Hvis noen merker at de har pedofile tendenser ved at de tenner seksuelt på barn, så håper jeg de oppsøker hjelp for det, og forteller det til noen. Jeg mener at det er første skritt i retning av å unngå et slikt tenningsmønster i framtiden, både fordi det for mange kan oppleves personlig belastende og fordi det utgjør en risikofaktor ift. gjennomføring av overgrep mot barn.

Men, jeg syns ikke pedofile skal få slippe ubegrenset til i media, nettforum osv., hvor de forherliger følelser de har overfor barn. Fordi det på ingen måte bør møtes med aksept, og evt. føre til "spredning". Det er et skummelt grenseområde å bevege seg inn i, og jeg syns pedofiles synlighet i det offentlige rom bør være under en viss kontroll. Nettopp fordi det anses å være såpass tett knyttet opp mot kriminell virksomhet som går utover det kjæreste og mest sårbare vi har - barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...