wok Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 hei alle hjelpsomme orakler... Vårt eget bryllup er vel overstått, nå står min svoger og svigerinne for tur, og de har bedt meg lese noe i kirken. Kan dere komme med noen forslag til noe det passer å lese i kirken? lille my
Gjest Liten Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 Hvis de har et sterkt forhold til havet, så er prologen til Garman og Worse av Kielland utrolig vakker. Kan være et fint alternativ til bibeltekster hvis brudeparet ikke er kristne. Støtter ellers forslaget om Assisis bønn.
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #5 Skrevet 28. juli 2003 Forslag: 1. kor. 13.kap. vers 1-7 Der slo du meg på målstreken..... Denne skal vi ha også.
Imax Skrevet 28. juli 2003 #6 Skrevet 28. juli 2003 Har sendt deg PM med teksten til sangen til Märtha og ari som Odd børretzen skrev. Som et annerledes alternativ!
Islandia Skrevet 28. juli 2003 #7 Skrevet 28. juli 2003 Sikkert veldig dumt spørsmål, men hvor finner jeg Asissis bønn? :oops:
frosken Skrevet 28. juli 2003 #8 Skrevet 28. juli 2003 FRANS AV ASSISSIS BØNN Herre! Gjør meg til et redskap for din fred! La meg bringe kjærlighet det hatet råder. La meg bringe forlatelse der urett er begått. La meg skape enighet der uenighet rår. La meg bringe tro der det råder tvil La meg bringe sannhet der det råder villfarelse. La meg bringe lys der det råder mørke La meg bringe håp der det råder fortvilelse La meg bringe glede der bedrøvelse hersker Å Mester ! La meg ikke søke så meget å bli trøstet som det å trøste Ikke så meget å bli forstått som det å forstå Ikke så meget å bli elsket, som det å elske. For det er gjennom å gi at en får Det er gjennom å glemme seg selv, at en finner seg selv. Det er gjennom at en forlater at en selv blir forlatt. det er gjennom å dø at en oppstår til evig liv.
Islandia Skrevet 28. juli 2003 #9 Skrevet 28. juli 2003 Tusen takk frosken! :D Jeg har fått skrevet den ut. Det var en kjempe fin tekst, spørs om vi ikke bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå