Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Så en annen tråd her om fjerning av kjønnshår på barna. Så jeg bare lurte på, vil du som forelder godta at datteren din fjernet hår under armene når hun får? Ville du oppmuntret henne til å fjerne det om du la merke til at henne begynte å få? Ville du vist henne hvordan om din datter spurte deg? Og hva synes du om at småjenter på 11-12 fjerner hårene under armene? Bør de vente til de blir eldre?
ViljaH Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Så en annen tråd her om fjerning av kjønnshår på barna. Så jeg bare lurte på, vil du som forelder godta at datteren din fjernet hår under armene når hun får? Ville du oppmuntret henne til å fjerne det om du la merke til at henne begynte å få? Ville du vist henne hvordan om din datter spurte deg? Og hva synes du om at småjenter på 11-12 fjerner hårene under armene? Bør de vente til de blir eldre? Det synes jeg er helt OK. Synes ikke det skal være noe tvang i at man må gå rundt med lange tjafser under armene mens man venter på å oppnå en magisk alder.. Det kommer kanskje av at jeg selv aldri har hatt langt hår under armene. Den dagen jeg oppdaget at det var kommet et par hår under ene armen, så brukte jeg mammas høvel i dusjen neste gang. Og siden har det vært holdt kort Jeg er usikker på om jeg ville be jenta fjerne håret... det er noe man kanskje bør få bestemme selv. Slike ting er ikke veldig big deal.
Silmarill Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Kroppshår kommer i forbindelse med puberteten og da kan de velge selv syns jeg om hva de vil fjerne av dette! (kjønnshår og hår under armene)
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Ville kanskje sagt at jeg kunne vise henne hvordan hun fjernet det, hvis hun ville. Men at det var helt ok å beholde det også. Og at noen damer velger å ha hår der, mens andre fjerner det. Jeg hadde en del hår hunder armene da jeg var 12, og jeg husker at jeg syntes det var flaut.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Datteren min var 12 da hun lurte på om jeg kunne kjøpe barberhøvel til henne fordi hun syntes det var ubehagelig med hår under armene. Jeg diskuterte litt med henne om barberblad var det beste alternativet, og endte opp med å kjøpe en lady-shaver til henne. Jeg oppmuntret henne ikke, anbefalte henne ingenting, men tok henne på alvor da hun hun kom til meg. Jeg spurte, LYTTET, og ga råd... men oppmuntret, anbefalte eller nektet... nei! Dette er hennes valg!
Juso Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Jeg hadde en del hår hunder armene da jeg var 12, og jeg husker at jeg syntes det var flaut. Sånn var det med meg også, så jeg gikk til mamma og spurte om hun kunne kjøpe en barberhøvel til meg. Synes ikke det var så gøy å gå rundt med masse hår under armene. Jeg mener som de fleste andre her at jenta må få bestemme dette selv. Du trenger ikke å oppfordre til det, men hvis hun kommer til deg, så er det selvfølgelig ok.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Så en annen tråd her om fjerning av kjønnshår på barna. Så jeg bare lurte på, vil du som forelder godta at datteren din fjernet hår under armene når hun får? Ville du oppmuntret henne til å fjerne det om du la merke til at henne begynte å få? Ville du vist henne hvordan om din datter spurte deg? Og hva synes du om at småjenter på 11-12 fjerner hårene under armene? Bør de vente til de blir eldre? Dette får barna mine styre selv. Jeg sitter ikke med en "plan" for barnas kroppsbehåring når det dukker opp.. Selv så jeg at mamma brukte hårfjerningskrem på leggene, spurte om å få låne (noe jeg fikk), fant ut at det var enklere med høvel, og har barbert meg siden det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå