Gå til innhold

merkelig

Anbefalte innlegg

Gjest gjest  roar
Skrevet

:sjenert: merkelig jeg har røkt som en svamp i 25 år, i dag morres hadde jeg to sigg,

men etter den siste ble jeg så sint å lei på den dyre røyken, så nå gidd je ikke kjøp me mere til helga,

blir kvalm med tanken på å røyk,

noen flere som har hatt det slikt med røyken, røyker vanligvis 25 te dagen :popcorn:

Skrevet

Har aldri røkt, men du kan jo benytte sjansen til å slutte. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nesten; samboern min bestemte seg fra én dag til neste for å slutte å røyke, og etter det har han vært fullstendig røykfri og uten lyst på røyk. Ganske fort begynte jeg å se på ham som en "vanlig" ikkerøyker, ikke som en som sikkert kommer til å begynne å røyke igjen i et litt svakt øyeblikk. Det er kanskje viktig å "av-identifisere seg" med røykevanen, når man har klart det er det mest fryd og gammen ved å være røykfri :) Lykke til!

Skrevet

Tanken på å røyke frambringer en viss kvalmefornemmelse hos meg også, ja. Jeg oppnådde dette helt uten å ha måttet røyke 25 sigaretter dagen over lengre tid.

Skrevet

Ja, jeg sluttet på den måten fra den ene dagen til den andre. Har ikke røykt på 7 år nå.

Skrevet

Ikke for å pirke, men man drikker som en svamp og røyker som en skorstein. Lykke til med røykestoppen da.

Skrevet

Aldri opplevd, og tror det skjer ganske sjeldent, men er noe alle røykere drømmer om. Håper dere som opplevde det innser hvor heldige dere er :) (jeg SLET med å slutte å røyke!)

Får vel komme med den obligatoriske oppfordringen: pass på at du fortsetter sånn, da, selv omrøyksuget skulle komme tilbake. ;)

Skrevet
Aldri opplevd, og tror det skjer ganske sjeldent, men er noe alle røykere drømmer om. Håper dere som opplevde det innser hvor heldige dere er :) (jeg SLET med å slutte å røyke!)

Får vel komme med den obligatoriske oppfordringen: pass på at du fortsetter sånn, da, selv omrøyksuget skulle komme tilbake. ;)

Det skjedde meg - og skjer likegjerne deg :-)

Skrevet
Det skjedde meg - og skjer likegjerne deg :-)

Men jeg har slutta allerede da, jeg begynner helst ikke på igjen for å finne ut :gjeiper:

Skrevet

Akkurat sånn skjedde med meg og.

En kveld jeg satt og røykte tenkte jeg bare æsj.. Neste dag røykte jeg ikke, og ikke dagene deretter heller. Men da var jeg fortsatt en røyker uten røykesug.

Det er når du først må begynne om omdefinere deg selv til ikkerøyker det blir stress. Men det klarer du! Gå ut og fyll lungene med frisk luft, og legg merke til at det ikke gjør vondt å trekke pusten heeelt inn. Da blir det med ett veldig enkelt. :jepp:

Gjest gjest  roar
Skrevet

enda ikke røyk je da, er temelig stolt av meg selv,, noen lyst er komet, men den har forsvunnet fort igjen

håper at jeg greier detta, i morgen kjøper jeg nikotintyggis, hvist jeg får kjempe lyst på røyk

Skrevet

Så bra! :)

Er fristet til å si at du ikke trenger nikotintyggis, men skjønner at mangel på nikotintilførsel kan fortone seg annerledes for andre enn det gjør for meg. Så kjøp en pakke, men ikke bli hekta på de istedenfor nå da.. ;)

Lykke til!

Skrevet
enda ikke røyk je da, er temelig stolt av meg selv,, noen lyst er komet, men den har forsvunnet fort igjen

håper at jeg greier detta, i morgen kjøper jeg nikotintyggis, hvist jeg får kjempe lyst på røyk

Knall! :klappe:

Husk at røyksug betyr at du er i ferd med å bli en ikke-røyker!

En ting som hjalp meg da jeg sluttet var å tenke på røyksuget som et lite monster. Det lille monsteret har hele tiden bodd i magen din og holdt seg i live fordi du røyka. Når du merker monsteret betyr det at det trenger røyk, og får det ikke røyk så dør det. Høres fryktelig flåsete ut, men det hjalp meg til å skifte fokus fra "åh, har så lyst på røyk" til "høhøhøhø, ja du SLITER nå ja, monsterfaen!". :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...