Gjest Forlover Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Skal være forlover, og lurer på hvem det er vanlig å invitere i utdrikningslaget? Alle kvinnelige gjester? Bare venninner? Hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 I tillegg til venninner, søstre (hvis du har), eventuelt svigerinner hvis dere har en del kontakt. Vet også om endel som har bedt inn kollegaer til utdrikningslaget.
Basementart Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Venninner og noen ganger har jeg sett søstre og søskenbarn blir invitert, men det kommer jo an på hvor nært forhold man har til dem, samt evt forskjell i alder. (Man inviterer ikke sin 10 år gamle søster i utdrikkningslag feks.)
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har forresten vært invitert i flere utdrikningslag hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet, det syns jeg er litt sært, selv om jeg har dratt og kost meg veldig. Der har det vært kolleger og andre også, flere som ikke har skullet i bryllupet, og utdrikningslaget har vært mer en sånn jentefest med mat og kos.
leirbål Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 jeg fikk spørsmål fra forloveren min om jeg ikke kunne levere liste med navn og telefon numre til de jeg ville ha med.
TuttaV Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg skrev opp liste som jeg gav til min forlover, over hvem jeg ønsket at skulle bli invitert... På den lista var det studievenninner, gamle venninner, kjæresten til min forlovedes bror (vi har et veldig godt venninneforhold!), søster + fruene til et par av min forlovedes venner som jeg har vært i utdrikningslag til. Ble ganske mange til slutt, men synes det var vanskelig å skulle kutte ut noen... *edit: alle er forresten invitert i bryllupet. Endret 12. juni 2009 av TuttaV
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 I de utdrikningslagene jeg har vært i, var det 1) Alle venninner, gode kollegaer, venner av mannen (som var invitert i bryllupet), jevnaldrende i familien samt naboer. Ikke alle var invitert i bryllupet, tenkte ikke over at det gjorde noe..? 2) I det andre utdrikningslaget ble _alle_ jenter som var relativt jevnaldrende og som var invitert i bryllupet, invitert. Dette synes jeg var litt spesielt- var folk der som hadde møtt bruden to ganger i sitt liv, men var invitert i bryllup fordi de var sammen med kompiser av brudgommen. Lurer litt på hvorfor folk synes det er sært å bli invitert i utrdrikningslag når de ikke er invitert i bryllupet..? Er jo ikke alle som har råd til stort bryllup med 100 gjester.. Skal de ikke ha utdrikningslag de da, eller bør de nøye seg med forlover og kanskje en søster..? Av de to eksemplene ovenfor blir jo dagen absolutt best med alternativ 1!
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 *presiserer* Da jeg fikk invitasjonen følte jeg det litt sært. Hadde aldri opplevd det før, så sært på den måten, uvant, ikke dumt. I tillegg viste det seg at det var få som skulle i bryllupet, så bruden brukte utrdrikningslaget som en vennefest, og det syns jeg var mye hyggeligere enn for eksempel å komme til kaffe...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Skjønner =) Er bare litt bekymret for akkurat dette, da jeg selv har en stor vennegjeng og aldri i livet hadde hatt råd til å invitere alle i bryllupet. (Har ganske stor familie og..) For meg må det nesten bli sånn at bare de to nærmeste kan komme i bryllup, og tenker at det ville ha vært litt stusselig å ha utdrikningslag med disse to og søsteren min liksom Eller å invitere alle tanter.. Hihi! Har aldri visst at noen mener det er galt å invitere folk som ikke er bedt i bryllupet, før jeg begynte å lese her på forumet (sikter ikke til deg nå, KateW). Trodde liksom det var det utdrikningslag var: En jentefest med venninner? Tradisjonelt sett "siste kvelden med jentene", liksom..? (Selv om det nok langt fra blir siste kvelden nå til dags )
leirbål Skrevet 12. juni 2009 #11 Skrevet 12. juni 2009 Livet har lært meg at du aldri klarer å gjøre alle til lags uansett hva du gjør. Så inviter alle du vil ha der, og kos deg. Og hvis du vil kan du jo si et par ord om at det blir et lite bryllup, så derfor ønsker du å feire med alle jentene nå, i løpet av kvelden? Sånn at de som evt. synes det er dumt får det oppklart. Det blir nok helt topp.
lilleGrethe Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Hvis utdrikningslaget blir dyrt, er det greit at venninnene også er invitert til bryllupet. Men jeg har vært i utdrikningslag der jeg ikke har vært gjest, og synes det var hyggelig å være med uansett! Hvis det er et lite bryllup, så få av venninnene som kommer i utdrikningslaget er invitert i bryllupet, kan det være greit å holde en begrenset pris, og sørge for å gjøre ting som alle kan være med på. Litt dumt at deltakere må betale flere hundre kroner hver for at bruden skal på spa eller hoppe i fallskjerm.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #13 Skrevet 13. juni 2009 Jeg synes det er en uting å invitere folk til utdrikningslag dersom de ikke også er invitert i bryllupet. Spesielt gjelder dette ved kombinasjonen dyrt utdrikningslag/lite bryllup. Du ville ikke bruke penger på å invitere vennene dine i bryllupet, men de kan gjerne bruke masse penger på ditt utdrikningslag?
Matty Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har som de andre her inntrykk av at hvem man innviterer varierer... - En kan invitere "alt" kollegaer, naboer, alt mulig diverse av venner. vet ei som giftet seg i bygda mi for et par år siden som hadde slikt opplegg. Farting rundt og diverse mennesker. Opplegget var ikke sånn veldig dyrt tror jeg, og alle var ikke med hele dagen. - Det er kanskje litt flere ting man kan finne på dersom det er bare den nære veninnegjengen... altså folk som er innvitert eller de aller nærmeste veninnene dersom man har et litr bryllup. her er kanskje folk villig til å bruke litt mer penger? Ha opplegg over en helg, noen jentegjenger reiser jo på spa-tur og greier foreksempel. Men for å oppsumere: Jeg synes ikke det gjør noe å ha folk som ikke er invitert i bryllupet, dersom prisen er grei og opplegget ikke er "too much"
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 I min krets er det vanlig å invitere kun folk som skal på bryllupsfesten, og da er det venninner av bruden pluss eventuelle kvinnelige slektninger i samme alder som er glad i en fest, og som står nære bruden. I ett tilfelle har det blitt invitert venner som ikke var bryllupsgjester, men da har disse blitt invitert til å delta på siste del av utdrikningslaget (f.eks. festen/byturen/middagen), og behøver ikke bli med og spleise på aktivitetene for bruden tidlig på dagen.
Lunamamma Skrevet 16. juni 2009 #16 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har aldri vært i utdrikningslag før, men skal ha mitt eget nå i disse dager. Vi blir 4 jenter; 2 gode venninner og samboeren til min forlovedes forlover. De blir alle 3 invitert i bryllupet. Min samboer inviterer alle vennene han er sammen med til daglig, to av onklene sine, som er ganske unge og som han liker godt, samt flere (ikke alle) av sine arbeidskollegaer. Noen blir invitert til middagen, andre til kaffen. Jeg ser uansett ikke noe uløselig bånd mellom det å være gjest i utdrikningslag, og det å være med i bryllupet. Iallefall ikke dersom det er snakk om feks kollegaer. Bryllupets størrelse avhenger av økonomi og hvor stort man faktisk vil ha det, mens utdrikningslaget handler om å kose seg sammen med de man trives godt ilag med, den ene kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå