Gå til innhold

Student+baby=hvor mye penger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her inne som kan gi meg en oversikt over hvor mye penger man får i måneden i permisjonpenger (inkl. alt som følger med av barnebidrag osv :roll: ) når man har vært student det året man har gått gravid? Og sambo tjener ca 350000 i året?

Håper noen har et svar til meg :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være registrert i et studie og så eventuelt ta permisjon (om du skal være hjemme med barnet) fra det for å få penger fra Lånekassen. Her kan du se satser for hva du får i måneden fra dem:

I tilegg kommer barnetrygd på rundt 1000kr og enten engansstønad (på rundt 30 000) eller foreldrepenger fra din jobb om du har og har tjent opp rett til dette.

Din samboer kan også ta ut foreldrepenger å være hjemme, om du ikke har tjent opp rett. Men for at du da skal kunne motta fødselstipend fra lånekassen uten å starte på skolen igjen må disse taes ut gradert. Så vidt jeg vet og har hørt kan man både motta engansstønad og far ta foreldrepenger gradert.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svaret, skal se på linken din :klemmer:

Skrevet

Det har stått mye i media om at studenter med samboere får kjempelite utbetalt i forbindelse med at de får barn.

Dersom du ikke har havna i "uløkka" ennå, vil jeg anbefale deg å vente til du har jobbet minimum 6 mnd etter endt studie. Du vil ha så mye mere å leve på.

Om det har skjedd, gratulerer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...