Gjest gjest_meg Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg og kjæresten min reiser på ferie om tre uker. Jeg tar alltid med meg en bok som jeg kan lese på flyet, stranda og mens man slapper av på hotellet. Men kjæresten derimot leser sjeldent bøker, og jeg tenkte derfor at jeg kunne få noen tips her om hva slags bøker din mann/kjæreste leser sånn at jeg evt. kunne kjøpe en bok til han også Takk for svar.
angara Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Min kjære leser nesten utelukkende fagbøker, men etter jeg hadde lest Stieg Larsson sin trilogi fikk jeg overtalt ham til å begynne på den. Han likte også bøkene veldig godt. Kanskje det kunne vært noe?
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Jeg støtter angaras tips! Min kjære leser heller nesten aldri skjønnlitteratur, men falt veldig for Stieg Larssons Millennium-trilogi. Jeg likte også bøkene, så vi byttet på bøkene. Som et andrevalg kan kanskje noe av Steven King falle i smak?
Gjest gjest_meg Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Takk for tips :-) Kanskje det kunne være en ide å kjøpe triologien, for da kan jeg få lest de to siste bøkene også, hehe. Når det kommer til film, så ser han mye på krim og thriller, da skulle man tro at det er de sjangre han ville valgt hvis han skulle lese bøker?
Mermaid Blues Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole kan kanskje også slå an?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 ...kanskje spørre kjæresten hvilken sjanger han liker og hva han kunne tenke seg å lese? Få lov til å kjøpe en bok selv kanskje?
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Når kjæresten min og jeg er på ferie, synes vi det er ekstra koselig å sitte og lese sammen. Vi leser ikke så veldig mye til vanlig, men på ferie tar det helt av. I fjor hadde vi til sammen 7 bøker som vi bytta på. Vi pleier å ta det siste av Liza Marklund, Unni Lindell, Jo Nesbø, samt annen krim av engelske/amerikanske forfattere. Den tredje Millennium boka hadde vi med oss på Gran Canaria i 2007, men jeg synes den ble for tung kost for stranda. Gå for tynne bøker, helst krim.
Twink Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Som andre over her har sagt, kan det lønne seg å høre med han først hva han faktisk kunne tenke seg og lese og. Har han sett noen filmer han likte godt som opprinnelig var en bok, kan han jo prøve å lese boka, i de aller fleste tilfeller er boka bedre enn filmen! Jeg var ute og reiste med en kompis, og jeg lånte bort drageløperen til han. Det var den første boka han noengang hadde lest utover skolebøker, den ble han ferdig med på 3 dager, og gikk rett i første bokhandel for å kjøpe en ny!
Gjest gjest_meg Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Meningen var at det skulle være en overraskelse... :-) Som han selv sier, så har han kanskje lest tre bøker etter at han gikk ut av ungdomsskolen. Mener selvfølgelig ikke at jeg skal prakke på han en bok bare fordi jeg har tenkt til å lese i ferien, hehe. Men jeg vet at han liker krim og thriller, så det blir i allefall innenfor de sjangrene :-) Takk for tips og svar.
ringblomst Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Min mann er veldig glad i fantasy-sjangeren feks R.R Martins "Song of Ice and Fire"-serien. Han er også en av de gutta som aldri leste mer enn det han strengt tatt måtte ila skole-/studietiden. Han likte også godt Stieg Larsson-trilogien (har faktisk til gode å møte noen som ikke likte de bøkene ). Ellers er jo Ringenes Herre-trilogien og Harry Potter sikre vinnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå