Tigress75 Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Hei, Jeg har sniklest litt rundt omkring her inne i noen mnd nå og har fått mye hjelp av det som står her. Dere virker som noen herlige personer, alle som èn. Jeg skal i gang med mitt første ivf forsøk i slutten av juli og lurer på hvilke vitaminer jeg bør få i meg. Jeg ble anbefalt Nycomed sin "Gravid" av apoteket, men lurer på om det er noe annet jeg bør få i meg også. Er litt grønn på dette området, og når hun jeg snakka med på apoteket var enda grønnere, så spør jeg dere kloke hoder her inne. På forhånd tusen takk
Rioja Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Folat! Dersom du planlegger å bli gravid, eller kan regne med å bli det, bør du ta folattilskudd. Folat er viktig for at fosteret skal utvikle seg normalt under svangerskapet, og mangel på folat er knyttet til ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av hjernen. Har du ellers et ok, sunt kosthold skulle det holde. Alternativt tar du en multivitamintablett og tran (eller omega).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå