Gå til innhold

...

Anbefalte innlegg

Gjest Molly84
Skrevet (endret)

...

Endret av Molly84
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
har dommeren bestemt at far skal stå for alt barna måtte trenge mens de er hos han.

Hva er riktig?

Jeg tror svaret står der jeg :)

Men egentlig skal barnebidraget dekke klær osv også.

Endret av Chakoya
Skrevet

Når ungene er hos far, så skal han holde klærne der.

Gjest Gjest_christina_*
Skrevet

Synes det rett og slett blir for smålig..Det er derfor det er blitt en rettsak ut av dette også..pga smålighet...og ingen tenker på barna..

Skrevet

om det er første gang barna skal til han, kan hun jo sende med noen skift, men si at det er bare denne ene gangen! til neste gang må han skaffe klær til de selv! det var d dommeren sa!!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette blir jo for dumt, at barna ikke skal kunne bruke klærne sine de helgene de er hos far???? Seriøst??? Greit nok at han har en joggedress liggende i reserve som de kan bruke der, men moren må jo unasett ikke kjøpe mere klær om hun skal sende med for en helg eller ikke.

Da vi hadde helgesamvær gjorde vi det slik at første samværet så sendte jeg med tre skift, og så ble alt bortsett fra det han hadde på seg på skolen mandagen igjen hos faren. Neste gang han skulle dit hadde han på seg noe nytt, og skiftene som var igjen hos far var rene og han hadde på seg et av de tilbake igjen.. .slik rulerte plaggene slik at gutten fikk ha de samme klærne hos mor og far men slapp å drasse med seg klær mellom stedene.

Gjest Gjest_christina_*
Skrevet
Dette blir jo for dumt, at barna ikke skal kunne bruke klærne sine de helgene de er hos far???? Seriøst??? Greit nok at han har en joggedress liggende i reserve som de kan bruke der, men moren må jo unasett ikke kjøpe mere klær om hun skal sende med for en helg eller ikke.

Da vi hadde helgesamvær gjorde vi det slik at første samværet så sendte jeg med tre skift, og så ble alt bortsett fra det han hadde på seg på skolen mandagen igjen hos faren. Neste gang han skulle dit hadde han på seg noe nytt, og skiftene som var igjen hos far var rene og han hadde på seg et av de tilbake igjen.. .slik rulerte plaggene slik at gutten fikk ha de samme klærne hos mor og far men slapp å drasse med seg klær mellom stedene.

Signerer denne

Gjest Gjest
Skrevet

Den barna bor fast hos har ansvaret for å kjøpe klær. Klær skal sendes med under samvær - og de skal leveres tilbake etter samvær! Klær som samværsforelderen selv velger å kjøpe må samværsforelderen selv betale.

Gjest Gjest
Skrevet
Når ungene er hos far, så skal han holde klærne der.

Nei, det skal han ikke. Gjesten over meg har rett.

Men far må da selvsagt sende klærne tilbake etter samvær. Det er ikke mors ansvar å holde ham med en separat garderobe til dem.

Skrevet

Min x hadde samvær annenvær helg fra fredag til onsdag. der hadde vi problemer med at mor ikke sende med riktige og fornuftige klær! dær vi bodde kunne d bli 20- og hun sende med flere kjoler enn varme klær... det virket ofte som om hun ikke overhode tenkte på at jenta skulle leke ute og kansje være andre steder enn foran ovnen for å holde varmen. likedan var det med utenpålær, men det klarte vi å få henne til å forstå at det måtte sendesmed etter hva værmeldingene sa ikke hva jenta ville bruke! men resten av garderoben var veldig varrierende. og ofte kjøpte besteforeldre klær til hun og de ville hun gjerne bruke hele tiden, men hadde hun de på seg da hun drog til mor kom de aldri tilbake.. derfor måtte vi bare si at beklager slutt å send med noe annet enn utenpå klær, så fixer vi hverdagsklær til henne! dette funket veldig fint for de, og jenta syntes ikke det var trist å få bruke store nok klær isteden for kalde\for små\for varme klær...

Skrevet

mine barn har på de samme klærne hjem , som de har på når de kommer dit. mens de er der bruker de klær han har liggende..

det fungerer for oss. men ikke nødvendigvis for andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Mine barn har alltid hatt med klær til faren.

Men det er noe som har irritert meg:

* Klær blir ofte borte når de er der.

* Klær blir ikke vasket der.

* Han kjøpte en gang et par tøysko til 400 kroner til det ene barnet. Etterpå krevde han at jeg skulle betale. Det ville jeg av prinsipp ikke gjøre. Derfor fikk jeg brev fra advokaten hans med krav på 400 kroner for tøysko. Jeg kontaktet NAV som mente at han ikke kunne kreve at jeg skulle betale det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...