Gjest Nefer Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er ei jente på 25 år, som er 174 høy og veier nå 63 kg. Jeg skulle så utrolig veldig gjerne gått ned 2-3 kg, for det er der jeg trives best. Problemet er at de sitter jo limt på. Jeg er aktiv (har 3 hester hjemme), trener mye styrke (ca 3 ganger i uka, 1 time hver gang, varierer litt), og er ellers veldig aktiv med oppussing, så det går en del tid der som vanligvis går til trening ellers. Men å skvise inn noen økter med jogging ved siden av skal jeg klare. Kostholdsmessig er jeg veldig sunn, men jeg får ikke til å redusere inntaket mitt. Frokost består av ca 110 gram havregrøt med kanel og ca 2 spiseskjeer (60 gram? er 100 kcal pr 100g)lett eplesyltetøy (namme ). Lunsj består av det samme som frokost, men da er det bare ca 70 gram havregrøt. Spiser i tillegg litt senere på dagen; ca 3 fiber pluss knekkebrød med en pakke mager skinke på. Middag er enten wok med kylling, taco med kylling, gryterett med kylling( :gjeiper: ) eller noe annet i den duren. Glad i kylling. Kveldsmat er ca 60 gram havregrøt. Det hender jeg i blant tar meg et par lett-yogurter i tillegg. I helgen er det samme regime, men unner meg ca 900 kcal til snop, men vurderer å kutte ned på dette. Men noe vil jeg ha, spiser aldri snop ellers. Noen tips til å redusere dette? For jeg går jo ikke ned med det jeg har nå.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Jeg ville ikke redusert noe som helst på kostholdet, men heller puttet inn et par kardioøkter i uken. Men tre måltider havregrøt om dagen? Kan du ikke spise noe annet? Selv om kaloriinnholdet nødvendigvis ikke endrer seg så kan det vært lurt å prøve litt variasjon.
Gjest Nefer Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Jeg ville ikke redusert noe som helst på kostholdet, men heller puttet inn et par kardioøkter i uken. Men tre måltider havregrøt om dagen? Kan du ikke spise noe annet? Selv om kaloriinnholdet nødvendigvis ikke endrer seg så kan det vært lurt å prøve litt variasjon. Hehe jo, jeg kan nok det. Fryktelig hekta på det nemlig Hva kan jeg bytte det ut med? Mer knekkebrød med kjøttpålegg?
venus_ Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Lag halve mengden havregrøt og fyll opp med cottage cheese. Og prøv å få i deg litt mer proteiner ellers også, ser ut som det blir litt mye karbohydrater i forhold til protein.
Gjest Nefer Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Lag halve mengden havregrøt og fyll opp med cottage cheese. Og prøv å få i deg litt mer proteiner ellers også, ser ut som det blir litt mye karbohydrater i forhold til protein. Takk for svar For lite proteiner, fører det til mindre muskelmasse? Og for mye karbs, hva fører det til?
Chanel.No5 Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Anbefaler deg å lese litt om emnet, søk opp kosthold og trening på google feks. Sider du kan finne masse info om emnet kan være: iform.no trening.no trim.no
Cognizance Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Å trene styrke tre ganger i uka når man nesten ikke spiser protein er jo nesten meningsløst :-O I denne brosjyren står endel basisting om kosthold som jeg tror du kunne ha nytte av å lese: https://www.tn.no/assets/media/RYPver2_1.pdf
generalen Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Å trene styrke tre ganger i uka når man nesten ikke spiser protein er jo nesten meningsløst :-O Og ikke minst, det har motsatt effekt av det man normalt forestiller seg av styrketrening. Styrketrening går ut på å bryte ned muskelfibrene for å la de bygge seg opp igjen (restitusjon). Kan sammenlignes med en kuttskade, hvor huden bygges opp igjen til å bli litt mer klumpete og hardere (et arr). For å oppnå restitusjon overhodet trenger du proteiner. Spiser du ikke proteiner vil musklene dine forbli nedbrutt = uønsket effekt.
Leifr Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Og prøv å få i deg litt mer proteiner ellers også Mye mer proteiner. Minst 2 gram per kg kroppsvekt om dagen, hvis man trener jevnlig styrke.
Gjest Nefer Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Takk for svar alle sammen. Har kjøpt inn proteinpulver + cottage cheese. Skal presse inn mer kjøtt også
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Takk for svar alle sammen. Har kjøpt inn proteinpulver + cottage cheese. Skal presse inn mer kjøtt også Hvorfor skal du gå ned i vekt?? Er du 174 høy og veier 63 kilo er du rimelig slank, vil jeg tro..
Gjest Nefer Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 Hvorfor skal du gå ned i vekt?? Er du 174 høy og veier 63 kilo er du rimelig slank, vil jeg tro.. Jeg er jo slank, men fortsatt så har jeg mye fett, da på mage, rompe og lår. Når jeg veide 60 kg sist, kunne man se magemusklene mine. De syntes ikke nå
Gjest -a- Skrevet 15. juni 2009 #13 Skrevet 15. juni 2009 Kutt ut sukker!! Og så kan du for eksempel bytte ut det ene havregrøt - måltidet med knekkebrød/rugbrød med skinke/tunfisk/avocado/egg..
Cognizance Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Synlige magemuskler hos kvinner (og hos menn også forsåvidt) er et tegn på underernæring.
Gjest Nefer Skrevet 17. juni 2009 #15 Skrevet 17. juni 2009 Jeg aner jeg har høy fettprosent, for jeg ser rett og slett litt lubben ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå