Ella9 Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lurer på en ting når det gjelder det å bli gravid med tvillinger. Min far er to-egget tvilling og min mormor er to-egget tvilling. Kan dette påvirke meg i fremtiden, når jeg skal ha barn? Er dette arvelig? Har hørt at det kan gå fra ledd til ledd. Er veldig nysgjerrig på dette, så om noen har litt peiling - hadde jeg blitt veldig glad!
Pasha Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 2 egget er arvlig, og kan kun arves fra morsiden, så siden din mormor er toegget så kan det ligge i genene dube
Gjest Gjest_Gemini_* Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Toeggede tvillinger er arvelig fra både mor og far, så du er dobbelt disponert Det man arver er sannsynligheten for å slippe to egg samtidig under en eggløsning, så dette har selvfølgelig ikke din far. Men han bærer på genene, og kan gi dette videre til deg. Jeg vet dette fordi jeg undersøkte det da min samboer og jeg skulle prøve å få barn (han er toegget tvilling).
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Dette er det litt diskusjoner om. Men det siste som har kommet fram er at toeggede tvillinger er arvelig fra mor til datter osv. Er farmoren din tvilling så skal ikke det innvirke på deg, kun hvis det var mormoren din. Eneggede tvillinger er det enda større diskusjoner om, har hørt at de kanskje tror at et enzym i sædcellene kan dele et befrukted egg. Og at dette enzymet kan være arvelig. Men dette er usikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå