Nala Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er nysgjerrig på hvordan andre som har lystette rullegardiner monterer disse, innvendig (inni karmen) eller utvendig (utenfor vinduslistene)? Jeg monterer alltid inni karmene. Syns det er penest. Men om det er det som dekker mest for dagslyset vet jeg ikke.
Trillrund Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er nysgjerrig på hvordan andre som har lystette rullegardiner monterer disse, innvendig (inni karmen) eller utvendig (utenfor vinduslistene)? Jeg monterer alltid inni karmene. Syns det er penest. Men om det er det som dekker mest for dagslyset vet jeg ikke. Vi har gjort begge deler... På soverommet går gardinen utenfor listene for å hindre mest mulig lys, mens på stua går de inni karmene fordi det ser penere og mindre "voldsomt" ut.
Nala Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2009 Vi har gjort begge deler... På soverommet går gardinen utenfor listene for å hindre mest mulig lys, mens på stua går de inni karmene fordi det ser penere og mindre "voldsomt" ut. Tusen takk for svar Er enig i at det ser mindre "voldsomt" ut når de monteres innvendig. Men er så i tvil om jeg skal montere dem innvendig eller utvendig på soverommet. Syns jo at de slipper inn litt lys uansett, siden festene liksom løfter rullegardinen litt ut fra veggen. Har ennå ikke vært borti noen optimale fester. Er alltid et styr å få dem fast, syns jeg. På våre vindu lar det seg ikke gjøre å feste dem i vindusforingene (rullegardinene i stanardbredde 1 m er akkurat litt for smale, de i 120 går da utenfor listene), så jeg fester dem i ytterkant av karmen. På soverommet til minstejenta har jeg montern rullegardinen innvendig, og så skal jeg prøve å henge en liftgardin utenfor. Tror ikke rullegardinen vil vises når den er rullet opp, for den er akkurat litt smalere enn gardinen. Snuppa vil jo ha prinsessegardinene sine, så det blir bli sånn.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Jeg monterer rullegardinene inni karmen. Syns ikke det blir tett nok selv om vi monterer utenpå listene. Vet ikke om det har noe med at vi har kraftige, profilerte lister, men resultatet hos oss blir uansett best med montering inni karmen. Sist jeg kjøpte rullegardin "averterte" damen i butikken voldsomt for å montere gardina utenpå listene. Det prøvde vi med det resultat at mini våkner før fuglene alikevel for det "glipper" på sidene av gardina. Nå blir de tatt ned, kuttet av i bredden og montert inni karmen. Det har fungert på storebror.
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Jeg leste LYS-SETTE RULLEGARDINER.... Og tenkte at nå var det kommet en eller annen interiørtrend jeg ikke hadde fått med meg, med slike lys-show på rullegardinene... Skal ikke ødelegge tråd, men nå lo jeg godt og lenge her....
Nala Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg leste LYS-SETTE RULLEGARDINER.... Og tenkte at nå var det kommet en eller annen interiørtrend jeg ikke hadde fått med meg, med slike lys-show på rullegardinene... Endret 12. juni 2009 av Nala
~~Akasha~~ Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Jeg syns alltid det blir en irriterende lysglippe om de monteres utenpå karmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå