sofie777 Skrevet 15. juni 2009 #21 Skrevet 15. juni 2009 Har vært oppakker i 2 bryllup og har brukt nummerlapp og basarbok-"trikset". Men jeg fant at de på ARK bokhandel (kanskje andre større) solgte klistrelapper med nummer på, tre farger i en pakke med nr. 1-150. Det holdt lenge, for det kom inn rundt 100 gaver i hvert bryllup. Skulle jeg gjort det nå, hadde jeg nok laget et skjema i Excel der det var god plass og skrive givere og skrevet det ut i tillegg til å ha med bærbar (i tilfelle mangel på stikkontakt ved pakkebordet). Er veldig for eget bord for skriveren og at h*n ikke trenger å plassere. Ha heller en medhjelper fra hver familie som kan hjelpe til å tyde navnetrekkene til tante Olga og onkel Fridtjof.
Lunamamma Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #22 Skrevet 15. juni 2009 Vil liksom ikke at noen av gjestene våre skal måtte "jobbe" i bryllupet... Jeg har ikke spurt enda, men har tenkt å spørre min forlovedes kusine, og min tante. De er begge invitert i bryllupet, men jeg synes ikke det er galt å spørre dem av den grunn. Vielsen er kl 12, og middagen er kl 16. Gjestene kan velge om de vil komme til festlokalet med en gang og drikke kaffe og spise frukt, eller om de vil reise rundt omkring på øya vi gifter oss på, og se seg rundt. Har dessverre ikke eget rom til oppakkerne, men ettersom at oppakkingen stort sett vil skje før festen offisielt begynner like før middagen, går jeg ut fra at det ikke er så veldig mange gjester der som kommer til å stå iveien. Minuset er jo selvsagt at kanskje ikke alle gavene har kommet på bordet enda, heller. Men da går det jo an å ta de mellom middagen og kaffen, feks. *må forresten huske å spørre dem snart, bryllupet er om 19 dager!*
¤flicka¤ Skrevet 15. juni 2009 #23 Skrevet 15. juni 2009 Noen som har kommet opp med et godt system på dette? Skal selvsagt ha en bok med navnet på alle som har gitt gave, og hva de har gitt. (Skriver ikke opp pengesummer, bare "penger". De som pakker opp skal heller skrive summen smått bakpå kortet, slik at kun vi ser det). Vi brukte en linjert bok og små klistrelapper kjøpt i bokhandel til å organisere gavene. Kort, eske® og gave® ble merket med klistrelapp med samme nummer og notert i boka. Det fungerte fint, og det ble enkelt å pakke ned neste dag. Når det gjelder penger, vi fikk en del penger og gavekort. Vi hadde en "offisiell" liste der det sto penger eller gavekort (uten sum) som gave og navnet på giveren, denne lista lå på gavebordet. Utpakkerne lagde også en liste der det sto eksakte summer, denne lå ikke på gavebordet men ble oppbevart av min mor
Rosalie Skrevet 15. juni 2009 #24 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har ikke spurt enda, men har tenkt å spørre min forlovedes kusine, og min tante. De er begge invitert i bryllupet, men jeg synes ikke det er galt å spørre dem av den grunn. Vielsen er kl 12, og middagen er kl 16. Gjestene kan velge om de vil komme til festlokalet med en gang og drikke kaffe og spise frukt, eller om de vil reise rundt omkring på øya vi gifter oss på, og se seg rundt. Har dessverre ikke eget rom til oppakkerne, men ettersom at oppakkingen stort sett vil skje før festen offisielt begynner like før middagen, går jeg ut fra at det ikke er så veldig mange gjester der som kommer til å stå iveien. Minuset er jo selvsagt at kanskje ikke alle gavene har kommet på bordet enda, heller. Men da går det jo an å ta de mellom middagen og kaffen, feks. *må forresten huske å spørre dem snart, bryllupet er om 19 dager!* Jeg har vært oppakker i tre bryllup, og av erfaring, så kommer gavene først når gjestene kommer. Så det er inni helsikes mye å gjøre halvtimen før man går til bords. Du hadde aldri fått meg til å fullføre oppakkingen mellom middag og kaffe, da fikk dere som brud og brudgommen gjøre resten av jobben selv. Det er for øvrig en skikkelig drittjobb når man ikke klarer å få til oppakkingen i et lukket rom, og jeg har bestemt meg for ikke å takke ja til en slik jobb igjen. Bl.a. fordi jeg faktisk blir SUR når folk skal blande seg oppi, dytte meg unna for å "se", blande sammen kort, flytte på gaver etc.
Jade Skrevet 15. juni 2009 #25 Skrevet 15. juni 2009 (endret) En ide: Bruk et kamera med god oppløsning. Ta bilde av gaven med kortet foran. Hvis det er vanskelig å tyde teksten eller se gaven ordentlig på bildet (antall osv). Så legger man en lapp foran, hvor man skriver med tydelig tusj, "6 fat fra Tante Ingebritt og onkel Arne". Så fører man inn i bok senere Vi skrev forresten i kortene hva vi hadde fått av alle (ikke pengebeløp), og brukte nummerklistrelapp-systemet. Men etterpå gikk jeg igjennom alt og tok bilde av alt med kort og notat. Var litt rot i systemet, nemlig. PS! Husk at noe kanskje skal byttes. Så vær forsiktig hvor klistrelappene klistres. De må også være lett å få av originalemballasje av samme grunn. Og de må klistres et sted hvor de ikke kan ødelegge gaven (logisk, men) Endret 15. juni 2009 av Jade
Kristi Skrevet 15. juni 2009 #26 Skrevet 15. juni 2009 Jeg var på NorEngros butikk å kjøpte prislapper som er enkle å ta av, fikk kjøpe bare en rull (vil tro der er 500 lapper i en rull)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå