Katalona Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Når jeg slår på pc-en kommer dell sin logo opp på skjermen, samt windows xp. Deretter blir skjermen svart, før den gjentar prosessen. Hva skal jeg gjøre? Kan nevne at jeg hadde en trojaner tidligere i dag, men som ble satt i karantene. Er litt stressa nå, har eksamen på mandag, og alle notater på pc-en. Har heldigvis mesteparten på minnepinne. Er det noe jeg kan gjøre på egenhånd?
Aftensol Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Du kan prøve å stille pcèn tilbake til et tidligere tidspunkt, da går du inn i recovery menyen (vet ikke hvordan man får den opp på dell, eller om man må ha dvdène..) og velger stille tilbake pc til et tidligere tidspunkt.. Eller du kan kjøre recovery på maskinen, men da er det viktig at du har en ekstern hdd eller minnepenn på over 8gb (tror det var 8gb), denne må være tom... Og du må velge at du vil ta backup av det som ligger på maskinen før du kjører gjennom recoveryen...
vesla86 Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Du kan prøve å starte i sikkermodus. Hvis du ikke vet hvordan det gjøres, Google, jeg husker det ikke i farta (litt lenge siden jeg har brukt windows). Ellers så søkte jeg litt kjapt og kunne se ut som det kanskje kunne være noe med RAM-en. Hvis du har mulighet, prøv å bytt plass på RAM-brikkene, evt ta de ut og inn, og prøv igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå