Gå til innhold

Hva synes du om syke patenter?  

1. 1. Syke Patenter

• Jeg elsker slikt! Mer til de store og mindre til de små!!
      1
    • Jeg ser dette som en stor nedtur for menneskeheten!!
      5
    • Jeg driter i allt!! Mye bedre å tenke bleieskift og sladdre om Mette Marit!!
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens dere jenter driver her på kvinneguiden og kjater om høyst trivielle ting, foregår det en stendig kamp for frihet, som dere ikke enser!! Det handler om patenter!!

Styringsorganene/politkerne i EU har blitt hjernevasket av næringslivet med FETE middager og fester, for å få sikret seg retten til selve skaperverket gjennom patenter. Det er patenter på på så enkle ting som hjulet! Dette vil sikre at de aller største får all rett til å finne opp nye ting, som de små ikke har råd til å betale seg tilgang til. Dette vil altså si at du ikke kan finne opp/videreutvikle ting som er basert på noe som er tenkt før deg. Altså du kan ikke finne opp et nytt skaft til ostehøvelen, fordi noen har patent på selve høvelen og naglen som fester skaftet, medmindre du har råd til å betale patentrettigheter eller en eventuell runde i retten.

Synes folk dette er OK?

Anbefalt lesning:

http://w1.703.comhem.se/~u70313881/politikbrev

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Fy flate for et drittforum. Får jo ikke lagt inn noen stemme jo!!

Skrevet
Fy flate for et drittforum. Får jo ikke lagt inn noen stemme jo!!

Hvis du registrerer deg, så får du deltatt på avstemninger.

Skrevet

Jeg liker patenter jeg... Hvorfor skulle man finne opp noe som helst dersom man ikke kunne få inntektene av det etterpå?

Syns vi har større problemer med at vi ikke er flinke nok til å støtte opp og hjelpe de småselskapene/enkeltpersonene som HAR patent når de ønsker å sette i gang produksjon. Ja, for i Norge skal vi leve av oljen må vite, ikke av teknologiske nyvinninger som krever investeringer å sette i produksjon!!

Skrevet

Beklager dobbelpostingen på avstemningen. Ble mye rot her. Sorry. :roll:

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg liker patenter jeg... Hvorfor skulle man finne opp noe som helst dersom man ikke kunne få inntektene av det etterpå?

Syns vi har større problemer med at vi ikke er flinke nok til å støtte opp og hjelpe de småselskapene/enkeltpersonene som HAR patent når de ønsker å sette i gang produksjon. Ja, for i Norge skal vi leve av oljen må vite, ikke av teknologiske nyvinninger som krever investeringer å sette i produksjon!!

...og hva gjør vi når oljen og fisken tar slutt om femti år? Vi som systematisk har revet ned all industri i landet vårt? DET kan bli spennende. Da er jeg sikkert død, eller i hvert fall nesten, men ungene mine lever og de har sikkert barn og barnebarn .... ikke hyggelig akkurat. Politikerne våre driver ikke politikk vet dere - de driver med kroneforvaltning...

Skrevet

Joda patenter er greit det, men man behøver ikke overdrive heller. Men pga disse nye lovene, så er det faktisk en privatperson i Australia som har tatt patent på hjulet (tuller ikke), og hjulet har som kjent vært allemannseie i årtusener. Alle skynder seg til patentkontorene for å ta patent på allt fra lufta vi puster, til menneskelige gener. Er dette den riktige veien å gå da? det er skjelden noen finner opp en ting UTEN å bruke NOE som noen har tenkt før en. Et godt eksempel er skruer og muttere. Hvordan skal det gå med "gutteromsforskningen", som faktisk er en av de viktigste områdene hvor forskning pågår? Vi hadde verken hatt TV, radio eller datamaskiner hadde det ikke vært for nyskjerrige mennesker, som har mulighet og lyst til å leke med ting. Nå ser det ut som om de fleste er enige om at "gutteromsforskning" bare er tull, desverre!!

Jeg tør ikke tenke på hvordan det skal gå for f.eks IT-industrien. Millioner av mennesker kommer antageligvis til å miste jobbene sine pga dette. Og all IT "utvikling" kommer til å foregå uten menigmanns innflytelse og mer makt til de store. De får altså mulighet til å gjøre absolutt hva de vil på PC'n din. Om du ikke liker det og prøver å omgå sperrene dems, så er det mulig du blir mistenkt for "terrorvirksomhet" istedet.

De patentlovene og kopirettigheter vi har i dag, fungerer utmerket slik som de er!!! :evil:

Skrevet

Hvordan kan den australieren få patent på hjulet? Det var da ikke han som oppfant det? Da er det noe alvorlig galt med de som gir ut patenter..

Jeg synes det er bra at patentrettighetene blir overkjørt overfor farmasøytiske selskaper, så afrikanske land kan få lage billige aidsmedisiner til innbyggerne. Ellers har ingen råd til medisin, og befolkningen står i fare for å bli utryddet. Det farmasøytiske selskapet som oppfant medisinen tjener masse penger på innovasjonen på salg i den vestlige verden uansett.

Jeg er enig i at det høres litt spes. ut det der. Samtidig kan man ikke gå helt bort ifra patenter heller, for da får ikke den lille mannen som fant på noe veldig lurt anledning til tjene seg noen kroner, og ideen blir sannsynligvis plukket opp av en etablert organisasjon som produserer og selger og tar markedet mye fortere enn den lille mannen klarer å etablere en organisasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...