Gå til innhold

Vinterbryllup, ideèr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har meldt meg inn i dag på kvinneguiden og har skrevet et par innlegg her og der..:) dette er gøy:)

Men her er jo det jeg virkelig lurer på (er utålmodig etter inspirasjon;)

forslag til

temafarger

mat

blomster

osv

til januarbryllup 2010:):)

hvis alt går etter planen gifter jeg meg da med min kjære:) han er 26 og jeg er 20, så tror foreldrene mine er litt skeptiske, så forlovelsen blir offisiell etter jeg har snakket med dem når jeg skal hjem i sommer;).... spennende...:)

men ellers så blir jeg helt kjempeglad av å lete på nettet etter bryllupsting og forum:):):) ikke rart alle synes dettte er stort:):)

har ikke gjort noen konkrete forberedelser, siden nevnte foreldre jo må få vite det først;)

takker for alle forslag:)

Skrevet

Ååå så koselig med vinterbryllup :rødme:

Jeg kunne godt tenkt meg bryllup i jan-feb selv, men kjære er av den gamle typen som gjerne vil ha tradisjonelt sommerbryllup :Nikke:

Farger som går i vinteren er jo blånyanser, sort, kalde lillafarger o.l... sølv og beige er også fint :Nikke:

Du finner nok ut av det skal du se ;) Etter flere timer på forumet her får du nok svar på mange spørmål :fnise:

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Hvis jeg skulle gifta meg om vinteren ville jeg gått for blått og hvitt eller sølv og hvitt eller blått, hvitt og sølv.

Lykke til:) Kos deg med drømmer og planlegging!

Skrevet

Ja, gode ideer med blått og sølv å lilla, men hva med mørkerosa/lilla-rosa?

tenkte sort duk (evt hvit duk med sort løper) med fat med vann og blomsterhoder (enten mørkerosa nelliker eller annet i den fargen) og hvite "perlekjeder" drapert langs bordet. og stearinlys:)

blir det feil farger på vinteren?

ellers så er det en mulighet med blått, bare liker rosa-lilla veldig godt;) men alt til sin tid;)

Skrevet

ps! tenker at blått blir fort enten veldig barnedåp (lyseblått) eller "kongelig" og/eller marine-feeling(mørkeblått)....

Skrevet

Rosa er også kjempefint :jepp: Og knallstilig med sølv til uansett farge :) Da får man litt mer den vinter følelsen :)

Skrevet

så rosa funker:)??!! (avhengig av å søke bekreftelse hos andre, hvem, jeg?;)

ja, leste et sted at man burde velge sølv eller gull til vinterbryllup, og da er jeg enig i at sølv er penest. ja, det er kult til alle farger:)

hvite perler kan kanskje bli for kaldt. at det er noe som mangler.. eller..?

Skrevet

Sjekk med blomsterbutikken hva slags blomster som er mulig å få på vinteren. Det er forskjell på hva de kan få tak i, og til hvilken pris!

Rosa er sikkert fint på vinteren hvis dere liker det, men kanskje gå for en mørkere tone hvis du skal kombinere med sort.

Ellers hørtes sort duk kanskje litt voldsomt ut - sort løper hørtes bedre ut. Vær også forsiktig med sterkt fargede servietter - de kan ha en tendens til å smitte over på lyse klær hvis de blir våte. Sjekk i alle fall først.

Skrevet (endret)

Så spennende med vinterbryllup!!!

Her er et par gode websteder, hvor du kan finne haugevis av inspirasjon til b.la farger.

Her Her må du opprette brukernavn og en amerikansk zipcode, jeg la bare inn et falskt navn og 90210 som zipcode og det funket fint. Her kan du søke direkte på farge og få opp masse bilder eller søke på winter og også få opp masse bilder.

Og her Nyyyydelig websted, fine bilder. Mener å huske at det ligger noen vinterbryllup der.

Her finner du også endel om vinterbryllup

Og mitt bidrag til fargediskusjonen er: hvitt og sølv med krystaller og masse stearinlys, glamorøst!

Eller sølv og mørkeblått eller sølv og mørk lilla (blir ikke marint så lenge du har riktig blåfarge).

Så et vinterbryllup i et magasin og de hadde masse hvite og lyselyserosa blomster ( ikke dåpsrosa, mye lysere enn det),sølv, krystaller, perler og lys, veldig fint.

Lykke til!

Endret av Coriander
Skrevet

Jeg skal gifte meg i mars, og vi har valgt farger ut i fra hva vi liker og hva som passer der vi skal være. Vi skal feire på en gammel gård, og har valgt brunt som står til tømmerveggene, lys turkis, fordi jeg fant et papir som var så fint at jeg bare måtte bruke det, og litt kremhvitt. Papiret vi bruker til sidene inni invitasjoner, program etc er naturfarget, altså sånn resirkulert, men grovt og tykt. Det fine papiret har en side med turkis bakgrunn og hvite snøkrystaller og mønstre, og den andre siden er mørk brun med turkise prikker (typisk flamencokjolemønster, passer perfekt siden brudgommen er spansk!). Når det gjelder brudebuketten tror jeg den blir kremhvit, kansklje med noen turkise eller brune perler i. Vurderer å kjøpe en hortensia i potte og klippe av samme dag (vi må jo holde budsjettet...). I lokalet har vi bedt om lite pynt, bare stearinlys og fyr på peisen, siden stedet i seg selv er så fint. Servietter etc blir nok i hvitt.

Nå babler jeg i vei her, men poenget mitt var at det går an å velge mintre typiske vinterfarger også, farger dere liker, eller noe som står i stil til lokalet. Det samme gjelder jo for maten. Hva er favorittrettene deres?

Lykke til med foreldresamtale, planlegging og giftermål! Det er knallgøy å planlegge :)

Skrevet
Jeg skal gifte meg i mars, og vi har valgt farger ut i fra hva vi liker og hva som passer der vi skal være. Vi skal feire på en gammel gård, og har valgt brunt som står til tømmerveggene, lys turkis, fordi jeg fant et papir som var så fint at jeg bare måtte bruke det, og litt kremhvitt. Papiret vi bruker til sidene inni invitasjoner, program etc er naturfarget, altså sånn resirkulert, men grovt og tykt. Det fine papiret har en side med turkis bakgrunn og hvite snøkrystaller og mønstre, og den andre siden er mørk brun med turkise prikker (typisk flamencokjolemønster, passer perfekt siden brudgommen er spansk!). Når det gjelder brudebuketten tror jeg den blir kremhvit, kansklje med noen turkise eller brune perler i. Vurderer å kjøpe en hortensia i potte og klippe av samme dag (vi må jo holde budsjettet...). I lokalet har vi bedt om lite pynt, bare stearinlys og fyr på peisen, siden stedet i seg selv er så fint. Servietter etc blir nok i hvitt.

Synes dette høres kjempefint ut. Og det er en litt uvanlig fargekombinasjon, som passer til årstiden.

Skrevet

til kit

det var AKKURAT DEN lilla-rosa jeg tenkte på,(som var i link nr 1)(selv om jeg ikke vet åssen man får det i praksis) :) elsker den fargen:) men man kaller den lilla? ;) ja, den og sølv er jo nyyyydelig:)

Jeg titter etter pynt og dekor på nettet og kom over noe som hadde passet for deg: http://www.lisenett.no/diverse.shtml

se mystiske krystaller, bilder nr. 5

stilige; jeg skriver det ned;)

Sjekk med blomsterbutikken hva slags blomster som er mulig å få på vinteren. Det er forskjell på hva de kan få tak i, og til hvilken pris!

Rosa er sikkert fint på vinteren hvis dere liker det, men kanskje gå for en mørkere tone hvis du skal kombinere med sort.

Ellers hørtes sort duk kanskje litt voldsomt ut - sort løper hørtes bedre ut. Vær også forsiktig med sterkt fargede servietter - de kan ha en tendens til å smitte over på lyse klær hvis de blir våte. Sjekk i alle fall først.

ja, har ikke tenkt på hvilken farge man bør ha på servietter, men tenkte vel hvite vanlige. sort duk kan vel bli litt vel dramatisk, ja;) dog med svart løper som jeg nevnte tidligere......; blir usikker på om det kan bli for hardt. til bryllup, lissom;)

TIl coriander: hvitt, sølv og krystaller; glamorøst

nesten så glamorøst at jeg får dårlig samvittighet; type, desverre tror jeg ikke "glamorøs" er det beste ordet til å beskrive meg...;) blir litt dumt hvis alle gjestene synes bruden er altfor tacky til å matche dekoren;) hehe, neida. men er faktisk litt redd for å "late som om jeg er noe jeg ikke er"... jantelov......

Nå babler jeg i vei her, men poenget mitt var at det går an å velge mintre typiske vinterfarger også, farger dere liker, eller noe som står i stil til lokalet. Det samme gjelder jo for maten. Hva er favorittrettene deres?

Lykke til med foreldresamtale, planlegging og giftermål! Det er knallgøy å planlegge :)

de fargene hørtes fine ut:):) og misunner deg at dere har så fin location!!!!:) høres koslig ut:)

ja, det er litt vanskelig å finne farger uten å ha funnet lokale.... favorittrett; taco og all junk ;) mmmmmhhhhhhh;)

Gjest Gjest la novia
Skrevet

Hvis dere har lyst til å gjøre det litt uvanlig, kan dere jo ha en mer uformell fest, buffet med meksikansk mat (og litt annet for de skeptiske?)?

Mange har skrevet positivt her inne om bryllup de har vært i hvor festen/bryllupet passet så godt til brudeparet. Ikke vær redd for å gjøre det DERE har lyst til! Er du ikke den elegante, glamorøse typen, higer du kanskje heller ikke etter glamorøst bryllup - i hvert fall ikke når det er ditt eget :)

(Jeg er ikke gårdsjente altså, men gård om vinteren er romantisk, koselig og uformelt, og sånn er jeg og :) og så er det jo ekstra gøy for spanske gjester, da, men noe så erkenorsk.)

Gå for mørkerosa/lilla hvis du elsker den fargen. Nelliker er jo så fine! Og ikke så verst pris heller, i forhold til feks roser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...