Gå til innhold

Silikon "bestilt"...men kanskje ikke???

Dina

Anbefalte innlegg

Nå er jeg hjemme igjen! Opererte på tirsdag, og var hos søstra mi som bor ved klinikken frem til i går kveld. Og kom hjem i natt.

Operasjonen og alt har gått veldig bra! Mye bedre enn jeg hadde forventet. Skal fortelle litt for hver dag som har gått jeg.

Mandag (dagen før operasjonen): Var enda bittelittegrann usikker. Fikk en god venn av meg (han som skal passe på meg mye etter operasjonen) til å ta bilder av meg med ulike topper, undertøy og toppløs, slik at jeg kan ha før- og etterbilder. De var digitale, og etter å ha bladd gjennom de ble jeg sikrere enn noen sinne. Så da var den lille usikkerheten helt borte. Jeg var ikke så redd dagen og kvelden før som jeg trodde jeg ville være. På kvelden vasket jeg håret og dusjet kroppen med antibakteriell såpe. Sov

Ganske greit denne natta.. da hadde jeg ingen anelser om at jeg ville klare!

Tirsdag (operasjonsdagen): Sto opp 05:30. Dusjet meg for andre gang med antibakteriell såpe. Gjorde alt klart til jeg skulle komme hjem. La viktige ting ved sengen, skiftet sengetøy, sjekket at jeg hadde med alt jeg skulle osv. Var faktisk ikke så nervøs denne dagen heller, bare veeeeeeeeeeldig oppgira. Vennen som skulle kjøre og hente meg til klinikken kom tidlig, slik at vi kunne dra i god tid før. Godt å ha god tid. Da klinikken åpna gikk jeg inn, snakket litt med en sykepleier og hun ba meg ta på morgenkåpe og tøfler og legge meg i den senga jeg skulle ligge i. Seng nr 4. Hehe.. Jeg fikk møte kirurgen. Han snakket med meg og målte og tegnet på brystene mine. Dr. Wessel-Holst heter han. Veldig hyggelig og beroliggende. Stoler på han.

Det var ei annen jente der også. Hun opererte før meg. Hun skulle også legge inn silikon. Jeg fikk to tabletter av sykepleieren før den andre jenta opererte. En paracet 500g stikkpille, og en annen tablett. Måtte vente i over en time i senga. Gikk bra, var ikke så nervøs.

Så var det endelig min tur. Ble fulgt inn til operasjonssalen og de ba meg ta av meg morgenkåpe og tøfler og legge meg på "operasjonsstolen" med armene ut, slik stolen er formet. Armene mine ble svakt bindt fast. Og de begynte å vaske meg med sprit. Satt på sånne puter for hjerterytmen og slik. Så sa hun ene sykepleieren at jeg skulle få noe beroliggende, og etter det husker jeg lite. Jeg sovna. Var tre mennesker der hele tiden mens jeg opererte. Våknet opp da de la inn protesene. Kjente at de gjorde det, men det gjorde ikke vondt. Snøvla noe om at jeg kjente det. Jeg var ikke redd. Da de drev og sydde spurte jeg om de ble fine, kirurgen sa at de ble kjempefine. Så tok sykepleieren et bilde av meg mens jeg lå der, noe jeg hadde bedt om på forhånd. Jeg gikk så selv, med følge til sengen. Lå der og slappet av, men sovnet ikke. Fikk info og tabletter av sykepleieren før jeg dro hjem. Var ikke vondt da jeg våkna, merka ikke noe særlig til smerter før jeg reiste meg. Det er det som er mest vondt. Å reise seg, gå rundt og legge seg. Ble hentet og la meg i senga med en gang. Tok smertestillende etter jeg hadde vært hjemme noen timer. Måtte ha hjelp til å reise meg fra senga. På kvelden gikk jeg for å pusse tenner. Da jeg sto der så jeg i speilet at jeg ble veldig blek, ble kvalm og svimmel. La meg ned, og da gikk det bra. Gråt litt denne dagen, det er jo en hard psykisk påkjenning. Men alt gikk bedre enn jeg noen gang hadde forventet.

Onsdag: smertene var kanskje sterkere i dag. for all bedøvelsen er jo ute nå. Måtte ta en smertestillende midt på natta til onsdag. Viktig å ha alle tingene i senga, slik du rekker det. For du rekker ikke nattbordet. Vann og smertestillende + mobil er viktigst. Lå i senga hele denne dagen. Bare opp for å gå på do. Fikk hjelp til det meste. Kunne jo snakke og sånn, og smertene var ikke ille da jeg lå i senga. To stooooooore Ikea puter under meg, og to små for å støtte opp kroppen og armene på siden. Ringte meg ifra klinikken i dag for å høre at alt var bra med meg. Og alt er bra :D Men er redd de er for små. Fikk 260g i ene brystet, og 300 i det andre. Og de ser ikke så store ut.. Så får ihvertfall ikke håpe at de blir mindre pga. hevelse. Har ikke på meg sånn stor bandasje. Bare kompresser og sårene, og sportsbhen. Får ikke ta av den, eller dusje før jeg kommer til etterkontroll på klinikken neste tirsdag. Gleder meg til det...

Torsdag: Smertene var MYEMYE bedre i dag. Kunne gå oppe uten at det gjorde så veldig vondt. Lå på sofaen og så på to filmer. Og prøvde å gå litt forsiktig rundt. Og det gikk bra. Har følelse i brystvortene og oversiden av brystet, men ikke noe særlig følelse på undersiden av brystet. Ble henta denne kvelden av foreldrene mine. Kjøreturen hjem på nesten to timer gikk bra. Godt å komme hjem og legge seg i sin egen seng.

Og nå er det fredag... mmmm... dagene går fort, og smertene blir mindre og mindre. Tok en smertestillende i går kveld, tror ikke jeg skal ta flere nå. Den psykiske smerten og alle tankene før operasjonen var vondere enn den fysiske smerten etter operasjonen.

Nei, nå kan jeg ikke skrive mere.. Er litt sliten. Spør om det er noe! Godt å ha dere som støtte :) Og Dina69: får håpe det går like bra med deg som med meg!

Klemmer ifra

Daniella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra da !!!!!:D så fint å høre det går bra med deg !!!

Jeg fikk litt vondt jeg når jeg leste det for jeg gjennoplevde det litt liksom 'ler*..men det gikk for seg på en helt annen måte med meg ...

Hadde du mye forskjellig utgangspunkt fra meg? ikke lett å si hvor store de bil men ja - de blir mindre - 20% sies det .......men må være mer *ler*...virker slik her iallefall ...

ekkelt å lese du merket de la inn putene ...jeg erindrer ikke noen ting jeg ...heldigvis ...tror nok vi fikk ulik bedøvelse ...

jeg skal til kontroll om 14 dager .

Du er nok lettet nå som det er gjort ...når jeg har bedre tid skal jeg fortelle litt om hvordan det ble gjort med meg da jeg kom til kinikken ...

rekker ikke mer nå ....ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniella!

Gratulerer med vel overstått, ååååh du er heldig! :P Jeg er så nervøs.....! :-? Så flott at alt gikk fint, har tenkt masse på deg!

Jeg får sannsynligvis full narkose på min operasjon (det er vanlig praksis på den klinikken jeg skal til...). Tar taxi dit alene på morgenen, og blir hentet av en veninne på ettermiddagen! Hun overnatter hos meg, og hjelper meg om det skulle være noe! Men, morgenen etter må hun på jobb, så jeg blir alene hele dag 2 og 3............! :( Tror du det går bra eller? :-? Kjæresten min kommer på kvelden dag 3 (dvs. torsdag, blir operert på en tirsdag, som deg...), men kan ikke komme før p.g.a jobb....

Blir glad for flere rapporter fra deg de neste dagene, enten på PM, eller her! :P Jeg er like spent og nervøs som du var vet du.....

Klem

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti

Hei!

Fint at alt gikk bra med deg :)

Men du må forberede deg på at de blir mindre. Etter ca et år er det endelige resultatet klart. Dette var ikke jeg helt klar over... Og ble litt skuffet... Men mye vil ha mer, heter det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå da Daniella???

Håper det går fint, og at du lar høre fra deg når du orker! :wink:

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Unnskyld at jeg ikke har vært her på en stund.. Har jo egentlig hatt tid og sånn, men har bare utsatt det :P typisk meg! Men på en måte er det jo fint at jeg ikke har vært her også, for det betyr at jeg ikke har vært så redd, og at jeg føler at dette går bra!

Alt har bare blitt bedre og bedre. Og jeg smiler hver gang jeg ser på bh`en og smygtitter ned i dem... de ser så fiiiine ut! Skulle nok ha vært større, men formen blir nok superbra! Og vanskelig å bedømme strl nå, siden jeg har sportsbh og ikke får prøvd dem i pushup og utringet topp ;P

De blir nok så fine sååå... Har nesten glemt hvordan de var før allerede!

Jeg sover enda med overkroppen høyt, og det kan være litt slitsomt. Blir stiv i ryggen..og faktisk sliten i armene..det er lurt å ha puter for å ha armene på..slapper av mer da. Sliter mest med nakken. Den blir stiiiiv. Hadde varmepute på i går, og det hjalp. Så er ikke så ille nå.

Har ikke store smerter nå. Kjenner bare er klør litt under, og det er litt vondt noen ganger da jeg går, og da jeg setter meg opp og legger meg. Men de er ikke så ømme å ta på, og jeg har det helt fint. Har et blåmerke på den ene puppen, men det er ikke så stort. Og de strutter jo enda, så jeg håper de senker seg litt, slik at arret blir gjemt.

I morgen skal jeg på etterkontroll. Da er det akkurat 1 uke siden operasjonen! Gleder meg masse! Hehe.. da får jeg ta av bhen, og det blir spennende å høre hva legen har å si. Gleder meg også til å sminke og ordne meg, få på litt normale klær og komme utenfor huset! Har ikke gjort noe den siste uken..begynner å bli ganske så lei.. Flytter på søndag, det går fort. Men jeg bekymrer meg ikke så mye for flyttingen lenger, jeg skal klare det bra :) Er jo i litt god form allerede!

Tenker mye på deg Dina69!

Kleeeeeeeeem ifra en fornøyd

Daniella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så kjekt å se det går fint med deg :)

Hadde du sånn bandasje som meg?

Fassong og størrelse vil endre seg masse ..ta bilder så ser du det i ettertid :)

kan hjelpe å sove med beina bøyde ....

har ikke vært på kontroll jeg ..... skal om en uke ...da er det 9 uker siden operasjonen ...

Kos deg med de nye puppene da :)

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg vært på etterkontroll, og det gikk kjempebra! Det varte ikke så lenge akkurat. Legen bare så på dem. Tok av kompressene jeg hadde over arrene, forklarte litt hvordan jeg skiftet tape, hva jeg måtte passe på. Og jeg fikk svar på spm mine. Kirurgen sa at de så fine ut, og at de så¨veldig naturlige ut. Og at de er litt hovne på siden, men ikke så mye.

Har vært ute blandt folk for første gang på 1uke nå. Rart, men deilig også. Føler at brystene er mine egne jeg! Jeg er litt redd for at folk skal komme borti dem, men har fått klemmer uten å ha fått vondt i dag.

Arrene mine er litt langt ned synes jeg.. det husker jeg at du snakket om også Virgo.. Hvordan er det med dem nå?

Kjøpte meg to bher i dag! Uten å prøve da..hehe.. 80C og 85C. (hadde 80B ifra før) Kjøpte en svart uten innlegg og spiler på KappAhl med god støtte. Og en svart push-up på H&M.

Viste puppene mine til pappa i dag, og han sa at de var nesten for perfekte for å være ekte ;P hihi.. men for meg er de ekte.. og de ser naturlige ut!

Nå er jeg lykkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniella, og gratulerer med nye pupper! :hoppe:

Har ikke hatt særlig tid til å være her de siste dagene, men har kikket innom! Så flott, og ikke minst beroligende, at det går så fint med deg!! Jeg har printet ut det du skrev om operasjonen, og de neste dagene....! 8)

Jeg skal på konsultasjon i morgen! Er veldig spent, og håper det går fint...! Er faktisk ikke sååå nervøs nå, som jeg var for et par dager siden... men det kommer muligens tilbake!!? Det har ihvertfall hjulpet veldig å lese det du har skrevet! :Nikke: Takk! :wink:

Lykke til med de neste dagene!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de var nesten for perfekte for å være ekte men for meg er de ekte.. og de ser naturlige ut!

Nå er jeg lykkelig....

Ja ingen er perfekt, nettopp derfor ser det ikke naturlig ut.

Hvis størrelsen på puppene gjør deg lykkelig tror jeg at du kanskje er litt for ung til å ta plastiske operasjoner? Når man er 18 er man vel knapt ferdig utvokst?

Jeg vil ikke være noen gledesdreper, men tror nok de fleste skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina: Fint at du ikke er så nervøs i dag da.. Det er normalt å være nervøs og usikker da operasjonen nærmer seg. Men du vet jo at det er dette du vil, siden du har tenkt så mye på det. Men når dagene nærmer seg så blir man jo litt redd, og føler seg usikker og redd! Det kommer nok til å gå så bra så! :D

Amber: Vet ikke om du har lest alt jeg har skrevet, virker nesten ikke slik. Det er ikke strl som er mest forandret på brystene mine. Ingen av mine nærmeste slekt og venner kan se at jeg har tatt silikon når de ser meg med klær, for brystene mine er lik strl nå som de var før da jeg brute bh med innlegg. Den største forskjellen på brystene mine nå er at de er like store, og at jeg har pupp under brystvorten også, noe jeg nesten ikke hadde før. Dette var et stort problem for meg. Og dette gjorde jeg for meg selv, og ingen andre! Så hvis det er et problem for deg, så får det bare være det! For jeg er glad i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina: Fint at du ikke er så nervøs i dag da.. Det er normalt å være nervøs og usikker da operasjonen nærmer seg. Men du vet jo at det er dette du vil, siden du har tenkt så mye på det. Men når dagene nærmer seg så blir man jo litt redd, og føler seg usikker og redd! Det kommer nok til å gå så bra så! :D

Amber: Vet ikke om du har lest alt jeg har skrevet, virker nesten ikke slik. Det er ikke strl som er mest forandret på brystene mine. Ingen av mine nærmeste slekt og venner kan se at jeg har tatt silikon når de ser meg med klær, for brystene mine er lik strl nå som de var før da jeg brute bh med innlegg. Den største forskjellen på brystene mine nå er at de er like store, og at jeg har pupp under brystvorten også, noe jeg nesten ikke hadde før. Dette var et stort problem for meg. Og dette gjorde jeg for meg selv, og ingen andre! Så hvis det er et problem for deg, så får det bare være det! For jeg er glad i dem!

Nemlig !

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsultasjon vel overstått! :P Gikk kjempefint, så nå blir det definitivt operasjon på meg 2 september...! :briller:

Klem, Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Dina:D Nå er det bare å telle ned dager og glede seg! Er deilig når man er ferdig med det! Lover deg det.. Hatt besøk i dag, og han har kost litt med puppene mine utenpå bhen :P og han så dem uten bh.. og han likte dem veldig! tjihi... Koselig at andre liker dem oxo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang str: jeg hadde 75a fra før, la inn 350cc og har nå 80c.

mine er veldig fine, ingen overgang der protesen ligger, har prøvd de gamle push-up bh`ne mine i str 75a. og gjett om jeg får pupper da! :D men ser fortsatt ingen "halvmåne" (eks posh-spice) på oversiden av puppene, så mer naturlig tror jeg nesten ikke man får dem..

noen ganger er de veldig myke, AKKURAT som mine egne var før, noen ganger er de harde.

jeg har dessverre mye folder, men da jeg var på kontroll var de selvfølgelig borte, og kirurgen var mer bekymret for innkapsling. derfor skal jeg dit i januar på kontroll igjen, for antakeligvis er jeg en av de få som opplever innkapsling. typisk! :frustrert:

men, men, da blir det en operasjon til.

mine virket altfor små etter operasjonen; jeg kikket under dyna og var så skuffet over hvor små de var!! men mine ble større etterhvert, "kom" liksom ut, begynte å henge. og nå synes jeg de har blitt litt mindre igjen.

men mine ble altså større etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Daniella som ikke orka å logge inn her :P

Heihei folkens :)

Nå skal du vel snart opereres Dina.. Det går nok helt sikkert bra. Skal tenke på deg jeg, og smertene er til å leve med. Du klarer deg helt sikkert bra!

Jeg har nå flytta til folkehøgskole, og det går bra med puppene mine. Bare ei som vet om det her, og hun kjente jeg ifra før. Ingen andre har en anelse om at jeg har det, ikke engang romvenninna mi. Har ikke smerter lenger, og kan ligge på siden. Passer på å ikke løpe og bære tungt, skylder på vond rygg.

Merker at jeg er psykisk sliten etter alt styret rundt operasjonen. Er vanskelig for meg at det hele tiden skjer noe her, og alt er nytt. Første gangen jeg bor hjemmenifra, og savner helt utrolig mye hjem. Tenker nesten at jeg vil slutte, men kan nesten ikke det da.

Har et spm. til f.eks deg Virgo ang teipen:

Kan man skifte teip etter man har dusja da den er våt? Eller burde man føne teipen tørr før man skifter? Har skifta den da den har vært våt, men det sitter igjen litt skorpe på teipen etter jeg er ferdig da.. :/ og det er jo ikke bra.

Godt å ha dere!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det psykiske ......det går over ..

Angående tapen - på apoteket kjøper du plasterfjerner !!! Dette har du på bomullsdott og stryker over tapen - da løsner liksom limen ...og du drar den av ......Men ha ventilasjon ....jeg ble dårlig første gangen for jeg var så nervøs - og så lukter det sterkt .....

Men det er mye bedre enn å rive i såret !!!!!

Jeg bruker det hver gang jeg bytter. Nå skifter jeg tape hver halvannen til to uker .......Jeg skifter når den er tørr. Ikke bra å rive i såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniella! :P

Så flott å høre at det går bra med deg! har vært god hjelp for meg å lese det du, og alle andre (Virgo!) har skrevet...! :wink:

Ja, nå er det ikke lenge igne for meg. På denne tiden i morgen ligger jeg nok under kniven tenker jeg...! :roll::briller: :blunke: Jeg er så utrolig enig i at dette er veldig psykisk tøft! Særlig når man ikke har fortalt det til så mange (jeg har fortalt det til 3 stk. + kjæresten)! Alle syns bare jeg er heldig som skal ha en uke ferie nå! :hoho: Jeg har heller ikke sagt noe til foreldrene min... de ville bare bekymret seg for operasjonen, og sikkert prøvd å overtale meg til å la være...! Men, de bor 80 mil unna, så jeg forteller det heller når jeg føler for det!

Jeg skriver rapport i dagboken min når det er gjort...

PS! Kommer tilbake til tape og plasterspørsmål om en stund! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...