Gå til innhold

Stakkars gjestene våre.. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært på bryllups forumet en del måneder forstår jeg at jeg bør bøye hodet og skamme meg dypt.

Vi har nemlig dokurver, kaffegjester, selskapsleker og vi vurderer servietter med monogram...

Jeg er til og med frekk nok til å synes at gjestene bør være glade for å bli invitert, og at det er vår store dag.

Så nå smetter jeg offisielt ut av bridezilla skapet.

Heldigvis er ikke venner og familie bekymret, siden de får kle seg i hva de vil, og jeg ikke har hatt noen hysteriske utbrudd enda.

Så alle dere som sukker over bridezillas med dokurver og kaffegjester- jeg står frem. :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig!

Skrevet

BRA:)

står med deg:):) urettferdig å bli uglesett for sånt:) gjestene klarer seg flott; jeg velger å tro at de er meget priviligerte:);)

Skrevet

Hva er dokurv? :klø:

Skrevet
Hva er dokurv? :klø:

Det er ei kurv som gjestene kan bruke hvis det er krise og wc er opptatt. :fnise:

Skrevet
Det er ei kurv som gjestene kan bruke hvis det er krise og wc er opptatt. :fnise:

SERIØST??? finnes det virkelig noe slikt?? :ler:

Hva er så spesielt med å ha kaffegjester da? bruker de fleste å ha alle til middag??

Gjest antigartner
Skrevet
og vi vurderer servietter med monogram...

Er ikke det litt sent nå, hvis du gifter deg neste fredag?

Gjest Sarasahara
Skrevet

Jeg synes vi har lov til å være litt bridezillaer jeg, det er tross alt denne ene gangen i livet (forhåpentligvis :fnise: ) vi kan være det :jepp: Alt med måte selvfølgelig, men herlighet.. vi er da kvinnfolk, er vi ikke? :fnise:

Skrevet

HVA :skratte: Er det sant?

Nei og nei, hvordan ser de ut da - en bærbar do :fnise:

Skrevet
HVA :skratte: Er det sant?

Nei og nei, hvordan ser de ut da - en bærbar do :fnise:

Haha, nei det var ironi. Men de innrholder ofte mye dritt fordet, hehe.

Dokurvene kom vel til for å gi gjester på reise tilgang på visse livsnødvendigheter som tamponger, sikkerhetsnåler, plaster, hodepinetabletter, onesize nylonstrømper, tannbørste, og annet som ikke alltid er for hånden, når folk er hjemmefra.

Men så er det enkelte som går ballistic om de ikke får rette fargetonen til monogrammet på tampongene i kurven. DET er de renhårige og ekte bridezillas. - Skal trådstarter nå opp i den klassen, må hun jammenmeg legge seg i hardtrening! ;)

Skrevet
Haha, nei det var ironi. Men de innrholder ofte mye dritt fordet, hehe.

Dokurvene kom vel til for å gi gjester på reise tilgang på visse livsnødvendigheter som tamponger, sikkerhetsnåler, plaster, hodepinetabletter, onesize nylonstrømper, tannbørste, og annet som ikke alltid er for hånden, når folk er hjemmefra.

:plystre: Åja, fillern "jeg gikk 5 på" med denne "bærbare doen" :fnise:

Neimen da mener jeg dokurv er lurt jeg :tommelopp:

Gjest Emera
Skrevet
Men så er det enkelte som går ballistic om de ikke får rette fargetonen til monogrammet på tampongene i kurven. DET er de renhårige og ekte bridezillas. - Skal trådstarter nå opp i den klassen, må hun jammenmeg legge seg i hardtrening! ;)

Enig i det, trådstarter har et stykke igjen til bridezilla. De er onde...

Jeg synes dokurv er helt OK. Monogram derimot... Næh. I svulstigste laget for meg.

Skrevet (endret)

Jeg legger ikke merke til hva slags duk, bordkort, blomsterfarger, servietter det er jeg - annet enn at jeg observerer at det er der :sjenert:

Jeg er mer type som sier: "hæ, var det duk på bordet?" :fnise: (satt på spissen altså)

Jeg skal i bryllup til sommeren, invitasjonen var sort og beige - kan jeg da liksom forvente at alt i bryllupet skal gå i sort og beige da eller? :klø:

Endret av Silmarill
Gjest antigartner
Skrevet
Jeg skal i bryllup til sommeren, invitasjonen var sort og beige - kan jeg da liksom forvente at alt i bryllupet skal gå i sort og beige da eller? :klø:

Ikke umulig! Det kan også være at brudeparet (les: bruden) har valgt samme font og skriftstørrelse på alle trykksaker som hører bryllupet til. Papirkvaliteten i invitasjonen skal man heller ikke kimse av. Ta vare på den og sammenlikne med kirkeprogrammene, bordkortene, sangheftet, takkekortene og andre ting som eventuelt måtte komme fra brudeparets eget lille trykkeri og prosjektverksted. Husk også at duker, servietter, brudebukett, brudgommens sløyfe/slips og sløyfene som dokurvene er pyntet med vanligvis er i samme fargekode.

Husk for all del å rose brudeparet for hvor gjennomførte de har vært med bryllupstemaet sitt. Hvis du ikke gjør det, faller du i unåde og blir trolig omtalt som en urimelig venninne på dette forumet.

:lur:

Skrevet
Ikke umulig! Det kan også være at brudeparet (les: bruden) har valgt samme font og skriftstørrelse på alle trykksaker som hører bryllupet til. Papirkvaliteten i invitasjonen skal man heller ikke kimse av. Ta vare på den og sammenlikne med kirkeprogrammene, bordkortene, sangheftet, takkekortene og andre ting som eventuelt måtte komme fra brudeparets eget lille trykkeri og prosjektverksted. Husk også at duker, servietter, brudebukett, brudgommens sløyfe/slips og sløyfene som dokurvene er pyntet med vanligvis er i samme fargekode.

Husk for all del å rose brudeparet for hvor gjennomførte de har vært med bryllupstemaet sitt. Hvis du ikke gjør det, faller du i unåde og blir trolig omtalt som en urimelig venninne på dette forumet.

:lur:

Takk for informasjonen - skal huske å komentere at alt var skikkelig gjennomført til siste detalj, (om det er det da;) ) da jeg har lest endel her inne om hvor mye jobb mange legger i dette :)

Skrevet
SERIØST??? finnes det virkelig noe slikt?? :ler:

Hva er så spesielt med å ha kaffegjester da? bruker de fleste å ha alle til middag??

Hehe, dokurver er nesten blitt banneord her på KG - du vil oppdage at det er to typer KG-bruder. De som skyr dokurver som pesten, og de som synes de er helt fantastiske (ok, kanskje satt litt på spissen).

Hvis du søker på dokurv får du opp ganske mange innlegg med store følelser! Dokurv har litt bridezilla-stempel. Uansett, en dokurv er en kurv som står på do med diverse nyttige og unyttige ting som gjestene kan benytte hvis en krise oppstår.

Årsaken til at det har blitt bridezilla er vel diskusjonene om hva man bør inkludere i en slik kurv (alt fra kondomer til tannbørster), og om man i det hele tatt bør ha dem. Det gikk vel så langt at moderatorene bestemte seg for å stenge noen av disse trådene.

Ellers er kaffegjester også litt uglesett. Det er nok en del folk her inne som har dårlige erfaringer med å være kaffegjester - ofte blir man ikke så godt tatt vare på som kaffegjest, og det kan være vanskelig å komme til en fest som allerede er godt igang. Det finnes mange diskusjoner på dette også!

Generelt sett er det ikke noe i veien med verken dokurver eller kaffegjester, men man bør kanskje tenke seg om to ganger. Sjekk gjerne tips og erfaringer her, men ta råd og tips med en klype salt. Det er en god del ironi her inne, som man ikke alltid forstår første gangen man leser det.

Gjest D-shol
Skrevet

*melder seg inn i gruppen*

Jeg har nemlig tenkt å ha invitasjoner, bordkort og takkekort i samme design. Jeg skal lage dem selv til og med!

Til mitt forsvar har jeg faktisk mange familiemedlemmer og venner som tar vare på og scrapper ALT fra begivenheter, til og med serviettene.

OG jeg skal la lokalet stå for bordpynt, inkludet servietter (fordi jeg har sett dem og ELSKET dem)

Skrevet

Da jeg ble fridd til så "pløya" jeg gjennom alt av brudegreier - men det ble så mye jeg ville ha og skulle ha så jeg har utsatt bryllup til ubestemt tid jeg ;) 3 eller 4 år siden faktisk :fnise:

Skrevet
Ellers er kaffegjester også litt uglesett. Det er nok en del folk her inne som har dårlige erfaringer med å være kaffegjester - ofte blir man ikke så godt tatt vare på som kaffegjest, og det kan være vanskelig å komme til en fest som allerede er godt igang. Det finnes mange diskusjoner på dette også!

Generelt sett er det ikke noe i veien med verken dokurver eller kaffegjester, men man bør kanskje tenke seg om to ganger. Sjekk gjerne tips og erfaringer her, men ta råd og tips med en klype salt. Det er en god del ironi her inne, som man ikke alltid forstår første gangen man leser det.

Giftet meg for snart et år siden, og må si at dokurv har jeg aldri hørt om (kansje vi i midtnorge henger litt etter??)

vi hadde 30 gjester til middag og ca 70 til kaffen, kunne jo ikke ha alle til middag... har selv vært kaffegjest noen ganger og det eneste jeg har savnet er å få høre noen taler, derfor hadde vi fordelt talene utover kvelden, slik at kaffegjestene fikk med seg litt også! ellers tror jeg ikke noen følte seg uttafor da de kom til oss, for vi åpnet baren først etter kakespisingen! noe som gjorde at de som følte seg uttafor var vi to! føler i ettertid at vi dro fra folket litt for tidlig, men vi hadde bestilt limo så måtte pent dra da han kom... men av komentarene til de andre gjestene så var det vist en meget vellykket kveld og natt. Noen dro ikke før hal 7 på morningen :)

jeg tror det har mye med hvordan du legger det opp utover kvelden hvordan kaffegjestene vil føle seg mottat.. da vi hadde levende musikk og gøyale innslag som alle tok del i! for det er da ingen som vil be 80-100 stk til middag?? med mindre de svømmer i penger.. jeg har heller ville vært kaffegjest enn ikke gjest i heletatt :)

Skrevet

Forst[r at andre synes vi er bridzilla og at det kan blir mye. :kjefte:

Men vi gifter oss en gang, det er noe mange har planlagt og gledet seg til siden bitte smaa unger.

Menn utfyller sine drommer ved aa kjore machoe biler og lignende. Jeg koser meg med aa planlegge og gjore det koselig og ting ser fine ut og tar ofte litt av naar det gjelder bryllup.

Saa lenge man ikke forventer at andre skal vaere like engasjert og krever av gjester og familie saa planlegg og kose oss saa mye vi vil. Vi kan jo faa ut litt av "bridzilla" og engasjemange her og det virker som det er mange andre som koser seg med her inne, selv om alle bruker forsjellig i bryllupet sitt, naar det gjelder tid og arbeid. Synes ikke vi skal "skamme" oss saa lenge det gar utover oss selv og andre rundt oss paa en krevende maate.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...