Snuppedeisa Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Bestilte en pakke med shampoo og balsam og kur for 16 dager, fra lookfantastic.com. Har fått ordrebekreftelse, men pakken har ennå ikke kommet. Vet noen hvorfor? Må kanskje betale toll, siden pakken kostet over 200, men hvordan gjør jeg det? har ikke hørt noe fra noen..
Tusle Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 16 dager for pakke som det må betales mva. av, er slett ikke uvanlig. Dessuten kan LF være trege, jeg måtte vente 20 dager på en pakke som gikk under "toll"-grensa. Tålmodighet
Sandie Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Bestilte en pakke med shampoo og balsam og kur for 16 dager, fra lookfantastic.com. Har fått ordrebekreftelse, men pakken har ennå ikke kommet. Vet noen hvorfor? Må kanskje betale toll, siden pakken kostet over 200, men hvordan gjør jeg det? har ikke hørt noe fra noen.. Posten ordner med dette. Du får en hentelapp i posten med tollbeløpet påført, og betaler dette beløpet før du henter ut pakken på postkontoret
Hårek Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg syntes i hvert fall at lookfantastic er blitt treigere enn de var før...
Frk. Stella Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Pakker KAN komme bort i posten. Jeg syntes en pakke fra LF tok veldig lang tid, så jeg sendte en mail og informerte om at jeg fremdeles ventet på levering. LF vurderte også det til at jeg burde ha mottatt varene mine, og sendte meg alt på nytt - kostnadsfritt for meg naturligvis. Om jeg skulle motta den opprinnelige pakken, kunne jeg bare beholde denne også. Utrolig god service! Jeg mottok etterhvert begge pakkene Hadde jeg vært deg, hadde jeg henvendt meg til LF og hørt hva de sier jeg.... Lykke til!
Mamalama Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 LFer treeeeege om dagen, så jeg ville gitt det litt mer tid. Om pakken stoppes i tollen kan det ta lenger tid, så du bør smøre deg med litt tålmodighet .
Snuppedeisa Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2009 Se det, kontakta LF og hørte med de, og fikk svar nesten med en gang - de beklagte, regnet med at den hadde gått tapt, og har allerede sendt ny pakke det var bra service ja.. Så da får jeg nok hvertfall ei av de.. Får bare vente..
Snuppedeisa Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2009 Da har jeg mottatt utleveringsbilaget i posten, på at pakken er kommet. Men må betale hele 180 kr ekstra! Pakken i seg selv har en verdi på mellom 3- og 400 kr. 103 kr må jeg betale for "Pris fortolling" (inkl. MVA), og 77 kr for "Utlagt MVA". Er det noen som vet hvorfor jeg må betale så mye? Er det vanlig? Blir jo ca 50 % ekstra å betale!
Gjest FruFryd Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Da har jeg mottatt utleveringsbilaget i posten, på at pakken er kommet. Men må betale hele 180 kr ekstra! Pakken i seg selv har en verdi på mellom 3- og 400 kr. 103 kr må jeg betale for "Pris fortolling" (inkl. MVA), og 77 kr for "Utlagt MVA". Er det noen som vet hvorfor jeg må betale så mye? Er det vanlig? Blir jo ca 50 % ekstra å betale! Det er helt vanlig. 103 kr er det posten tar for å fortolle pakken for deg. Om verdien er 300 eller 900 er det samme, gebyret er 103 kr. 77 kr er moms, som posten har betalt for deg. Den er 25% av vareverdien. Skal du slippe gebyr og moms, så må du bestille varer under 200 kr. Bestiller du varer som har en verdi på mer en 1000 kr tilsammen, så må du betale enda mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå