Gå til innhold

Hva lever man på mens man venter på svar på attføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt yrkesrettet attføring, sykepengene mine går ut i september. De har enda ikke begynt å se på søknaden min og jeg er litt nervøs for at de ikke skal få behandlet saken i tide.

Det jeg da lurer på er hva i all verden man lever på hvis jeg ikke har fått innvilget det i tide? La oss si at det i verste fall går en måned eller to etter at sykepengene har gått ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Glør
Skrevet

Som regel sosialstønad, men da bør du helst ikke eie noe som hus, bil osv. Men så lenge det er for en veldig begrenset periode kan du fortsatt få det uten å selge alt du eier.

Hvis du får innvilget attføring i etterkant for den perioden du har gått på sosialen har de også hjemmel for å trekke disse pengene og betale de tilbake til sosialkontoret, når du får de etterutbetalt.

Skrevet

Vanligvis rekker de å behandle søknaden før sykepengene går ut. De vet når de går ut så derfor venter de i siste liten med å behandle saken.

Da jeg gikk over fra attføring til rehab så ble ikke saken min behandlet før uken før attføringspengene gikk ut, skal love jeg var dritnervøs for at det ble et opphold. Hver gang jeg ringte Nav fikk jeg beskjed om at saken ville bli behandlet før jeg mistet pengene.

Nav har god tid siden du har sykepenger til september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...