Gjest D-shol Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Nå har han bestilk kirka (hurra!), men han fikk vielse 1400. Jeg synes det høres litt sent ut jeg. Hva bruker man tiden på på bryllupsdagen? og hvor mye? Hvis vielsen er 1400, når bør middagen i så fall være? Og hvor lang tid bør vi regne på rettene? Eller kan vi bare si et starttidspunkt og ta det som det kommer? (Skal ikke ha noen egne kaffegjester)
Disco Biscuit Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Vi har vår vielse kl 14, og det er ikke sent. Tidligere kan bli litt stressende før på dagen dersom du skal til frisør og den er langt unna kirke osv... Med vielse kl 14 så har vi satt middag til 1630-2000. Da har vi tid til fotografen innimellom og gjestene slipper å stresse ned til middagen. Og 3,5time tilbords er plenty for oss mtp at vi ikke har sanger og kun 5 talere.
Gjest D-shol Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Vi har vår vielse kl 14, og det er ikke sent. Tidligere kan bli litt stressende før på dagen dersom du skal til frisør og den er langt unna kirke osv... Og 3,5time tilbords er plenty for oss mtp at vi ikke har sanger og kun 5 talere. Ok. Vi skal ha fire forlovere, og jeg har ihvertfall veldig taletrengt familie Så det blir helt sikker mange taler og/eller sanger.
Disco Biscuit Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 (endret) Ok. Vi skal ha fire forlovere, og jeg har ihvertfall veldig taletrengt familie Så det blir helt sikker mange taler og/eller sanger. Da ville jeg kanskje startet middagen 1630 og avsluttet senest kl 21. Det er 4,5 time og burde holde i massevis (Det kommer også litt an på om dere skal ha buffèt eller servert middag også) Det er greit å slippe å sitte tilbords lenger enn dette siden de aller fleste blir ganske rastløs etter så lang tid Det går også an å spare noen taler og sanger til kaffen for å kutte ned på tiden ved middagen Endret 11. juni 2009 av MaiL
MellonCollie Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 (endret) Vi har også vielse klokka 1400, men vi har beregnet litt mer tid mellom vielse og middag enn hva MaiL har gjort, ser jeg. Regner med at vi kommer oss fra kirken ca klokka 1500, og så har vi 20 minutters tid å kjøre til lokalet. Tar bildene i samme området som lokalet, så regner med minst en time der - altså ferdig tidligst 1630. Har beregnet at vi kan sette oss til bords klokka 1700, og at første rett serveres ca 1715/1730. Da tror vi middagen blir ferdig ca 2100, men dette har vi bestemt for å ta litt som det kommer, siden vi ikke skal ha kaffegjester heller. Endret 11. juni 2009 av MellonCollie
-Englefjes- Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 (endret) Vi har vielse kl 16 med fotografering i etterkant. Middag kl 18 (fire retter), og den satser vi på at er ferdig med rundt kl 22 (vi har heller ingen kaffegjester å ta hensyn til). Vielse, fotgrafering og middag/fest er på samme sted. Om middagen drar litt ut er det ingen krise. Stedet vi har bryllupet på holder baren åpen så lenge det er gjester som er våkne, så vi har ikke et tidspunkt vi må avslutte festen på. Endret 11. juni 2009 av -Englefjes-
enatupp Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 DAgen går mye raskere enn du tror! Blomster skal hentes, bil skal vaskes, hår og sminke skal være i orden, kake hentes og kansje du må et lite stykke unna for å få fikset alt sammen.. Jeg startet dagen kl 10 hos frisør, der forloveren min også skulle fixe hår og sminke. innimellom der hentet hun blomster mens gutta fixet kaka og bil. vielsen var klokken 13.00 og vi rakk det bare helt akkurat, hadde en liten halvtime å kjøre. Vielsen tar 30min, etter det hadde vi heste skyss til fotografering som var bestilt til kl 14.30. Må regne med litt tid på kirketrappa, da mange vil ta bilde og gratulere middagen var satt til kl 17.00 og kaffe kl 20.00 Dette var helt passende til oss, men det kommer også mye an på om du skal til fotograf samme dag, før eller etter vielsen, hvor langt unna er selskapslokalet, hvilken skyss skal dere ha.. er det litt lengde mellom plassene, ta en prøvetur og sett om ca tider på alt, men husk beregn altid litt for mye!!
effy Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Jeg synes kl 14.00 høres helt perfekt ut. Selv giftet jeg meg kl 12.00 og da måtte jeg dra til frisøren kl 8.30 for å rekke alt før vielsen.
lilleGrethe Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Vi har vielsen 1330 - ja, kanskje litt tidlig, men syntes 1445 som var neste tid ble litt sent igjen. Så jeg får heller stå opp tidlig, og være flink til å organisere andre til å ordne sånne ting som skal gjøres samme dag. Jeg vil ikke stresse den dagen!
Honey Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Vi skal ha vielse kl.15.00. Ønsket siste vielse i kirken, og alt er innenfor en kort radius. Men jeg ønsket å ha god tid på formiddagen siden vi er så mange som skal ordnes. Tre brudepiker, en brudesvenn, to forlover, brudgom og brud. Dessuten er en del gjester langveisfra og da får de en rolig start på dagen, slik at de kan være uthvilte til bryllupsfesten. Da regner vi kirken for avsluttet kl.16, fotografering rett etter dette mens gjestene blir tatt i mot på restauranten med kaffe, sjokolade, frukt o.l.. Vi ankommer ca.kl.17/17.30 for velkomstdrink, og kl.18 starter middagen. Vi er bare 35 gjester og regner derfor med at middagen er senest avsluttet kl.21. Kaffe avec, kaker, dans og fest starter ca. 21.30. og avslutter ved 02.00-tiden.
Dalmore Skrevet 12. juni 2009 #11 Skrevet 12. juni 2009 Vi skal ha vielse klokken 13.00, vi ønsket oss en tidlig vielse siden dagen forsvinner så fort. Ferdig ved kirken ca klokken 14.00, så skal vi fotograferes mens gjestene enten kan kjøre bil selv eller sitte på med bussen som går 15.15 fra stedet der kirken ligger. 45 min kjøring til festlokalet, og folk er invitert til 16.00. Så regner vi med at vi ankommer litt over 16, og middagen blir servert cirka 16.45-17.00. Vi aner ikke hvor mange taler det blir, men tipper 9-10 pluss vår velkomst osv. Krysser fingrene for at middagen ikke tar mer enn 4 timer, men jeg må innrømme at det er sjelden en bryllupsmiddag er kortere enn det... Lokalet vårt stenger klokken 02.00, så vi ønsker at det skal være litt tid igjen etter middagen. Den uformelle biten her er som regel den hyggeligste, synes jeg.
MiniBill Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Vi skal ha vielse klokken 15.00. Skal ha både vielse, middag og fest på samme sted. Og trenger tid til alt som skal ordnes på formiddagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå