Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har veldig langt hår, og trenger litt tips til variasjonsmuligheter! Jeg ser jo at det er fryktelig kjedelig med midtskill og hestehale, men det er liksom der jeg ender opp med hver gang jeg har dårlig tid. Jeg skulle gjerne fått litt mer liv i håret, og hatt flere kjappe frisyrer! Håret mitt er ganske tynt, så etasjeklipping vil bare få det til å se helt grusomt ut. Nå er alt like langt (ned til rompa) og jeg kommer til å fortsette å ha det sånn.

Er det noen som har tips til fine frisyrer som er relativt enkle å få til? Jeg er ikke så glad i krølltenger og slikt siden det sliter veldig på håret, men ellers er jeg åpen for forslag. :)

Endret av Mara Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flette i luggen? Sideskill?

Klippe lugg? (Da kan du jo beholde lengden)

Feste hele forhåret bak med fliseklemmer(sidene også)?

Skrevet

Du har ikke vurdert å klippe det?

Det blir utrolig mye mer liv i et hår som ikke går ned til rompa.

Gjest Gjest
Skrevet
Du har ikke vurdert å klippe det?

Det blir utrolig mye mer liv i et hår som ikke går ned til rompa.

Enig.

No offense, men tynt hår uten etasjer som går ned til rompa må jo være den mest tafatte frisyren i verden. Jeg har også tynt hår, men det funker fint å ha det litt oppklippet likevel. Er totalavhenig av volumprodukter da for at det ikke bare skal henge og slenge og se enda tynnere ut enn det er.

Har du slett hår?

Du kan jo prøve å få frem litt mer krøller og fall, enten ved å bruke krølltang eller ruller eller ved å bruke produkter for det og klemme håret imens du føner.

Saltvannspray gir også litt fall og fine bølger i håret. Du kan sove med en tykk flette eller en dult på toppen av hodet, og så fikser du litt med krølltang her og der om morgenen for supermodell-hår.

Om du bare går med midtskill, så kan du jo prøve deg på sideskill for variasjonens skyld? Ofte er dette også mer flatterende. Det er lett å gro fast i en type skill og føle at den andre ikke passer deg, men det er bare å trå ut av comfort zonen og gjøre det!

Hestehalen kan også gjøres mer spennende, f eks kan du ha sideskill og halen hengende på en side og krølle tuppene litt. Eller lage en slik hump/forhøyning foran (det har sikkert et bedre navn), ved å tuppere pannehåret før du grer det bakover og fester det i halen.

Skrevet (endret)

jeg har hår ned til rumpa, men er ikke mye tynt og livløst av den grunn...

får komentarer på det av mange, og frisøren min er kjempe imponert,

ikke alle med langt hår har har det tynnslitt..

jeg kurer mitt mange ganger i uka, og klipper det hver 6-8 uke.

har side skill og klippet luggen litt skrå, fra rett under øye brynet, har ikke klippet det opp bak, liker ikke at det virker tynnere :)

har det stort sett løst :) setter det opp om jeg skal noe spesielt :)

men jeg er enig i at langt hår burde ikke forbli langt til en hver pris...men så lenge det er pent og tatt vare på:)

Endret av NoAngel
Skrevet (endret)

Gå til innkjøp av noen fine håraccessories. Det er så mye kult å velge mellom og det meste er jo "lov".

Jeg har også langt hår, og fletter det ofte etter å ha vasket det. Sover jeg med flettene over natten blir det fine bølger når jeg slår det løst dagen etter. Et greit alternativ til krølltang :)

Endret av Sandie
Skrevet

Du kan flette det, ha det i en ballerinaknute. La det henge løst. Lage en sånn "half-up-do" vet ikke hva det heter på norsk... Altså bare ta håret på toppen og feste det bak, evt lage ballerinaknute med bare håret opppå hodet og over ørene. Mener altså at denne knuten skal sitte bak på hodet - og ikke oppå...

Er dårlig på å forklare merker jeg :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Et tips er å søke på Youtube etter 'apostolic hairstyles' eller 'pentecostal hairstyles'. Brukeren gossgirl2 har mange gode filmer på ulike oppsatser, og du finner garantert flere om du har litt tid til å lete.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips! Håret mitt er sånn at jeg kan style og krølle det til jeg blir blå, og en halvtime senere er det likevel helt slett. Derfor tenker jeg at det er bedre med litt spennende oppsatser og slikt enn å klippe det opp og style det med produkter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...