Gå til innhold

Tips om bilstol nummer 2 fra 9 kg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser etter bilstol nummer 2 til vår lille gutt. Ser at HTS Besafe iZi Kid X1 Isofix kommer godt ut i forbrukerrådets test - MEN - den veier 15 kg, og kan kun brukes med IsoFix. Vi har isofix i vår bil, men jeg synes det er upraktisk at man kun kan bruke setet med isofix og ikke belte.

Vi ønsker at det skal være bakovervendt (gjerne fram- og bakovervendt), veie litt mindre enn 15 kg og at det er mulighet for å feste både i isofix og med belte.

Noen som har erfaring, eller bør jeg gå for det store "droget" av barnesete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om veldig mange som har god erfaring med Britax Two way.

Britax har generelt gode seter.

Men det anbefales ikke å snu et sete som kan brukes begge veier, slik at det står frammovervendt. Hverfall ikke hvis barnet da bruker setets egne belter. (De bør bytte til bilens belter hvis de snues. )

Selv har vi et tyngre sete, Britax Hiway, som kun kan brukes bakovervendt.

Det er ikke så lett å flytte på, men festes trygt og fint med bilens egne belter.

Liker også at det kun er bakovervendt, så vi ikke blir fristet til å snu det.

Skrevet (endret)

Det er ein liknande tråd på Graviditet og spedbarn: Bilsete nummer 2 ;)

Her er ein oversikt over bakovervendte seter!

Eg trur me kjem til å gå for HTS Besafe iZi Kid X1 Isofix. For oss gjer det ikkje noko at det berre kan festast med Isofix, og er litt tungt. Det kjem jo stort sett til å stå fastmontert i den eine bilen me har!

Men viss du veit at du kjem til å flytte setet mellom ulike bilar, skjønner eg jo krava dine... :jepp:

Endret av cogito
Skrevet

Vi kommer til å kjøpe Britax Two Way Elite. Det har gjort det bra på tester, det kan brukes både bakovervendt og forovervendt og ikke minst er det den bilstolen med lengst rygg (vi har en lang gutt og ønsker at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig).

Skrevet

Takk for svar! Har sjekket linken :-)

Jeg har faktisk prøvd dette HTS setet når jeg leide bil, og det var skrekkelig bratt! Poden lå med hodet mellom beina da vi stoppet (skrekk og gru). Da hadde vi max helning på setet. Så etter å ha tenkt meg om tror jeg ikke at jeg går for det heller.

Vi har stor bil, ny Ford Mondeo, og tipper at setet stort sett kommer til å stå fast i bilen.. men hvis vi skal ha flere seter inn (håper jo det), så er et kjekt med et sete som er litt smidigere.

Er det noen som har erfaring med Acta Graco Duologic? Må poengtere at jeg er først og fremst (før størrelsen på setet) er opptatt av sikkerhet og komfort for barnet :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...