Gå til innhold

Musikk å spille når du har......kjærlighetssorg(!)

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde
Skrevet

Egentlig er jeg lei meg fremdeles etter at det ble slutt mellom elskeren min og meg - og så sitter jeg og hører på "Nothing Compares 2 U" med Sinead O'Connor. Kan love dere en ting: Vondten blir ikke mindre vondt av å høre på denne.... Likevel spiller jeg den igjen og igjen og igjen og igjen og.............

Hva hører du på i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter alltid på Thomas Dybdahl når jeg er litt lei meg!

Skrevet

Love Hurts med Nazareth

Purple Rain med Prince

Nothing else matters med Metallica

Skrevet

"Astrologen" med Magnus Uggla.....

Dina

Skrevet

Skal du høre på noe som virkelig får tårene til å renne, så kan jeg anbefale filmmusikken til Den Engelske Pasienten... Det er både nydelig og vondt på en gang. Rørende!

Ellers hører jeg på... for eksempel:

* Cars - "Drive"

* Dire Straits - "Brothers in Arms"

* Eagles - "Desperado"

* REM - "Everybody Hurts"

* Bjørn Eidsvåg - "Eg Ser"

* Simply Red - "If You Don't Know Me By Now"

Gjest Anonymous
Skrevet

Den ultimate kjærlighetssorgsangen må være countrypastisjen "She's leaving me because she really wants to" med Lyle Lovett.

Den er en genial lek med alle klisjéer på en gang, og dermed blir det nesten litt morsomt å ha kjærlighetssorg også! I hvert fall de minuttene sangen varer.

Ellers har Steinar Lyse og Pålk Mangor Kvammen en søt og makaber liten sang om tapt kjærlighet som jeg ikke husker tittelen på, men der et par av tekstlinjene er slik:

Eg tror eg mista litt sjølrespekt forleden dag

når du gjor' det med heile Vikings ishockeylag

:ler:

Skrevet

Roxette - Spending My Time & Waiting For The Rain & Crash!Boom!Bang!

Garbage - Cup Of Cofee

Radiohead - Creep

Tom McRae - Sao Paolo Rain

George Michael - Jesus To A Child

Sinead O'Connor - Nothing Compares

Pink Floyd - High Hopes

:(:(:(

Skrevet

Det er allerede foreslått mye vakker gråtemusikk...

Jeg vil legge til "It must have been love" med Roxette.....

Gjest Virvel
Skrevet

Orker dere virkelig å høre på sånne triste sanger?!? :o Jeg har vært singel i snart en måned, og styrer laaaaangt unna alle slike grinesanger. Til og med Postgirobyggets "Idyll" er grusom å høre på nå, men det er fordi det var "vår sang"... Satser heller på musikk som får meg i bedre humør, jeg. "I Will Survive" er min theme song akkurat nå :D

Skrevet

"Fool to think" med Dave Matthews Band :cry: :cry:

Lillian

Skrevet

Sinead O'Connor - You Cause As Much Sorrow

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ikke holdt ut å høre på kjærlighetsballader om jeg hadde hatt kjærlighetsorg. Da setter jeg heller på den mest aggresive og rocka saker som finnes..så går det fort ut av kroppen.

Men, men om du liker å lide så..velbekomme.

Gjest gjesta
Skrevet

Hva med Gloria Gaynor - I will survive? :)

Skrevet

Åj., det er jammen meg lenge siden jeg gråt over en tapt kjæreste (heldigvis), men jeg husker at jeg bl.a hørte på broken home....han hadde en sånn sørgelig stemme som man kunne identifisere seg meg :blunke:

Skrevet

Beste "sint på menn og hater det meste" plate i verden er soundtracket til Magnolia med Aimee Mann og "Whatever" med samme dame.

Beske og bitre tekster med fengende melodier. Dama er genial og har støttet meg gjennom mangt og mye!

Suz :ler:

Skrevet

Sist gang jeg hadde kjaerlighetssorg hoerte jeg paa Postgirobyggets "Stygge lille Trine". En forferdelig sang egentlig, men av en eller annen grunn hjalp det paa humoeret..

Og Folk og Roevere :"Dust"- "Derfor er jeg en dust og sier nei takk til akkurat det jeg vil ha....."

Ellers er Gloria Gaynor - I will Survive, Destiny's Child -Survivor og Whitney Houston - I Learned From The Best supre for aa faa tilbake gnisten!

Gjest Anonymous
Skrevet
Orker dere virkelig å høre på sånne triste sanger?!? :o Jeg har vært singel i snart en måned, og styrer laaaaangt unna alle slike grinesanger.

Heelt enig, Virvel! Synes situasjoner blir enda verre naar jeg setter meg til med lovesongs og "vaar sang", jeg. Huff, skrekk og gru. Jeg tyr heller til sangene han hatet og jeg forgudet :ler:

Gjest Virvel
Skrevet

Godt at det er noen fornuftige mennesker her. :D *setter I Will Survive på full guffe*

Skrevet

Det beste er vel å gråte ut først..?

Ta en dag og gråt deg ferdig..

kan du spille " I Will Survive" på full mugge..

Eller annen musikk som gjør deg oppstemt..

(Rock - med masse bråk, trommer og gitarsoloer :wink: )

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg klarer fint å gråte selv med sinnamusikk... Er ingen vits i å gjøre det enda verre, vel? Pine seg selv ytterligere? Huff. :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...