Gå til innhold

Naxos med Apollo

CoolWater

Anbefalte innlegg

Noen som har reist til Naxos med Apollo- charter?? Ser man flyr til Santorini og så tar man båt videre til Naxos. Lurer litt på hvor mye venting og sånt man må regne med, og om det er vedt strevet for å si det sånn. Eller om det er like greit å velge ett reisemål som har flyplass!!! Håper noen kan svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er greit med et annet reisemål som du kan reise direkte til? Vel, det spørs jo på hvor du vil reise da. Jeg har vært på Naxos og hatt transfer fra Santorini. Var ikke noe problem det. Måtte vente et par timer på Santorini, deretter tok båten 3 timer til Naxos. Helt greit. Du må vel nesten ringe Apollo eller søke på den bestemte dagen du har tenkt å reise (og returnere) for å finne ut om du må vente lenger eller ha overnatting på Santorini. Det er nok litt forskjell ut ifra dato og tid på sesongen (med tanke på rutetidene på båtene som går til Naxos).

Der er ikke akkurat nedtur å måtte overnatte på Santorini heller da. eller tilbringe noen timer der før man drar videre.

Dette står på siden til Apollo:

Transfer:

Fra Santorinis flyplass til havnen, ca. 25 min. Båtreisen fra Santorini til Naxos tar ca 3-4 t, avhengig av båttype. Båtreisen foregår enten med en stor ferge eller med mindre båter. Ventetider (opptil 6 t), alternativt overnatting på Santorini kan forekomme både ved ankomst og avreise. Sterk vind forekommer. Det tas forbehold om eventuelle endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, da var det ingen vente tid. Båten gikk med engang.

Det som var verst, var at båtturen var en sant helvete.

Båten er liten og de stapper folk som sild i tønne. Det er ikke sitte plasser til alle og båtturen tar over 3 timer.

Båten går mer under enn opp på vann.

Naxos er en av de fineste øyene jeg har vært på etter Skiathos, så jeg skal helt klart tilbake. Men, da skal jeg reise med privat båt. Ikke med de som Apollo har. De andre båten er like store som Color Line med taxfree og alt, koster rundt 80 kr og tar halvparten av tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har reist til Naxos med Apollo. Synes ærlig talt ikke det var verdt ventingen og den lange båtturen, for Naxos var en fin øy, men jeg tror det er like fint på Santorini eller en av de andre øyene du kan komme til uten denne lange båtturen. Neste gang blir det en øy som er lettere å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm litt sprikende svar....

Kunne godt tenkt meg å se Santorini når vi først er der, men hvis det bare er snakk om 1-2 t venting spørs det jo hva man rekker for å si det sånn. Vurderingen er jo om vi vil bruke 2 dager på å bare reise....Er litt skeptisk til disse båtene da.... har jo hørt rykter om ekle toaletter, varmt, skittent osv...

Men hvis vi er forberedt på det verst så kan det jo bare bli bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært der, satt og ventet på Santorini i over fire timer. Var stekende sol og ett par triste kafeer hvor alle skviset seg sammen i skyggen.

Båtturen var fryktelig slitsom, man er fremme på kvelden og da er man helt utslitt.

Vi var heldige og fikk sitteplass sammen med 10 svenske ungdommer som skulle til Ios. De hadde show hele veien og vi var rimelig fornøyde da de gikk av.

Naxos er en fin øy men det er eks Korfu, Kreta, Zakynthos også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...