Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ansatt i et firma som gikk konkurs, og fikk nettopp en SMS i fra tidligere sjef der hu skrev: "Ta kontakt med bobestyrer for denne saken i Skifteretten fortest mulig, så vi han veilede dere på hva dere må gjøre ang. feriepenger".

Jeg forstår egentlig veldig lite her. Hvordan kan jeg vite hvem bobestyrer for denne saken er? Føler meg rimelig dum her, men har aldri vært borti en slik sak før. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg var ansatt i et firma som gikk konkurs, og fikk nettopp en SMS i fra tidligere sjef der hu skrev: "Ta kontakt med bobestyrer for denne saken i Skifteretten fortest mulig, så vi han veilede dere på hva dere må gjøre ang. feriepenger".

Jeg forstår egentlig veldig lite her. Hvordan kan jeg vite hvem bobestyrer for denne saken er? Føler meg rimelig dum her, men har aldri vært borti en slik sak før. :sjenert:

Sjekk www.brreg.no søk opp firmaet via konkurser. Der vil det være en post som heter ...(firmaetsnavn)...konkursbo, klikk deg inn på den og der finner du bostyrer. Ta kontakt med det kontoret og de hjelper deg videre ;)

Skrevet

Takk skal du ha. :) Ser ut som om siden om konkursbo er nede akkurat nå, men får prøve igjen i morgen tidlig.

Skrevet

Du vil nok få et brev i posten snart fra bobestyreren.

Der blir du informert om hvordan saksgangen mht lønn og feriepenger er.

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk skal du ha. :) Ser ut som om siden om konkursbo er nede akkurat nå, men får prøve igjen i morgen tidlig.

Hvis du går inn på firmaet i Brønnøysund og finner kunngjøringer så skal du finne den som kunngjør hvem som er bobestyrer.

Du kan selvsagt også få vite dette fra sjefen din. Jeg ville ikke ventet til brevet kom, jeg ville søkt frem opplysningene selv.

Skrevet

Står at siden er nede.

Gjest Blondie65
Skrevet
Står at siden er nede.

Ser det - men er oppe igjen i morgen.

Skrevet

Her kom det brev fra advokat i posten, med papirer han skulle fylle ut og returnere. Firmaet ble slått konkurs i januar; feriepengene har fortsatt ikke kommet...

Skrevet
Firmaet ble slått konkurs i januar; feriepengene har fortsatt ikke kommet...

Nå er det jo riktignok juni enda da, men jeg håper feriepengene mine kommer inn i løpet av måneden. Vi fikk utbetalt lønn den 10. hver måned, så de skulle jo teoretisk sett vært inne for et par dager siden.

Skrevet (endret)
Nå er det jo riktignok juni enda da, men jeg håper feriepengene mine kommer inn i løpet av måneden. Vi fikk utbetalt lønn den 10. hver måned, så de skulle jo teoretisk sett vært inne for et par dager siden.

Vi fikk beskjed om at det kunne ta opptil 6 mnd ;) Om det går gjennom Lønnsgarantifondet får man ikke pengene til vanlig lønningsdato, det skal behandles og de har endel å gjøre i disse tider...

Endret av NysgjerrigeNilsi
Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer nok desverre ikke til å skje.

Etter at bostyrer har sendt inn kravet til NAV lønnsgaranti tar det normalt et par måneder før kravet er ferdigbehandlet. Lengre tid kan forekomme.

For å lette jobben for bostyrer kan du gå inn på NAV og lese om lønnsgarantiordningen der og laste ned skjemaet "Søknad om lønnsgarantidekning - melding av lønnskrav m.v. til konkursbo" som ligger til høyre på siden.

Fyll dette ut korrekt (noe svært mange ikke gjør), legg ved kopi av lønns- og trekkoppgaven for 2008 som viser feriepengegrunnlaget samt kopi av skattekort.

Dersom du har jobbet der i år og har feriepenger/lønn tilgode må du og legge ved lønnsslipper etc som dokumenterer dette kravet.

Send / evt lever så dette til bostyrer straks du finner ut hvem det er.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...