Gå til innhold

Det ultimate treningsstudioet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://i42.tinypic.com/29p975s.jpg

Hva trekker deg til treningsstudioet? Hvilke faktorer er viktige når du ser etter et nytt sted å trene? Hvordan kunne ditt nåværende treningsstudio forbedret seg? Og hva tror du andre tenker på når de skal velge et treningssted?

Hvordan er det ultimate treningsstudioet? Skulle det fokusere på en spesiell type trening, eller skulle det være et svært variert tilbud? Hva med treningsopplegg? Pris? Abonnementstyper mtp. medlemsskap? Materielle tilbud (proteinshakes, utstyr, etc.)? Tilleggstilbud (solarium, badstue, etc.)?

Realistisk eller mindre realistisk, kom gjerne med det. Jeg prøver å samle noen idéer før eksamen i morgen. ;)

Innlegget er redigert iht reglene.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva trekker deg til treningsstudioet?

Min egen motivasjon, kombinert med et godt tilbud. Avhengig av et godt frivektsrom med nok utstyr slik at det oppstår liten eller ingen kø. Innimellom er ønsket om en gruppetime tilstede, og dermed bør det være gode og inspirerende instruktører.

Hvilke faktorer er viktige når du ser etter et nytt sted å trene?

Det jeg skrev ovenfor, og at fasilitetene er akseptable. Rent og pent.

Hvordan kunne ditt nåværende treningsstudio forbedret seg?

Bedre garderobeplass, flere kondismaskiner, større plass til frivekterne og mer utstyr. Veldig tett der i rushen.

Og hva tror du andre tenker på når de skal velge et treningssted?

Gode instruktører og bra fasiliteter

Hvordan er det ultimate treningsstudioet?

Såpass mye utstyr at det aldri er kø, alltid personale tilstede for å hjelpe/veilede, PT-tilbud, mulighet for kostholdsveiledning, fysio-tilbud, god plass i garderobene, varme dusjer (hehe), BRA gruppetimer, svømmehall, UTDANNET personale osv.

Skulle det fokusere på en spesiell type trening, eller skulle det være et svært variert tilbud?

Variert!

Hva med treningsopplegg?

Individfokusert, PT- og veiledningstilbud.

Pris?

Billig, ingen bindingstid.

Abonnementstyper mtp. medlemsskap?

Ingen bindingstid, betale for en måned av gangen, kanskje.

Materielle tilbud (proteinshakes, utstyr, etc.)?

Gjerne det. En liten sportsbutikk og en kiosk med proteiner i flere varianter. Småretter og smoothies.

Tilleggstilbud (solarium, badstue, etc.)?

Gjerne det. Ikke mitt behov, men det er jo poppis.

Skrevet

En ting jeg ville satt stor pris på var om de kunne skru av den masete musikken. Jeg liker best å trene når det er stille og rolig. Jeg er klare over at jeg sannsynligvis er ganske alene om dette ønsket.

Ellers så trener jeg aldri med instruktør og heller aldri i grupper. Jeg liker ikke å få beskjed om hva jeg skal gjøre, jeg vet utmerket godt selv hva som trengs og hvordan det skal gjøres. Jeg trener alene, i et tempo som passer meg og ingen stresser meg.

Skrevet

(kopierte shortys inndeling :) )

Hva trekker deg til treningsstudioet?

Det at jeg må trene for å holde meg frisk.

Hvilke faktorer er viktige når du ser etter et nytt sted å trene?

At det er et treningsstudio hvor folk faktisk går for å trene og ikke for å vise seg frem.

Hvordan kunne ditt nåværende treningsstudio forbedret seg?

Flere romaskiner definitift. Og flere apparater og bedre plass i frivektsrommet. Kunne egentlig ønsket meg en egen "jenteavdeling" på frivektene da jeg ikke alltid er komfortabel med alle mannfolka som puster og peser.

Og hva tror du andre tenker på når de skal velge et treningssted?

Pris og beliggenhet,

Aldri kø på apparatene eller frivektsområdet. Alltid en spennende time å gå på.

Skulle det fokusere på en spesiell type trening, eller skulle det være et svært variert tilbud?

Gjerne kampsporttimer med intruktører som faktisk kan kampsport. Ellers er bredde ettertraktet for min del.

Pris?

Billigst mulig,

Abonnementstyper mtp. medlemsskap?

Bort med bindingstid og innmeldingsgebyr.

Materielle tilbud (proteinshakes, utstyr, etc.)?

Ingen preferanse.

Gjerne svømmebasseng:)

Gjest Elfrida
Skrevet
En ting jeg ville satt stor pris på var om de kunne skru av den masete musikken.
Jeg trener ofte til musikk, men den har jeg med selv. Den musikken som spilles er sjelden min smak. Jeg er enig med deg i at det burde være stille.

Aldri kø på apparatene eller frivektsområdet. Alltid en spennende time å gå på.

Ja takk!

Gjerne svømmebasseng:)

Og boblebad! Badstue er et must.

Det er irriterende med dusjer som bare sildrer, og hvor man må drive å trykke på knappen i ett sett. Det skal være ordentlig trykk på vannet, og varmtvannet bør komme raskt.

Og lekre og rene garderober med god plass og mye speil slik at alle får seg et sted å føne håret og sminke seg. :)

Og så liker jeg best studioer hvor det er litt høyt under taket. Både reellt høyt tak, luftig og lyst, og med god plass, og at det er sosial takhøyde slik at man ikke blir stirret ned hvis man har på seg noe feil eller hva det måtte være.

Skrevet

For min del trenger et treningsstudio følgende:

Godt utstyrt frivektsrom

Garderobe med dusj som virker

Akseptabelt renholdsnivå

All verdens instruktører, timer osv. gir jeg blanke i. De kunne godt ha vært fullstendig fraværende, da ville det sikkert ha vært billigere å trene også.

Ellers ville det vært åpningstider, prisnivå og plassering som avgjorde. Når jeg trener der jeg trener er det fordi det er det eneste studioet som har det jeg trenger (selv om det har mye annet rart også) og som ligger innenfor gangavstand hjemmefra, med åpningstider som gjør at jeg kan trene om morran før jobb eller på kvelden etter at poden har køya. Siden jeg stort sett trener til slike ukurante tidspunkter er det så å si aldri kø på det utstyret jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...