Gå til innhold

Tollavgift på bikini

Brianna

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en dritlekker bikini fra victoriassecret.com her om dagen, det kom på litt over 900 kr. Omtrent hvor mye tror dere tollen kommer på, og kan det hende den unnslipper tollen? :) på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en dritlekker bikini fra victoriassecret.com her om dagen, det kom på litt over 900 kr. Omtrent hvor mye tror dere tollen kommer på, og kan det hende den unnslipper tollen? :) på forhånd takk! :)

Det er som regel ikke toll på vare sendt fra Europa/USA. Men du må nok betale moms (MVA) og det er 25% og div gebyrer til Posten. Det slipper du ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva slags vare det er som avgjør om det er toll på den, ikke hvor den sendes fra. Kosmetikk er tollfritt, klær er tollpliktig, ca 10 prosent. Truser er tollfritt, og ja, det er helt sant. I tillegg kommer som nevnt moms og gebyr til Porten. Hvis pakken blir stoppet, det hender de ikke blir det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får dere til å tro at kosmetikk og truser er tollfritt?

900kr +25 % +90 kr= 1290,-

Klær er 25 % MVA på ikke 10 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får dere til å tro at kosmetikk og truser er tollfritt?

900kr +25 % +90 kr= 1290,-

Hun skrev 10% toll, ikke 10 % MVA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 25% MVA og 10% toll.

Toll og MVA er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til to av favorittlinkene mine når det gjelder sånne ting, tollvesenets importkalkulator, og Postens side for tollbehandling

Litt usikker på hvilken varegruppe bikini egentlig havner inn under, er det undertøy BH (6,9 % toll) eller undertøy truser (som er tollfritt)? Eller blir det delt på verdien mellom disse to kanskje. Jaja, forvirrende saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...