Gå til innhold

Ferie med spedbarn, hvor ville dere reist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en sønn på 2 mnd og vil gjerne reise på ferie i sommer. Syden er utelukket da vi ikke vil risikere å havne midt i en hetebølge med en så liten unge.

Det vi har vurdert er storby ferie, ta tog i england, kjøre i scandinavia +++

Som dere ser er vi åpne for det meste, men klarer ikke riktig bestemme oss. Har noen forslag til hvor vi kan reise?? eventuelt hvor ville dere reist av de alternativene nevnt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville reist til England, men ikke London- det er varmt, dyrt og fult. Ta turen til York f.eks. Nydelig by:)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg ville kanskje tatt turen til Edinburgh eller et annet sted i Scotland. Dette går det jo an å kombinere med togferie i England. :)

Skrevet (endret)

Da jeg var babis tok mor og far med meg og storebroren min til Center Parcs De Vossemeren i nord-Belgia. De har badeland tilpasset alle aldre som vil imponere de fleste, masse flotte restauranter, butikker, aktiviteter og minizoo med gårdsdyr som barna kan kose med (geiter, griser, sauer, kaniner, etc). Selve parken er bilfri, og man tar seg frem til fots eller på sykkel. Naturskjønne omgivelser med rikt fugleliv, masse ekorn og villkaniner som er såpass tamme at de lar seg håndmate :rødme:

Man bor i en bungalow, som er en rikt utstyrt leilighet med valgfritt antall soverom, fullt utstyrt kjøkken og boblebad, samt en skjermet liten terasse. Enkelte har også utepeis/grill på terassen.

Ta en titt på hjemmesiden hvis det høres ut som noe for dere. Det finnes parker i Belgia, Nederland, Frankrike, England og Tyskland. Foreldrene mine forelsket seg helt i stedet, og vi har besøkt flere parker, henholdsvis da jeg var 1 år, 5 år, 11 år, 15 år og sist da jeg var 19, og da med min nevø på 1,5 år.

Drømmer om å dra tilbake til en av parkene når jeg selv får barn :) Har bare gode minner derfra.

Edit: leif

Endret av Mermaid Blues

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...