Gjest Cathena Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Nå er jeg virkelig gira, har bestemt meg for å gå restende 5 kg ned. Har gått ned 3 kg bare ved å spise litt mindre porsjoner og litt sunnere. Men nå står det litt stille på vekten, så er vel de vanskelige kiloene dette. Etter å ha lest mye, skjønner jeg at det er viktig å spise ofte men lite, men jeg får det bare ikke til...! Her blir det 3 måltider, med litt nøtter og frukt innimellom. Selv om måltidene er små, blir jeg bare ikke sulten nok til å få i meg et nytt måltid mellom disse... Hva kan jeg gjøre? Jeg kan ikke spise enda mindre enn det jeg gjør, da blir det jo nesten ingenting og det blir ikke et måltid engang! Eller skal jeg bare forsette som før, går jo veldig sakte. Men er vel kanskje det som er anbefalt? Tror dere jeg klarer 5 kg på 2 måneder? Kanskje jeg skal ta en renselsekur imens? tror dere det hadde gitt litt futt? Noen andre råd til hva jeg kan spise som gir futt i forbrenningen? Kan opplyse om at jeg er 70 kg og 172 høy. Ikke overvektig, men vil alikevel gå ned til 65...
Gjest Cathena Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Lurer også på om 90 g usaltede cashew nøtter er for mye å spise på en dag? Spiser ikke det hver dag altså, men kanskje en dag i uken?
Gjest Elfrida Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Er det bare tallet 65 du har hengt deg opp i, eller er det faktisk overflødig fett som skal vekk? Jeg ville kanskje satset mer på å variere treningen litt, enn å gå ned i kalorier. Antall måltider har lite å si tror jeg. Mengden cashewnøtter er uinteressant, det er totalt antall kalorier som gjør om du går opp eller ned. Og det kan visstnok være lurt å variere mengden kalorier litt, ha såkalte 'spisedager' innimellom, for at ikke forbrenningen skal gå ned, og fordi det blir lettere å ikke sprekke. Har jeg hørt altså, har ikke egentlig testet det ut.
Chanel.No5 Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 En MÅ så absolutt ikke spise mange små måltider, det er summen kalorier i løpet av en dag som teller uansett om de fordeles over 6 små eller 3 større. Gunnen til at mange heller spiser små måltider er for å unngå at blodsukkeret synker for mye mellom måltidene som ofte resulterer i at en spiser for mye/usunn mat når en først spiser igjen. Det holder en jevn forbrenning, men det gjør også tre måltider om dette er noe kroppen er vant til. Men å hive innpå en banan, eple, annen frukt/grønt, nøtter, yogurt osv som mellommåltid tar jo ikke mer enn 30 sek, så du kunne vel klart det om det betyr mye for deg å spise litt oftere..?? Kan være du spiser for lite nå om vekten ikke beveger seg. Kanskje en justering av kosthold eller som ovenfor nevnt litt mer trening kunne hjulpet deg.. Ang. nøttene så henter du mye sunt fett, men det er også energitett, men om du spiser 90 gram som en kos en gang i uken så er jo dette ett mye bedre alternativ enn sjokolade osv, men som over nevnt, du kan også spise det oftere for det er summen i løpet av en dag med kalorier inn/ut som teller..
Malibulita Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Jeg ville ikke spist nøtter som slankemat. Det er, som sagt, antall kalorier inn minus kalorier ut som teller, men det skal utrolig lite til før du har fått i deg mange hundre kalorier om du velger nøtter som mellommåltid. Tar du heller en frukt sparer du veldig mye!
Gjest Cathena Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Okey, takk for svar! Da tror jeg faktisk holder meg til de måltidene jeg spiser nå, noen ganger deler jeg opp kveldsmaten i 2, slik at jeg ikke går sulten til sengs. Det er faktisk ikke så viktig for meg å spise ofte, trodde bare det var tingen når en skulle gå ned noen kilo! Det med nøttene så spiser jeg det for å faktisk ha noe snacks å spise, når det ikke blir sjokolade, chips eller annet snop, så gjør de nøttene sin jobb for å holde meg unna det. (har nylig funnet ut at cashew og røde druer, minner meg utrolig mye om sjokolade! ) Jeg regner med jeg ikke kommer til å kutte det ut med det første. Og nei, er ikke tallet 65 jeg har hengt meg opp i, er 5 kg! Vet bare at det er vel lurt å ha et mål? Har litt overflødig fett som jeg vil ha bort, særlig på magen. Men nå etter 4 dager med fullt fokus, ser jeg at jeg har gått ned et halvt kilo. Så jeg tror det bare gjelder å tenke over hva en putter i munnen, de andre kiloene gikk jeg bare ned ved å spise LITT mindre (og jeg spiser enormt mye). Men uff, merker jeg går tom over hva jeg kan spise. Det går mye i det samme...! Men jeg får lese litt rundt her på KG, så regner jeg med jeg finner noen gode oppskrifter.
Chanel.No5 Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Men jeg får lese litt rundt her på KG, så regner jeg med jeg finner noen gode oppskrifter. Absolutt å anbefale! Mange gode tips inne under diskusjonen "hva har du spist i dag?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå