Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 13. juni 2009 #21 Skrevet 13. juni 2009 TS, har de startet skilsmisseprosessen formelt? Hvis ikke bør hun søke om statsborgerskap før det skjer. Den berømte paragrafen: § 12. Personer som er gift, registrert partner eller samboer med norsk statsborger For søker som er gift med en norsk statsborger og har felles bopel med ektefellen, gjelder ikke vilkåret i § 7 første ledd bokstav e. Søkeren må likevel til sammen ha minst tre års opphold i riket i løpet av de siste ti årene med oppholds- eller arbeidstillatelser av minst ett års varighet. Opphold i en eller flere søknadsperioder medregnes i treårsperioden. Oppholdstiden i riket og tiden som gift med en norsk statsborger med felles bopel, må dessuten til sammen utgjøre minst syv år. Oppholdstid og tid som gift med norsk statsborger kan opptjenes samtidig. Første ledd gjelder tilsvarende for registrerte partnere og for samboere.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #22 Skrevet 13. juni 2009 ^ Ser ut som om de må ha vært gift i 7 år, btw.
Gjest Gjest_Selma_* Skrevet 13. juni 2009 #23 Skrevet 13. juni 2009 Skjønner at jeg er den eneste juristen her inne. At statsborgerloven trådte i kraft den datoen, betyr at den omfatter alle som søker statsborgerskap fra og med den datoen.
ViljaH Skrevet 13. juni 2009 #24 Skrevet 13. juni 2009 Skjønner at jeg er den eneste juristen her inne. At statsborgerloven trådte i kraft den datoen, betyr at den omfatter alle som søker statsborgerskap fra og med den datoen. Jeg hadde aldri gjettet at du var jurist, ut fra dine halvkvadede svar, unnvikenhet overfor å peke til regler, og snurte oppførsel. At statsborgerloven trådte i kraft den datoen, betyr at den ikke fantes da jeg gikk igjennom prosessen, så mine svar er muligens ikke gyldige lenger, derfor henviste jeg til hvor søke sikre svar. Du er jammen ikke god i deduksjon.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #25 Skrevet 13. juni 2009 Skjønner at jeg er den eneste juristen her inne. At statsborgerloven trådte i kraft den datoen, betyr at den omfatter alle som søker statsborgerskap fra og med den datoen. Hvilket betyr at loven gjelder i TS sitt tilfelle da det åpenbart ikke er søkt om noe som helst på nåværende tidspunkt. Det igjen betyr at jeg aldri noensinne kommer til å rådføre meg med en jurist eller advokat som heter Selma. Disse har du nå, med dine prestasjoner i denne tråden, effektivt diskvalifisert for all fremtid.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #26 Skrevet 13. juni 2009 Hvor står dette?? Det står her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=420945
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå